Hans Vogels
- De Deauco's
- Bestuur Honda Deauville Club
Hans Vogels
Beste leden,
Ongeveer anderhalf jaar geleden is bij ons lid Hans Vogels, na een blijvend zeurende pijn in de rechterarm en onder het schouderblad, uitgezaaide longkanker geconstateerd. Hij heeft in de tijd een groot blog bijgehouden over hoe het hem verging. Van chemo, bijwerkingen en herstellen tot teruggroei van de tumor.
Sinds enige tijd gaat het hem steeds slechter af en is slapen moeilijk geworden. De pijn, vermoeidheid en wegebbende gezondheid maken het niet makkelijker om door te gaan en de natuur z'n beloop te laten.
Hans heeft ervoor gekozen om palliatieve sedatie toe te passen om zo zonder pijn, zonder strijd, het einde te laten komen. Zoals hij zelf zegt: "Vanavond mag ik gaan slapen."
Ongeveer anderhalf jaar geleden is bij ons lid Hans Vogels, na een blijvend zeurende pijn in de rechterarm en onder het schouderblad, uitgezaaide longkanker geconstateerd. Hij heeft in de tijd een groot blog bijgehouden over hoe het hem verging. Van chemo, bijwerkingen en herstellen tot teruggroei van de tumor.
Sinds enige tijd gaat het hem steeds slechter af en is slapen moeilijk geworden. De pijn, vermoeidheid en wegebbende gezondheid maken het niet makkelijker om door te gaan en de natuur z'n beloop te laten.
Hans heeft ervoor gekozen om palliatieve sedatie toe te passen om zo zonder pijn, zonder strijd, het einde te laten komen. Zoals hij zelf zegt: "Vanavond mag ik gaan slapen."
Re: Hans Vogels
Verschrikkelijk. Ik wist het niet. Hoeft ook niet.
Ik kende Hans alleen van zijn bijdragen hier op het forum.
Heb de laatste jaren beangstigend veel te maken met die verschrikkelijke ziekte.
Het meest dichtbij was het traject met mijn hond. Al zullen velen denken: het is maar een hond.
Maar voor mij betekende die heel veel. En het was mijn plicht er voor haar te zijn en keuzes te maken. Ze kon het immers niet zelf.
Na een lang traject leken wij de winnaars. Dat mocht maar enkele maanden duren. Een nieuwe opleving van de ziekte maakte aan alles een einde.
Maar ik heb in korte tijd ook 5 collega's die deze verschrikkelijke ziekte onder de leden hebben gehad.
Gehad. Meestal is iets wat je hebt gehad een teken van verlies realiseer ik mij nu. Gelukkig niet altijd.
Ik heb net in een sneltreinvaart door Hans zijn blog gelezen. Sommige dingen heel nauwkeurig ander delen wat minder of niet.
Nogmaals, ik kende Hans niet maar laat ik mij hier kwetsbaar opstellen: ik had een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
De strijd is zo onrechtvaardig tegen deze verschrikkelijke ziekte.
Knap dat je de tijd en kracht kon vinden om hier een blog over bij te houden. Het zou mij niet gelukt zijn.
Ik zag in Hans zijn blog een zinnetje: wat heeft verlenging van de levensverwachting voor zin als je je zo ziek voelt.
Ik kan het me zo goed voorstellen.
Hans het ga je goed. Mijn medeleven gaat uit naar zijn nabestaanden en iedereen die hem gekend heeft.
Heul veul sterkte.
Ik kende Hans alleen van zijn bijdragen hier op het forum.
Heb de laatste jaren beangstigend veel te maken met die verschrikkelijke ziekte.
Het meest dichtbij was het traject met mijn hond. Al zullen velen denken: het is maar een hond.
Maar voor mij betekende die heel veel. En het was mijn plicht er voor haar te zijn en keuzes te maken. Ze kon het immers niet zelf.
Na een lang traject leken wij de winnaars. Dat mocht maar enkele maanden duren. Een nieuwe opleving van de ziekte maakte aan alles een einde.
Maar ik heb in korte tijd ook 5 collega's die deze verschrikkelijke ziekte onder de leden hebben gehad.
Gehad. Meestal is iets wat je hebt gehad een teken van verlies realiseer ik mij nu. Gelukkig niet altijd.
Ik heb net in een sneltreinvaart door Hans zijn blog gelezen. Sommige dingen heel nauwkeurig ander delen wat minder of niet.
Nogmaals, ik kende Hans niet maar laat ik mij hier kwetsbaar opstellen: ik had een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
De strijd is zo onrechtvaardig tegen deze verschrikkelijke ziekte.
Knap dat je de tijd en kracht kon vinden om hier een blog over bij te houden. Het zou mij niet gelukt zijn.
Ik zag in Hans zijn blog een zinnetje: wat heeft verlenging van de levensverwachting voor zin als je je zo ziek voelt.
Ik kan het me zo goed voorstellen.
Hans het ga je goed. Mijn medeleven gaat uit naar zijn nabestaanden en iedereen die hem gekend heeft.
Heul veul sterkte.
- BrendaH
- Honda ST1300
Hans, de eerste toerrit die wij met de HDC hebben gereden was een soort van speciaal ingelaste rit voor jou.
We hoorden toen van je ziekte en we hebben je toen mogen leren kennen als een bijzonder optimistisch en meelevende man.
Geschrokken las ik vanmorgen dan ook dit bericht en het is lastig welke woorden ik moet en kan gebruiken.
Mijn geloofsovertuiging is dat dit niet je einde is en dat je naar een bijzondere warme en liefdevolle plek gaat, maar dat neemt niet weg dat je nu nog een laatste zware hindernis zult moeten nemen.
Wij wensen jou en Anita en uiteraard iedereen die van je houden heel veel kracht en liefde toe om deze hindernis en voor hen de moeilijke tijd daarna te doorstaan.
Heel veel liefs,
Joop en Brenda
We hoorden toen van je ziekte en we hebben je toen mogen leren kennen als een bijzonder optimistisch en meelevende man.
Geschrokken las ik vanmorgen dan ook dit bericht en het is lastig welke woorden ik moet en kan gebruiken.
Mijn geloofsovertuiging is dat dit niet je einde is en dat je naar een bijzondere warme en liefdevolle plek gaat, maar dat neemt niet weg dat je nu nog een laatste zware hindernis zult moeten nemen.
Wij wensen jou en Anita en uiteraard iedereen die van je houden heel veel kracht en liefde toe om deze hindernis en voor hen de moeilijke tijd daarna te doorstaan.
Heel veel liefs,
Joop en Brenda
Groetjes Brenda
In januari ging mijn zwager dezelfde weg. Toen hij één keer die beslissing had genomen, kreeg hij rust. Kon de lichamelijke pijn beter verdragen. Hij had de meeste pijn voor zijn gezin.
Ik kan het helemaal begrijpen. Ik heb destijds mijn vrouw helemaal zien aftakelen in een korte spanne tijds. We hadden toen ook voor deze gang moeten kiezen.
Vind het heel dapper om zo te "leven".
Ik kan het helemaal begrijpen. Ik heb destijds mijn vrouw helemaal zien aftakelen in een korte spanne tijds. We hadden toen ook voor deze gang moeten kiezen.
Vind het heel dapper om zo te "leven".
- Koen
- Honda Goldwing
Ook al weet je al ruim een jaar dat het eraan zit te komen, toch komt dit hard aan.
Ik wens Anita en de kinderen heel veel sterkte.
Jammer dat het nu ineens toch zo snel is gegaan dat hij de geboorte van z'n kleinkind niet heeft mogen halen.

Ik wens Anita en de kinderen heel veel sterkte.
Jammer dat het nu ineens toch zo snel is gegaan dat hij de geboorte van z'n kleinkind niet heeft mogen halen.

Grtz! Koen

-
- Motorloos
Hans is gisteravond omstreeks half 9 overleden.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik heb Hans leren kennen als een zeer betrokken en deskundig mens. Fijn om een stukje mee te mogen "lopen" met zulke mensen.
Hard voor de nabije mensen die achterblijven. Anita sterkte met het verlies wat nooit zal wennen.
Van de column die Hans heeft gemaakt zal een boekje worden gemaakt. Zijn laatste column zal in het Eindhovens Dagblad worden gepubliceerd met een eind interview.
Ik hoop dat we spoedig te weten komen wanneer de herdenkingsbijeenkomst zal zijn en de plechtigheid.
We zullen Hans missen.
Cor en Marieke
Hard voor de nabije mensen die achterblijven. Anita sterkte met het verlies wat nooit zal wennen.
Van de column die Hans heeft gemaakt zal een boekje worden gemaakt. Zijn laatste column zal in het Eindhovens Dagblad worden gepubliceerd met een eind interview.
Ik hoop dat we spoedig te weten komen wanneer de herdenkingsbijeenkomst zal zijn en de plechtigheid.
We zullen Hans missen.
Cor en Marieke
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Ingrid
- BMW R1200RT
Alle betrokkenen,
Gecondoleerd met het verlies van Hans.
Zo een dagboek bijhouden van een leven tussen angst en hoop. Misschien voor Hans een manier om zijn lot te kunnen verwerken. Ik zou het niet kunnen.
Diep respect.
Gecondoleerd met het verlies van Hans.
Zo een dagboek bijhouden van een leven tussen angst en hoop. Misschien voor Hans een manier om zijn lot te kunnen verwerken. Ik zou het niet kunnen.
Diep respect.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Dit soort berichten maken bij mij om bepaalde redenen toch altijd weer veel emoties los.
Ik heb toenemende bewondering het hele gebeuren zoals Hans dit bijhield gelezen.
En ook de uitzending bij Jinek nog een keer teruggezien.
Toendertijd niet in de gaten gehad dat het "onze "Hans was die daar zijn verhaal deed.
Ik heb Hans niet persoonlijk gekend,maar hij is nu toch nog erg dichtbij gekomen.
Het kan niet anders dan dat iedereen die met hem te maken heeft gehad alleen maar goede
herinneringen heeft.
Ik denk dat Anita het forum nog wel eens zal bezoeken en daarom:
ANITA:mijn medeleven {ook jouw verdere naasten }en...
voor straks in moeilijke dagen,en die komen er ongetwijfeld,
denk dan,zoals ik ook altijd probeer,aan de mooie en fijne dingen die je samen beleefd hebt.
Een warme groet uit Emmen van Jouke.
Ik heb toenemende bewondering het hele gebeuren zoals Hans dit bijhield gelezen.
En ook de uitzending bij Jinek nog een keer teruggezien.
Toendertijd niet in de gaten gehad dat het "onze "Hans was die daar zijn verhaal deed.
Ik heb Hans niet persoonlijk gekend,maar hij is nu toch nog erg dichtbij gekomen.
Het kan niet anders dan dat iedereen die met hem te maken heeft gehad alleen maar goede
herinneringen heeft.
Ik denk dat Anita het forum nog wel eens zal bezoeken en daarom:
ANITA:mijn medeleven {ook jouw verdere naasten }en...
voor straks in moeilijke dagen,en die komen er ongetwijfeld,
denk dan,zoals ik ook altijd probeer,aan de mooie en fijne dingen die je samen beleefd hebt.
Een warme groet uit Emmen van Jouke.
- De Deauco's
- Bestuur Honda Deauville Club
Zoals jullie reeds hebben kunnen lezen is afgelopen maandag Hans overleden.
Als je het graag wil, schroom niet om bij de afscheidsviering op 10 april aanwezig te zijn om Hans de laatste eer te bewijzen en steun te zijn voor Anita.
Als bijlage de rouwkaart die we hebben ontvangen.
Als je het graag wil, schroom niet om bij de afscheidsviering op 10 april aanwezig te zijn om Hans de laatste eer te bewijzen en steun te zijn voor Anita.
Als bijlage de rouwkaart die we hebben ontvangen.
- Bijlagen
-
- Hans Vogels.pdf
- (698.09 KiB) 215 keer gedownload
- Koen
- Honda Goldwing
- takeldoos
- Honda ST1300
wij gaan as vrijdag naar de afscheidsviering zoals dit in de kaart wordt genoemd
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ook wij hebben het nieuws in Portugal met verdriet vernomen.
Wij wensen Anita en de kinderen heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Wij wensen Anita en de kinderen heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
A.s vtijdag ga ik ook naar de herdenkingsbijeenkomst.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Geert
- Honda CBF600S
- Ingrid
- BMW R1200RT
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Vandaag kaart ontvangen en wij gaan ook.
Honda ST1300. Het is een blauwe
-
- BMW R1150RT
Vreselijk nieuws om te horen. Anita en de kinderen heel veel sterkte gewenst. Een mooi en bijzondere mens is van ons heen gegaan. Ik heb Hans als een zeer prettig en boeiend persoon leren kennen.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Missy
- Honda NT650V
Ik wens Anita en de kinderen veel sterkte en kracht toe in deze verdrietige periode.
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
-
- Harley Davidson Sport Glide
Aan alle die deze fijne man missen zal sterkte
vooral de naaste veel sterkte
vooral de naaste veel sterkte
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Net terug van een zeer persoonlijke afscheidsdienst. Het was mooi om te zien, ook al waren de omstandigheden minder vrolijk, dat we vanuit de club met een behoorlijke delegatie waren. Een afscheid passend bij Hans met pakkende voordrachten, schetsend hoe hij in het leven stond. Een beladen avond, maar behorend bij het leven.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Geert
- Honda CBF600S
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Fijn om te horen dat het een mooi afscheid van Hans was.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Het was mooi om te zien hoeveel mensen en uit welke uithoeken van het land (en over de grens) de mensen daarheen waren gekomen voor Hans en vooral voor Anita en de rest. Ook goed om te zien dat de HDC goed vertegenwoordigd was.
Grtz! Koen

- takeldoos
- Honda ST1300
Inderdaad. Sluit me graag aan bij de vorige reacties. Bijzonder afscheid van een bijzondere man. Anita heeft samen met Hans, familie en vrienden een waardige herdenkingsdienst in elkaar gezet. Mooi! En fijn dat we als HDC met een grote afvaardiging aanwezig konden zijn. Hartverwarmend.
Woorden schieten te kort.
Sterkte Anita en natuurlijk de rest van de familie en vrienden.
Sterkte Anita en natuurlijk de rest van de familie en vrienden.
-
- Honda ST1300
Beste motorvrienden,
We vinden het hartverwarmend om te horen hoe jullie allen met ons meeleven. Het heeft ons ook goed gedaan om te zien dat jullie met een grote afvaardiging aanwezig waren bij de afscheidsviering van Hans.
Helaas hebben we jullie niet allemaal persoonlijk kunnen bedanken, vandaar dit bericht.
Zoals sommige van jullie al weten, is er een boekje uitgekomen met hierin de columns van Hans die de afgelopen maanden in het Eindhovens Dagblad zijn gepubliceerd. Dit boekje genaamd 'Tijd' heeft Hans opgedragen aan zijn aanstaande kleindochter en is voor € 5,- verkrijgbaar via mij. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, stuur dan een mailtje naar anitahazenveld@gmail.com. Ik ben van plan deze zomer een keer met mijn broer Jan mee te rijden met een HDC-rit. Ik hoop jullie dan te ontmoeten en kan de boekjes dan overhandigen.
Bij deze wens ik jullie nog heel veel rijplezier en hopelijk tot ziens.
Vriendelijke groeten,
Anita Hazenveld (ook namens de kinderen)
We vinden het hartverwarmend om te horen hoe jullie allen met ons meeleven. Het heeft ons ook goed gedaan om te zien dat jullie met een grote afvaardiging aanwezig waren bij de afscheidsviering van Hans.
Helaas hebben we jullie niet allemaal persoonlijk kunnen bedanken, vandaar dit bericht.
Zoals sommige van jullie al weten, is er een boekje uitgekomen met hierin de columns van Hans die de afgelopen maanden in het Eindhovens Dagblad zijn gepubliceerd. Dit boekje genaamd 'Tijd' heeft Hans opgedragen aan zijn aanstaande kleindochter en is voor € 5,- verkrijgbaar via mij. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, stuur dan een mailtje naar anitahazenveld@gmail.com. Ik ben van plan deze zomer een keer met mijn broer Jan mee te rijden met een HDC-rit. Ik hoop jullie dan te ontmoeten en kan de boekjes dan overhandigen.
Bij deze wens ik jullie nog heel veel rijplezier en hopelijk tot ziens.
Vriendelijke groeten,
Anita Hazenveld (ook namens de kinderen)