In slaap vallende (lichaams) onderdelen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Harrewar

In slaap vallende (lichaams) onderdelen

Bericht door Harrewar »

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is dit het meest onzinnige draadje maar vooruit...

Als ik een half uurtje op mijn motor zit vallen mijn handen in slaap,
ik las in een ander draadje dat dit redelijk te verhelpen is door het stuur te verhogen. En dat dit ook erg goed werkt.

Nu heb ik ook een behoorlijk tintelend gevoel in mijn onderlichaam als ik afstap :? . Dit heeft niets te maken met mijn blijdschap als ik op de motor zit, zo oversekst ben ik ook weer niet.
Maar ik vraag mij nu wel af of ik nu zo beroerd op de motor zit, of er meer mensen zijn met deze ervaring, is dit ook voorbij na het verhogen van het stuur. (Meer rechtop zitten)?

In elk geval weer bedankt voor het meedenken en lachen.

Tot motor en tot motorbeurs,

Harr
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Harr,

Kan het slaperige gevoel in je handen niet komen omdat je het stuur te vast klemt met je handen ??. Af en toe even je vingers strekken onder het rijden wil misschien ook wel helpen.
Dat andere tintelende gevoel kan ik niks over zeggen, geen idee hoe je dat oploopt.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

dat tintelende gevoel heb ik ook last van, en ik denk er ook over om het stuur te verhogen.
dat zelfde gevoel heb jij in je kont? nee dat ken ik niet!
laat hem wat vaker masseren?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Christian

Bericht door Christian »

Ik heb een tijd geleden het stuur verhoogd, en ik moet zeggen dat het wel een stuk minder is geworden. Je zit hierdoor ook weer een KLEIN beetje rechter zodat je er minder gewicht op je handen en armen rust.
Harrewar

Bericht door Harrewar »

Dan dus toch maar mijn stuur verhogen, en minder hard in het stuur knijpen ;)

Ik had al een idee dat ik te ver naar voren zat.
Ik dank jullie weer voor het meedenken en tot motor,

Harr
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Hallo Har, ook ik heb mijn stuur verhoogd met goed resultaat.
Mijn verhogers bij Snoek in H.Hugowaard gekocht,hij had ze gewoon op voorraad.
vr.gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Harr, ik kan je sowieso de stuurverhogers aanraden. Het rijdt een stuk comfortabeler. Ik had aanvankelijk last van een brandend gevoel tussen mijn schouders vanaf ongeveer 20 minuten rijden op de motor. Na stuurverhogers te hebben gemonteerd, heb ik nergens meer last van. Let wel dat je het stuur niet verder brengt dan dat de lengte van je kabels (remmen, electriciteit, koppeling, gas etc...) aankunnen. Anders moet je ook nog eens je kabels vervangen door langere exemplaren.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Harrewar

Bericht door Harrewar »

Henk,
Laat ik mou net in de buurt van Snoek wonen :).
Binnenkort maar even kijken.

Steph, dank je voor de tip mbt kabel lengte.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

MIjn stuur gaat binnenkort omhoog, nu nog een beetje knap motor weer om te testen :)

Groeten,
Harr
Lex

Bericht door Lex »

Het is waarschijnlijk te wijten aan (wat hierboven al is aangehaald) te hard knijpen op jou handvat waardoor je het bloed toch een beetje afsnijd. Het stuur los draaien en iets naar voor of achter plaatsen. Zo krijg je een andere hoek. Je ellebogen iets meer naar buiten plaatsen helpt ook al.
jean-marie

Bericht door jean-marie »

Hallo,

Ik heb er enkele weken geleden ook geplaatst.

Wat ik mij nu afvroeg is , de lengte van onze armen.

Ik heb die van mij eens gemeten van oksel tot midden handpalm en dat is juist 60 cm.

Ik heb het dus wel degelijk over de armen.

Misschien zijn de deau alleen bestemd tot een standaard lengte en moet de rest maar stuurverhogers plaatsen.

Ik heb 2,50 cm stuurverhogers geplaatst.

wat is jullie lengte en heb je stuurverhogers (cm) ?

:lol: :roll: ;)
Harrewar

Bericht door Harrewar »

Jean Marie,
Ik heb net even een meting gedaan en kom (oksel-handpalm) uit op 63 cm.

Lex,
Ik ga morgen (wind en weder diendende) kijken hoe het rijd als ik mijn ellebogen iets naar buiten draai/ anders ga zitten.

Groeten,

Harr
FreBa

Slapende lichaamsdelen

Bericht door FreBa »

Dag,
Ik wil niet opscheppen, maar ik kom op 64 cm.
Dan heb ik uiteraard mijn "lange vingers" niet meegeteld.
Al eerder heb ik gemeld dat ik tintelende vingers kreeg na een uurtje sturen.
De dealer heeft mijn stuur iets verdraaid en ik heb zo'n gasflipper gemonteerd. Beide schelen een stuk.
Tot nu toe geen last meer gehad.
Mhg, Fred
trudi-tramp

Bericht door trudi-tramp »

Heeft dan niemand last van het "Carpal tunnel syndrome"? (google)
Is toch een veel gehoorde aandoening bij motorrijders.
Ik heb mij inmiddels al aan beide handen laten helpen, rechts voor ongeveer 16 jaar al
en links afgelopen zomer.
En ik moet zeggen een hele verbetering geen dove vingers meer.
Voorheen begon ik toch na een half uurtje rijden al met mijn hand op het been te kloppen om
het dove gevoel kwijt te raken.
Het word tegenwoordig elektronisch getest of een operatie zinvol is en tot succes zou leiden op niet.
Dick

ps ik kom tot 62 cm.
FreBa

Slapende lichaamsdelen

Bericht door FreBa »

Dag,
Nee, zo'n aandoening heb ik niet. Of veel motorrijders daaraan lijden, is mij onbekend. Ik rijd pas 2 jaren en hoop zulks niet op te lopen.
Mhg, Fred
johan13763
Honda NT650V

slapende lichaamsdelen

Bericht door johan13763 »

hallo,
ik heb mijn stuur verhoogd maar tegelijk komt hij ca 22mm naar mij toe. dit lijkt weinig maar het rijdt veel relaxter. kan ik je echt aan raden. Tot de palm van mijn hand kom ik, tot 60 cm.

groeten Johan
Harrewar

Bericht door Harrewar »

Ik heb al bij mijn motor staan kijken maar het stuur staat al zo
afgesteld dat hij het meest naar mij toe staat en ook nog eens het hoogst is..

Dus toch maar aan de risers..?

Groeten,
Harr
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Harrewar schreef:Ik heb al bij mijn motor staan kijken maar het stuur staat al zo
afgesteld dat hij het meest naar mij toe staat en ook nog eens het hoogst is..

Dus toch maar aan de risers..?

Groeten,
Harr
Harr,

toen ik mijn Deauville pas had, had ik ook heel veel last van "slapende" vingers. Stuurverhogers waren in mijn geval DE oplossing. Ik heb er zelden last meer van gehad.

Van tintelingen in het onderlichaam zoals jij beschrijft heb ik nog niet gehoord van Deauvillerijders. Ik vermoed toch en doorbloedingsprobleem. Zou het kunnen dat de bloedsomloop bij jou gehinderd wordt doordat je motorpak wat te strak zit?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Harrewar

Bericht door Harrewar »

Ed,

Ik denk dat het te maken heeft met mijn zithouding, het is niet elke keer dat mijn onderlichaam in slaap valt maar het overkomt mij zo af en toe.
Het zal mijn pak niet zijn, ik heb met hetzelfde pak ook op een andere motor gereden zonder moeite.

Ik heb mijn hoop op de risers gezet, ik kom dan ook wat rechterop te zitten, misschien dat dat het verschil maakt.

Dank voor het meedenken,

Harr
Tiesinga

Bericht door Tiesinga »

Ik had op mijn shopper na ongebeer een half uur rijden een tintelent gevoel in mijn achterwerk, volgens mijn fisiotherapeut komt dit doordat ik teveel op mijn staartbeen zat. Dus de zithouding kan van invloed zijn. Zodra het weer het toelaat ga ik het uitproberen of het op mijn deauville beter is.

Groet Johan
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”