De meeste forumleden zullen geen weet hebben van hoe het is ontstaan. Ik zal daarover toch een klein stukje schrijven.
In 2005 ben ik heropstapper geworden. Ik koos toen voor een Honda Deauville. Die keus werd ingegeven door wat ik las op een soort forum dat ging over de Deauville. De gebruikte software leek wel uit de 19e eeuw te komen. Het hoofdforum was feitelijk een verzameling van forums over diverse onderwerpen. Een aantal daarvan ging over de Deauville. Iedereen kon een nieuw forum starten. Zo'n forum had alleen een onderverdeling in onderwerpen. Een subindeling kon niet gemaakt worden. Het geheel draaide op een Belgische server.
De mensen die er schreven waren Nederlanders en Belgen. Een enkele keer werd een rit georganiseerd en maandelijks kwamen een aantal forumleden bijeen in Utrecht. In 2006 werd mede door een aantal forumleden de DMD in Nederland gehouden ( Renesse - Zeeland ).
Het forum werd steeds minder druk bezocht. Er werd op een gegeven moment weinig meer geschreven. Het was in die periode dat ik dacht aan het zelf opstarten van een forum. Dat lukte mij bij een provider van gratis forums onder de phpBB software versie 2. Het moment waarop dat forum startte was 10 augustus 2008. Dit forum was geboren. Ook startte ik een website over de Deauville.
Ik kon vanuit die verzameling van forums veel mensen bewegen om over te stappen. Het werd hier snel drukker en drukker. Na enige tijd werden forum en de website in Google goed gevonden.
Ik trok toen nog alleen aan de kar maar dat was geen goede waarborg voor de continuïteit. Ik heb toen aan medeleden, met wie ik geregeld contact had, gevraagd of zij samen met de kar wilden trekken. Geert, Frank en Stephan waren daartoe bereid en in et voorjaar van 2009 gingen wij van start. Daarmee waren e Deauco's en de HDC geboren.
Aan motor rijden kom ik vanwege fysiek ongemak niet meer toe. Of dat voor altijd is zal de toekomst leren. Dat is ook de reden dat ik niet meer mee rij met toertochten. Op het forum struin ik nog geregeld rond, maar schrijven doe ik bijna niet meer. Ik vind het nog steeds verheugend te zien dat er nog zo veel belangstelling voor het forum is en voor de activiteiten van de HDC. Daarvoor dank aan het huidige bestuur.