Waar dit vroeger met "pijn en moeite" mogelijk was, want iedereen werd geacht op de zaak aanwezig te zijn, lijkt het dat er moeiteloos een complete omschakeling is gemaakt door een groot deel van de organistatie.
Ik vraag me zelfs af of het (in mijn specifieke geval) nog wel nodig is dat ik me überhaupt nog op de zaak meld.
Immers, alle applicaties zijn online moeiteloos beschikbaar. En als applicatiebeheerder kan ik via Teams met de hele wereld praten.
Beide activiteiten verlopen meestal zonder enige vorm van onderbreking (op technisch vlak), maar ook vaak zonder een goede pauze.
Ik merk daarom dat ik de laatste maanden een beetje computermoe begin te worden.
Waar ik vroeger ook in de pauze snel nog even op het forum keek of de mail checkte, en ook 's avond vaak achter de computer zat, doe ik dat nu veel minder of eigenlijk niet meer.....
Iedere dag om 08:00 uur beginnen en dan vaak pas na 16:30 uur stoppen, en soms pas na 5 uur, gaat je namelijk niet in de koude kleren zitten.
Het is een hele aanslag op de fysiek, met name door het zitten, en de ogen vanwege het "turen" naar 2 schermen.
Sinds een week of drie/vier pak ik het daarom anders aan.
Ik begin nu om 07:30, een half uur eerder dus, en ga vaak door tot een uurtje of 5.
Dat is in eerste instantie geen verbetering maar ik heb ook de pauze tijd behoorlijk opgeschroefd van krap 30 minuten of minder, naar een uur of langer.
Dat geeft me de mogelijkheid om vanaf 12:00 uur een flinke wandeling te maken.....eens in de twee dagen.
En dan niet een rondje om de kerk, maar het liefst een kilometer of 5.
Met de Nordic Walking stokken, en de juiste techniek, zit de vaart er dan lekker in en kom ik heerlijk "vermoeid" weer thuis met een frisse neus.
Bijkomend voordeel is dat het lopen goed is voor mijn rug en je ook gewicht verliest,....hoewel om onduidelijke reden dat laatste minder vlot gaat dan gehoopt.
Hoe zit het met jullie "computermoeheid" en wat doen jullie er aan?
Of hebben jullie daar geen last van om dat je een "fysieke" baan hebt en niet de hele dag achter een bureau hoeft te vertoeven?
Ben benieuwd....