Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
- W Nesselaar
- Honda ST1300
Re: Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
Vanmiddag Held motor lazen gekocht 

- Ingrid
- BMW R1200RT
Panneke is verwend met een grote onderhoudsbeurt en nieuwe banden.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Ik heb een nieuwe helm besteld bij Voordeelhelmen.nl. Die kan ik afhalen in Amsterdam. Dan kan ik de helm passen en annuleren en desnoods iets anders nog proberen. Vind het maar niets om via internet een helm te bestellen. Hoe lang ben je dan bezig om een passende helm te vinden. Ik heb besteld een Shark Evoline 3. Ik wilde graag een helm waarvan het kinstuk achterover kon klappen om minder geruk aan de helm te hebben bij open rijden. Ik ontdekte bij Rob's Acc. de Roof Boxer. Hele leuke helm, maar miste het geintegreerde zonnescherm, wat voor mij een harde eis is. En toen verder gezocht en de Shark gevonden. Deze heeft ook keuringen voor integraal en jethelm. Met veel helmen mag je wettelijk niet met open kinstuk rijden. Zo ook niet met mijn huidige Schuberth c2 waarvan de sluiting niet altijd meer goed werkt en dus aan vervanging toe is.
- Koen
- Honda Goldwing
Shark Evoline 3 heb ik ook sinds een jaar ongeveer. Bevalt uitstekend!
Grtz! Koen

Hoy Koen. Hoe is het geluidsnivo? Ik hoop deze week de helm te kunnen gaan passen.
- Koen
- Honda Goldwing
Lastig te beoordelen, omdat ik achter een halve serre zit 
Bovendien rij ik vrijwel altijd met het kinstuk opgeklapt, dus dan is het logisch dat er redelijk wat geluid door komt. Met kinstuk dicht is ie wel gelijk een stuk stiller.

Bovendien rij ik vrijwel altijd met het kinstuk opgeklapt, dus dan is het logisch dat er redelijk wat geluid door komt. Met kinstuk dicht is ie wel gelijk een stuk stiller.
Grtz! Koen

OK, zal het binnenkort ervaren. Maar eerst passen.
- Koen
- Honda Goldwing
Deels nieuw, deels gebruikt: twee stukjes tupperware om m'n wing weer compleet te maken.
Er ontbrak 1 sierstripje onder de koffer toen ik 'm kocht, maar om die in de juiste kleur tegen een normaal bedrag te vinden bleek nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk na ruim een jaar toch gelukt...
Verder loopt er in China een bestelling voor een spatbord, als het goed is in de juiste kleur, en nieuw-maar-nep
Ben benieuwd hoe het gaat met de levering en of de kwaliteit en kleur genoeg in de buurt komt.
Tegen 1/5 van de gebruikelijke NL-prijs is het de gok waard.
Er ontbrak 1 sierstripje onder de koffer toen ik 'm kocht, maar om die in de juiste kleur tegen een normaal bedrag te vinden bleek nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk na ruim een jaar toch gelukt...
Verder loopt er in China een bestelling voor een spatbord, als het goed is in de juiste kleur, en nieuw-maar-nep

Tegen 1/5 van de gebruikelijke NL-prijs is het de gok waard.
Grtz! Koen

En geen verzendkosten. Bij welke site heb je deze motoronderdelen besteld? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
- Koen
- Honda Goldwing
Eh, toch wel verzendkosten hoor... Het onderdeel was 49 dollar en er kwam 32 dollar verzendkosten bij. Maar alsnog alles bij elkaar 1/5 van de prijs hier... 
Het gaat om een fabrikant van (o.a.) Goldwing-artikelen die eigenlijk alleen grote hoeveelheden wil leveren. Ik heb dus een "sample product" besteld en als kwaliteit en kleur goed zijn "kijk ik wel verder"
Volgens mij hebben ze ook spullen voor andere merken/typen, je kunt op hun website kijken wat ze hebben.
Overigens heb ik al vorige week het tracking nummer doorgekregen van de verzending, maar er is nog altijd geen informatie bij China Post bekend. Ik hoop dus dat het goed gaat... en anders blokkeer ik alsnog de betaling (kan totdat levering bevestigd is).

Het gaat om een fabrikant van (o.a.) Goldwing-artikelen die eigenlijk alleen grote hoeveelheden wil leveren. Ik heb dus een "sample product" besteld en als kwaliteit en kleur goed zijn "kijk ik wel verder"

Volgens mij hebben ze ook spullen voor andere merken/typen, je kunt op hun website kijken wat ze hebben.
Overigens heb ik al vorige week het tracking nummer doorgekregen van de verzending, maar er is nog altijd geen informatie bij China Post bekend. Ik hoop dus dat het goed gaat... en anders blokkeer ik alsnog de betaling (kan totdat levering bevestigd is).
Grtz! Koen

Duurt een poosje. Vrouw en dochter bestellen af en toe spullen bij Mini in the box. Geen enkele melding, tot de post ineens het pakje bezorgt. Hou ik niet zo van. Gaat wel altijd goed overigens. Ik heb spullen voor mijn Garmin Virb besteld bij DX.com. Die communiceert wel heel duidelijk. En gaat tot nu toe ook altijd goed. Ali Baba staat wat minder goed aangeschreven heb ik wel eens gehoord. Maar hopelijk gaat het goed.
- Koen
- Honda Goldwing
Heb mezelf ingedekt door te betalen via PayPal. Als er niet geleverd wordt, kan de betaling worden geblokkeerd en wordt het geld aan mij teruggestort. Dus ik maak me niet echt druk, heb de tijd.
Grtz! Koen

Al even geleden: nl augustus. 2 handkappen, of windgeleiders aangeschaft.
€130,=
€130,=
-
- Harley Davidson Sport Glide
zo mijn comfort buddyseat is binnen kunnen we dat mooi a.s. zondag mooi uitproberen
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 

vandaag mijn nieuwe Shark evoline 3 Mezkal helm afgehaald in Amsterdam. Was de allerlaatste in deze kleurstelling en toevallig in de juiste maat. En 50 tot 80 euro goedkoper dan ieder ander.
Laatst gewijzigd door Yella op 26 sep 2015, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag bij iemand een intercom-headset opgehaald voor in Celina's helm.
Gelijk ingebouwd (wat is dat elke keer weer een rotklus
) en even getest.
Werkt prima, dus voortaan als zij achterop zit geen rust meer
.
Gelukkig zit de knop voor de intercom bij mij, dus als het té druk wordt, gaat de knop om
Gelijk ingebouwd (wat is dat elke keer weer een rotklus

Werkt prima, dus voortaan als zij achterop zit geen rust meer

Gelukkig zit de knop voor de intercom bij mij, dus als het té druk wordt, gaat de knop om

Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Hahahaha! Prachtig! Maar dan vraag ik me wel af of het alleen on-board communicatie is of ook naar andere motoren toe. 

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
Wees gerust Jeroen, tis alleen op de intercom van de wing, dus jullie kunnen rustig meerijden.
Letterlijk én figuurlijk
Letterlijk én figuurlijk

Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Totdat Ellen weer eens achterop de Wing wil. Moet Celina dan bij mij achterop?
Dat wordt vast heel interessant...

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- Koen
- Honda Goldwing
Voorlopig gaat Celina alleen bij de wing achterop, daar heeft ze voldoende steun, armleuningen en we kunnen met elkaar praten. Vind ik vooralsnog even het veiligst, maar wie weet wil ze als ze wat groter is wel 's Pannen. Grote voordeel is dan dat die intercom bij jouw Pan niet werkt 

Grtz! Koen

-
- Honda NT650V
Alibaba heb ik diverse keren gebruikt voor diverse spullen. Je krijgt altijd de melding dat er een tracking nummer is maar kan nooit zien waar het pakje uithangt. Levertijd kan variëren van een week tot 2 maanden. De laatse bestellingen had ik een week later al binnen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Grts,
Ron
"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."
2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Ron
- Koen
- Honda Goldwing
Ik heb nu via het tracknummer gezien dat het onderweg is naar Nederland, dus het zal wel goed komen. En al duurt het twee maanden, da's niet zo belangrijk. Rij al driekwart jaar met dat kapotte ding rond.
Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Laatste bestelling die ik gedaan heb is afgelopen zaterdag geleverd. Was niet voor de Pan maar voor ons wijnrek weer aan te vullen. Een doos heerlijke wijn.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Koen
- Honda Goldwing
- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag het bestelde spatbord ontvangen. Tenminste, iets wat erop lijkt.
Het is een spatbord, de vorm lijkt ook goed en passend te zijn, maar het ding is spierwit ipv "Stream Silver Metallic" zoals besteld.
Direct gemeld bij de verkoper en mijn betaling via PayPal geblokkeerd en een geschil aangemaakt. Hiermee ben ik in elk geval zeker dat ik in het uiterste geval het aankoopbedrag kan terugkrijgen, maar eerst maar 's zien of ik het juiste product nog kan krijgen...
Baal er wel van, had zo gehoopt op deze manier de wing weer van een gèf smoeltje te voorzien
Het is een spatbord, de vorm lijkt ook goed en passend te zijn, maar het ding is spierwit ipv "Stream Silver Metallic" zoals besteld.
Direct gemeld bij de verkoper en mijn betaling via PayPal geblokkeerd en een geschil aangemaakt. Hiermee ben ik in elk geval zeker dat ik in het uiterste geval het aankoopbedrag kan terugkrijgen, maar eerst maar 's zien of ik het juiste product nog kan krijgen...
Baal er wel van, had zo gehoopt op deze manier de wing weer van een gèf smoeltje te voorzien

Grtz! Koen

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Oeps, hopelijk een foutje in de bestelling. Wel fijn dat je in zo'n gevoel de boel even kunt blokkeren.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Koen
- Honda Goldwing
Inderdaad, ze wilden eerst dat ik via een bankoverschrijving of zoiets zou betalen (western union of direct via de bank) maar PayPal kon ook. Biedt toch net wat meer zekerheid, ook al gaat het niet om een enorm bedrag.
Grtz! Koen

-
- Honda NT650V
Heb bij DX.com een set LED mistlampen besteld voor op de Deau.
Binnen 10 dagen had ik de bestelling in huis.
Kreeg er zelfs een stuur schakelaar bij voor het geld.
Beugels worden op maat gemaakt en dan een kwestie van monteren.
Zal na montage proberen een foto te plaatsen, dit zal waarschijnlijk bij een ander topic.
(topic - LED verlichting )
Bestel met enige regelmaat bij DX.com en ondervind bijna nooit problemen.
Het is meestal tussen 8 a 14 dagen onderweg en kan ook in delen komen indien meerder items tegelijk besteld.
Zeker voor telefoon hoesjes zijn ze vele malen goedkoper als in Nederland.
Binnen 10 dagen had ik de bestelling in huis.
Kreeg er zelfs een stuur schakelaar bij voor het geld.
Beugels worden op maat gemaakt en dan een kwestie van monteren.
Zal na montage proberen een foto te plaatsen, dit zal waarschijnlijk bij een ander topic.
(topic - LED verlichting )
Bestel met enige regelmaat bij DX.com en ondervind bijna nooit problemen.
Het is meestal tussen 8 a 14 dagen onderweg en kan ook in delen komen indien meerder items tegelijk besteld.
Zeker voor telefoon hoesjes zijn ze vele malen goedkoper als in Nederland.
NT650V
Garmin Zumo 395LM
Uclear HBC 100 plus
"VRIJHEID is BLIJHEID"

Garmin Zumo 395LM
Uclear HBC 100 plus
"VRIJHEID is BLIJHEID"
-
- Honda NT650V
Weer het nodige erbij en vervangen:
- Nieuwe sloffen voor- en achter. Michelin PR4
- Remblokken achter vervangen
- Nieuwe km teller kabel
- Sub-luchtfilter vervangen
- LED schijnwerpers gemonteerd onder valbeugel. Zitten nu direct aangesloten, ga ik nog veranderen.
Besteld (Aliexpress)
- waterdichte schakelaar 3 standen (aan-uit-aan)
- Daytime Running Light relais - Wilde zelf al iets maken met een relais maar kwam dit tegen. Kost niet veel dus waarom niet eens proberen, scheelt waarschijnlijk weer het nodige gefreubel
LED schijnwerpers moeten het volgende gaan doen/kunnen:
- Aan volle sterkte overdag, waarschijnlijk op stadslicht als dat mag
- Als koplamp aan wordt gezet wordt LED licht gedimd met mogelijkheid tot uitschakelen van de schijnwerpers.
- Altijd de mogelijkheid hebben de LED verlichting uit te zetten.
- Indien de koplamp aan is en de LED gedimd is deze op volle sterkte te laten branden (eventueel gelijk met grootlicht)
- Nieuwe sloffen voor- en achter. Michelin PR4

- Remblokken achter vervangen
- Nieuwe km teller kabel
- Sub-luchtfilter vervangen
- LED schijnwerpers gemonteerd onder valbeugel. Zitten nu direct aangesloten, ga ik nog veranderen.
Besteld (Aliexpress)
- waterdichte schakelaar 3 standen (aan-uit-aan)
- Daytime Running Light relais - Wilde zelf al iets maken met een relais maar kwam dit tegen. Kost niet veel dus waarom niet eens proberen, scheelt waarschijnlijk weer het nodige gefreubel

LED schijnwerpers moeten het volgende gaan doen/kunnen:
- Aan volle sterkte overdag, waarschijnlijk op stadslicht als dat mag

- Als koplamp aan wordt gezet wordt LED licht gedimd met mogelijkheid tot uitschakelen van de schijnwerpers.
- Altijd de mogelijkheid hebben de LED verlichting uit te zetten.
- Indien de koplamp aan is en de LED gedimd is deze op volle sterkte te laten branden (eventueel gelijk met grootlicht)
Grts,
Ron
Ron
- Ingrid
- BMW R1200RT
Een garage voor Panneke en zijn toekomstige vriendjes.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.