Oeps...
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7198
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Oeps...
Zeg BertG, ik zou even een afspraakje maken met je lokale motordealer. Net als 300.000 andere bezitters van een BMW K, of R-motorfiets. BMW heeft het namelijk weer voor mekaar.
Foutje met het mogelijk te strak aandraaien van de remschijf. Oeps. Leek me wel even verstandig om te delen.
Foutje met het mogelijk te strak aandraaien van de remschijf. Oeps. Leek me wel even verstandig om te delen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Oeps...
Oud nieuws. Vooral voor de oudere modellen.
En het is de schijf tussen de achtervelg en de remschijf, waar het achterwiel op vastgezet wordt.
De gaten waarmee die schijf (rear wheel flange) aan de remschijf wordt vastgezet kunnen inscheuren:

klikken voor vergroting
De gaten waar de achtervelg in vastgezet worden soms ook:

klikken voor vergroting
Ik zeg: stevig schroefdraadje, dat ging niet stuk.
In elk geval steviger dan het schroefdraad van Honda Deauvilles bougiegat
Ik heb trouwens voorheen het 2005 GS-model gehad en met die beruchte aluminium 'flange'.
Maar mijn mening is wel: als je dingen niet met een momentsleutel aandraait maar 'op gevoel' kan het stuk. Een luchtsleutel is niet ALTIJD beter!
Mijn huidige (2013 GSA) heeft er geen (last van).
kijk hier ook even: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=836736" opent="in(nieuw);venster;
Ik zie ook nog steeds mensen bij auto's met hun 100 kg. op een wielmoersleutel stampen. Onder het motto: vast moet ie, vast zal ie.
Het is in mijn opinie een beetje uit de categorie: je bougie scheef indraaien en je schroefdraai 'vermoeren'.
Of zoals dit heldere (BMW)licht die een oliefilter ging vervangen en de kosten van een oliesleutel wilde uitsparen.
Had gehoord dat je een schroevendraaier ergens doorheen moest slaan. Nou dat is gelukt:

klikken voor vergroting
Uitgespaard: € 9,95 !
Kosten? Een veelvoud ervan.
En het is de schijf tussen de achtervelg en de remschijf, waar het achterwiel op vastgezet wordt.
De gaten waarmee die schijf (rear wheel flange) aan de remschijf wordt vastgezet kunnen inscheuren:



klikken voor vergroting
De gaten waar de achtervelg in vastgezet worden soms ook:

klikken voor vergroting
Ik zeg: stevig schroefdraadje, dat ging niet stuk.

In elk geval steviger dan het schroefdraad van Honda Deauvilles bougiegat


Ik heb trouwens voorheen het 2005 GS-model gehad en met die beruchte aluminium 'flange'.
Maar mijn mening is wel: als je dingen niet met een momentsleutel aandraait maar 'op gevoel' kan het stuk. Een luchtsleutel is niet ALTIJD beter!
Mijn huidige (2013 GSA) heeft er geen (last van).
kijk hier ook even: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=836736" opent="in(nieuw);venster;

Ik zie ook nog steeds mensen bij auto's met hun 100 kg. op een wielmoersleutel stampen. Onder het motto: vast moet ie, vast zal ie.
Het is in mijn opinie een beetje uit de categorie: je bougie scheef indraaien en je schroefdraai 'vermoeren'.
Of zoals dit heldere (BMW)licht die een oliefilter ging vervangen en de kosten van een oliesleutel wilde uitsparen.
Had gehoord dat je een schroevendraaier ergens doorheen moest slaan. Nou dat is gelukt:

klikken voor vergroting
Uitgespaard: € 9,95 !
Kosten? Een veelvoud ervan.
Re: Oeps...
Haha, nou dan moet je ook wel echt met brute kracht hebben lopen meppen hoor.....
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7198
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Oeps...
Inderdaad. Maar ja, gratis laten vervangen? Ik zou het laten doen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Ingrid
- BMW R1200RT
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
- Locatie: Boekel
Re: Oeps...
In Tilburg zou men roepen bij zo'n stunt:
Dan hedde oe orre verrekkes dicht be bekare zitten.
Dan hedde oe orre verrekkes dicht be bekare zitten.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7198
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Oeps...
Het kan aan mij liggen, maar ik heb even ondertiteling en vertaling nodig want ik snap er niks van.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7198
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Oeps...
Ja, dus? Wat houdt dat in? Wat moet ik met die informatie?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Oeps...
Komt er op neer dat je weinig hersens hebt....
Ohja, ik probeer het alleen maar te vertalen, Ingrid roept het;-)
Ohja, ik probeer het alleen maar te vertalen, Ingrid roept het;-)
- Ingrid
- BMW R1200RT
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
- Locatie: Boekel
Re: Oeps...
De ondertiteling:
In het geval de afstand tussen beide oren gering is, past daar zeker geen goed stel hersenen tussen.
Zou je wel een normaal stel hersenen hebben, dan hengst je geen schroevendraaier door een oliefilter.
In het geval de afstand tussen beide oren gering is, past daar zeker geen goed stel hersenen tussen.
Zou je wel een normaal stel hersenen hebben, dan hengst je geen schroevendraaier door een oliefilter.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Re: Oeps...
Zoals ik al zei:ikkieman schreef:Inderdaad. Maar ja, gratis laten vervangen? Ik zou het laten doen.
Mijn huidige (2013 GSA) heeft er geen (alu schijf, maar een ijzeren)
En dus geen last van.
-
- Honda ST1300
- Berichten: 3977
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Oeps...
Zoals ik dan wel eens zeg: "Sommige personen moet je niet en profiel voor het raam zetten want het kan dan zijn dat je door de oren kunt zien wat voor weer het buiten is". Ofwel er zit niets tussen waar wat in kan gaan zitten.



Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Ingrid
- BMW R1200RT
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
- Locatie: Boekel
Re: Oeps...
Die maken hele smalle selfies. Van die verticale streepjes op Facebook.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
- PtrO
- Honda NT650V
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 12 aug 2014, 19:26
- Locatie: Almere
Re: Oeps...
Hij is leuk en magBertG schreef:Oud nieuws. Vooral voor de oudere modellen.
....
Ik zeg: stevig schroefdraadje, dat ging niet stuk.![]()
In elk geval steviger dan het schroefdraad van Honda Deauvilles bougiegat![]()
![]()
Het is in mijn opinie een beetje uit de categorie: je bougie scheef indraaien en je schroefdraai 'vermoeren'.
Of zoals dit heldere (BMW)licht die een oliefilter ging vervangen en de kosten van een oliesleutel wilde uitsparen.
Had gehoord dat je een schroevendraaier ergens doorheen moest slaan. Nou dat is gelukt:
...

Morgen wordt er een "bus" geplaatst voor het foute gat linksachter, waar je trouwens - zonder kuipdelen - erg goed bij kan komen.
Dat verhaal van de BMW is wel erg toevallig want precies dat verhaal van die BMW vertelde m'n dealer (Robbert) mij vorige week ook al.... met de boodschap dat je deze dingen zoals mijn "gat" aan vakmensen moe(s)t overlaten.
Het mooi van wat iemand gebeurd, is dat anderen weer hier hun voordeel mee kunnen doen en geheid weer andere onvoorstelbare fouten gaan maken wanneer zij nieuwe initiatieven ontplooien.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
__


2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***