Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Bennos

Re: Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?

Bericht door Bennos »

Tja, ik weet ook niet of de werking ervan ooit is bewezen maar neem aan dat de KMAR er wel over nagedacht heeft....
De FJR heeft ook nog eens een vrij gevoelig linksysteem voor de achtervering, daar zit deze spatlap net voor en dat scheelt een berg zandstralen :mrgreen:
Heb zelf ook een extenda fenda op m'n voorspatbord gemonteerd omdat de FJR nogal last heeft van opwaaiend vuil en nattigheid door het gat waar de voorvork doorheen steekt, dit ondanks de diffusor die daar al zit, zeker met regenachtig weer geeft dat erg veel smerigheid op je tank en binnenkuip.
Yella

Bericht door Yella »

BertG, helaas is die trilling er wel. De plug zit ook in een groef, dus op die plaats iets extra gewicht. Ik heb overigens nu de voorwielen naar achteren geplaatst en geen last meer.

Die spatbord extender is erg nuttig. Ik had op mijn NT650 van een stug stuk rubber iets zelf een extender gemaakt. werkte prima tegen opspattende troep tegen het motorblok. Ga ik bij mijn huidige NT700 ook nog doen.
Vacaro
BMW R1150RT

Bericht door Vacaro »

Kuipruit, voor den Deauville, huidige was gekrast/geschaafd door kleine aanrijding met een topkoffer van een deauville! Kop staart botsing!
Vandaag gaan afhalen bij Bennos(FJR) Ziet er nog goed uit voor de prijs, morgen monteren!
Dank u Ben! :D

Terug gereden binnendoor over het veer van The Queen Jacqueline te Hekelingen! Kom ik met de motor eens overdoen, leuke streek rond Spijkenisse!
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Bennos

Bericht door Bennos »

Ronny, goed om te horen en geen dank!
De ruit was dan wel niet gekrast of gebarsten, hij was ook zeker niet de mooiste meer maar wellicht beter dan jouw huidige :up
Spijkenisse lijkt een oninteressant gebied, maar, als je de toeristische route neemt, toch zeker de moeite waard, zeker als je een beetje van havens en industrie houdt kun je hier je lol op :mrgreen:
Rond71
Honda NT650V

Bericht door Rond71 »

Alle onderdelen vandaag aangeschaft die nodig zijn om een Deauville te maken.
Gelukkig waren ze al gemonteerd :roll:
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."

2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

:tg
:up
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Vacaro
BMW R1150RT

Bericht door Vacaro »

Kuipruit vandaag gemonteerd, is 10cm hoger dan de vorige maar ook beetje lichter/minder smoke!!
Sluit alleen vanonder beetje minder goed aan dan andere, maar da los ik nog op met rubberen strip ermee tussen te monteren.
Testrit moet nog volgen, weet dus ni hoe het rijden is met de hogere ruit! Ik hou jullie op de hoogte!
jack-f
Kawasaki Vulcan

Bericht door jack-f »

Een Motorbronx "racing serie" type MR500 "Cobra". :D
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Da's een handig ding Jack! Kan ie ook tot 400 kg.? :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Bericht door Bennos »

Mijn Difi jack was defect, Motoport heeft me de mogelijkheid gegeven een andere te kiezen, is een Macna Comet geworden met gratis bijpassend Vision Vest N, goede service :up :apl
Gelijk maar een Macna Vision Led erbij gedaan.
jack-f
Kawasaki Vulcan

Bericht door jack-f »

@Koen, moet geen probleem zijn. :en1
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Vacaro
BMW R1150RT

Bericht door Vacaro »

Vacaro schreef:Kuipruit vandaag gemonteerd, is 10cm hoger dan de vorige maar ook beetje lichter/minder smoke!!
Sluit alleen vanonder beetje minder goed aan dan andere, maar da los ik nog op met rubberen strip ermee tussen te monteren.
Testrit moet nog volgen, weet dus ni hoe het rijden is met de hogere ruit! Ik hou jullie op de hoogte!
Ni zo goed eigenlijk, ik zit nu ondanks hogere ruit vol in de turbulentie met men helm, en meer windgebulder.
Maar ondertussen andere plannen met Deauke, dus maakt mij niet meer uit, volgende krijgt de originele ruit erbij! :-)
Bennos

Bericht door Bennos »

Dat probleem had ik ook, helemaal afhankelijk van je lengte en lichaamsbouw.
Yella

Bericht door Yella »

Had ik ook 4 jaar geleden. Nooit goed kunnen oplossen. Heb wel toen ergens een "Hamsterspoiler" gekocht en gemonteerd. Hielp iets, maar lang niet voldoende. Als laatste met een zelf gemaakt stuk plexiglas de "Hamsterspoiler verhoogd. toen was het een stuk beter. In de zomer gebruikte ik dus het originele scherm en in de winter het verhoogde met de spoiler er op. Nu met de 700 ben ik nog op zoek naar een scherm. Heb iets gevonden in UK. 6 cm breder dan org en ca. 15 cm hoger. Voor iets van 125 euro incl. verzendkosten naar NL. Moet het nog bestellen.
Bennos

Bericht door Bennos »

Ik heb het opgelost door een andere motor te kopen, zo lekker om uit de wind te zitten!
Alleen bij flinke tegenwind wil het wel eens een beetje rommelen.
Yella

Bericht door Yella »

De wind vond ik toen in de zomer niet zo'n probleem. Maar in de winter wel, snijdend koud 55 km als het vriest naar je werk 's morgens om half 6.
Bennos

Bericht door Bennos »

Ik wel, zomer of winter....
Herrie houd ik niet zo van ;)
Yella

Bericht door Yella »

Bij de lage ruit had ik niet veel herrie omdat de wind onder de helm doorging. En oordopjes heb ik laten aanmeten en altijd in. Maar bij mijn net in november gekochte 700 wil ik geen herrie en geen wind. Dus hoop een goede ruit te vinden. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, want ooit was er een tijd dat ik er helemaal niet om gaf en absoluut niet achter een ruit wilde zitten. Oudelullen motor.
Bennos

Bericht door Bennos »

Dan zal ik ook wel een ouwe lul zijn :tg
Ik heb nooit doppen in en kan m'n radio uitstekend horen door de ingebouwde speakers in m'n helm.
Ging bij de 650 ook prima, had een SecDem ruit met flip-up icm met een Shoei Neotec dimde dat het geluid en het wiebelen van m'n hoofd door de wind.
Die Neotec is onwijs gestroomlijnd :up
Ik rijd bijna altijd open.
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Hier op het motorforum had ik ergens gelezen dat je in Ravenstein ruiten uit kunt proberen voordat je ze koopt.
Het verschilt blijkbaar van persoon tot persoon. Zo heb ik op Deauvilleke het kleine ruitje. Nergens last van.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Bennos

Bericht door Bennos »

Dat klopt Ingrid, met een klein ruitje heb je ook nergens last van, tenzij je een lilliputter bent.
Je krijgt pas last bij hogere ruiten die precies uitkomen thv je helm, bij een lage ruit krijg je de volle wind op je borst en zit je met je kop in de wind, qua geluid is dat prettiger dan turbulentie van je hoge ruit die niet hoog genoeg is :mrgreen:
Heb je eenmaal een hoge ruit die goed is voor jouw lengte wil je niet anders meer!
Mijn FJR heeft een verstelbare ruit, als ik hem helemaal omlaag zet ziet het er ten eerste niet uit en ten tweede zit je dan vol in de wind en dus ook regen.
Je kunt ze uitproberen bij MDI dacht ik.
Yella

Bericht door Yella »

Heb bij MDI ook ooit eens een ruit getest. Helaas zonder ruit weer naar huis wegens geen resultaat met de hoogste ruit van hen.
Bennos

Bericht door Bennos »

Probeer eens een V-Stream, kost wat maar vaak ook de oplossing.
Yella

Bericht door Yella »

Moet ik weer ergens naar toe. Ravenstein is best een eind van hier. Misschien ooit. Maar ik denk dat die ruit uit Engeland prima zal voldoen.
Hupie
Honda NT700V

Bericht door Hupie »

Mijn deauville 700 is van 2006 dus ruit is niet traploosverstelbaar alleen hoog of laag, bij laag waai je weg en bij hoog perfect maar moet ik steeds door ruit zelf kijken.
Vooral bij schemer en slecht weer niet fijn, ik heb dit kunnen oplossen door nieuwe gaten te boren zodat hij ongeveer 3cm lager zit lijkt niet veel maar voor mij goed en geboorde gaten zitten niet in het zicht vallen nog weg door steuntjes, dus wie klein is moet slim zijn.
Yella

Bericht door Yella »

Mijn 700 is van 2011 en heeft wel traploos verstelbaar ruitje. Maar hoogste stand is voor mij nog ca. 5 cm te laag. Dus een andere ruit hoeft niet veel hoger te zijn. Heb al het oude Hamsterspoilertje geprobeerd, maar die is niet perfect en vind ik niet prettig om overheen te kijken.
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club

Bericht door De Deauco's »

Euh... er is een topic apart over windschermen. ;)
Met vriendelijke groet,
De Deauco's

Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Nieuwe lampjes voor voorin. De oude waren niet best meer. Blijkt alleen helaas ook een nieuwe koplampunit nodig te zijn. Zelfde akkefietje als Hennie gehad met een afgebroken steunpunt voor het bekende clipje. :(
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Da's minder Jeroen.
Zijn die dingen zo slecht gefabriceerd of is het toeval?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Geen idee. In mijn geval is het waarschijnlijk eigen schuld. Denk dat ik iets te veel kracht heb gezet. De nieuwe is al besteld en als het goed is onderweg.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”