Koen schreef:Rond71 schreef:een 12Volt inbouw besteld bij AliExpress en een zekeringhouder.
Hoop voor jou dat 't goed gaat.
We hebben in februari voor een kinderfeestje wat spullen besteld via AliExpress en wat er aankwam, kwam te laat en meer dan de helft was kapot of beschadigd. Je kunt dan reclameren, maar de enige optie is dan geld terug als je de goederen terugstuurt.
En dat terugsturen kost meestal meer dan de aanschafwaarde van de goederen, dus zit je uiteindelijk met de kapoote zooi opgescheept.
Ik heb al diverse keren via AliExpress besteld. Helaas ook een paar keer beschadigde spullen ontvangen, maar als je dit aangeeft dan wordt er een besluit genomen wat er gebeurt. Zo hoefde ik de spullen niet terug te sturen en kreeg ik zonder problemen mijn geld terug, en dit terwijl ik had voorgesteld de helft terug te krijgen omdat het gewoon nog goed bruikbaar was.
Ook heb ik een keer de spullen niet ontvangen en ook dit netjes weer terug gestort gekregen. Voor zover mij bekend is werkt AliExpress als tussenpersoon totdat de spullen in goede staat afgeleverd zijn of er (in geval van problemen) een afspraak is gemaakt tussen verkoper en koper.
De verkoper ontvangt pas zijn geld als de koper aangeeft dat alles goed is gegaan, reageert een verkoper niet, dan krijg je snel je geld terug gestort.
Wel moet ik opmerken dat je niet topkwaliteit moet verwachten, maar daar is de prijs dan ook naar, de spullen die ik tot nu toe heb besteld functioneren nog steeds
Koop er nooit zaken die je veilig moeten houden (helm, motorkleding) ook hiervan is de kwaliteit minder dan dat wij gewend zijn en zijn deze vaak niet goedgekeurd om in Nederland (en België?) te worden gebruikt.
Voor mij nog geen reden gezien om AliExpress te mijden, als snap ik je bezorgdheid