Ik reed op een 60 weggetje tussen Vlist en Haastrecht. Ik had mijn collega na een dag werken veilig thuis afgezet en was nu zelf onderweg naar huis. Rond half zes reed ik een bocht door. Perfecte lijnen en voor zover ik had kunnen zien, geen auto. Ik kwam de bocht uit en toch was daar opeens een klein zilver autotje welke met 60 km/uur op mij af kwam. Ik had twee keuzes: mijn lijn volgen en riskeren om de auto tegen de spiegel aan te rijden en vervolgens onderuit gaan op het asfalt óf uitwijken, want ja, ruimte genoeg.
Natuurlijk kies je dan voor veiligheid en wijk je uit. Alles ging goed en ik was de bocht bijna uit. Whop! Daar ging mijn voorband 5 cm naar beneden. En een menselijke reactie: wegsturen van het gevaar. Hobbel, hobbel, hobbel de berm in naar beneden. In mijn heupen voelde ik hoe mijn achterwiel naar rechts gleed in de modder. Valcursus... Loslaten, handen in de lucht en naar je nek brengen. Lichaam ontspannen en naar de zijkant vallen. Bij contact met de grond, rollen maar. Dus braaf gedaan. Daar lag ik. Onderaan die berm naar de lucht te kijken. Verward maar toch een beetje lacherig. Een wielrenner die ik eerder had ingehaald was van zijn fiets gesprongen en pakte mijn hand vast. "Mevrouw? Gaat het wel?" En ik, met mijn slimme hoofd, lichaam vol adrenaline: "Ja hoor. Ik heb altijd al geweten dat ik zou gaan vallen. Nu weet ik wel dat het voor mij geen tweede keer hoeft." en ik maar lachen. Ik kon nauwelijks lopen dus hinkte naar boven waar ik rustig ging zitten. Een vrouw was ook gestopt en zei en haar dochter raadden mij aan de ambulance te bellen. Zogezegd zo gedaan. Een kleine vijf tot tien minuten later kwam de politie met twee auto's en een ambulance. De politie prees me nog dat ik mijn volledige pak aanhad. Ik heb die dag dan ook zeker geleerd om nooit zonder pak op te stappen. Kan ik naar de ambulance lopen werd me gevraagd. Dus ik proberen. Krak! In mijn linkervoet. Mooi niet. Dus hinkelend naar de ambulance, erin geklommen, gegevens gegeven aan een motorrijder die mij passeerde en aanbood GoldieLocks (naam van mijn motor, ik weet het, foute naam

In het ziekenhuis aangekomen foto's laten maken. Resultaat? Mijn drie botten, in het midden, voor de tenen gebroken. En hop, vier weken in het gips. Heerlijk! Sinds gisteren, 7 augustus 2017, ben ik uit het gips. En drie keer raden wat ik deed. Juist! Pak aan, kisten aan en op de motor. Naar Leeuwarden, kilometers maken. Tijdens die reis betrapte ik mezelf erop dat ik best wel angstig ben met bochten naar links. Logisch, gezien links mijn zwakke plek zit en als ik val??? Nee, daar moet ik niet aan denken. Dus daadwerkelijk op mezelf lopen foeteren dat ik zo bang was. Maar het is niet erg, toch? Het is toch logisch? Ik laat me in ieder geval niet stoppen door mijn angst. Langzaam zal ik mijn vertrouwen weer opbouwen en genieten van de ritten bij HDC. Want daar heb ik wel zo ontzettend veel zin in!
Als hier nu ervaren rijders zijn die praktische tips voor me hebben zodat ik sneller mijn vertrouwen terug kan krijgen, dan hoor ik dat ontzettend graag. En dank voor het lezen van mijn verhaaltje