PtrOs eerste techniek (en)ervaring zondag 22 maart...
Geplaatst: 22 mar 2015, 18:38
Wat een prachtige dag met leuke gezellige mensen die kwamen werken, kijken, (bij)tanken en uiteindelijke de stralende zondagmiddag buiten tegemoet gingen rijden.
Bloemenveiling is een groot terrein
, heb dan ook een volledig rondje gereden voordat ik de motorpakken zag. Had ik toch de foto's moet afdrukken maar in eigenwijsheid moest het geen probleem zijn..... links, en twee keer rechts.....
Mooie locatie met een prima geregelde hal waarvoor op de eerste plaats een grote DANK aan Geert.
Enfin, ik had flink wat op het programma staan na wat gedag gezegd te hebben, zowaar een gelijk lekker bakkie uit de in slagorde opgestelde Senseo's. Vervolgens gelijk maar de meegenomen cake met sapjes op de kar gezet.
Aan de slag was mijn motto(r). Eerst wat doen voordat je (te)veel gaat kwekken. Olie, remmen rondom, filters, bougies en eventueel nog sync'n etc...
Alras kwamen er naast een jarige, meer liefhebbers langs, de ene om het knipperende moois te tonen, de ander om te kijken wat er gebeurd, spitsvondig morele support te verlenen en natuurlijk om de medeleden 's te ontmoeten. IRT (in realife together) is dan toch heel leuk. De tijd vlieg je wel door de geoliede vingers.
Met wat tips en gewoon doen, heb ik rustig de olie en alle remmenblokken verwisseld. Niet moeilijk maar is het hier redelijk brandnew en leer je (snel) hoe het moet en ook kan. Ook vice-versa gereedschap gebruiken en dan wat diensten geven & krijgen is erg handig. Echt een clubgevoel van we doen het samen. Had zelf veel meegenomen en wat ik nodig had, lag vooral thuis..... waaronder het Honda gereedschap dacht ik ... wat ik (aan het einde van de dag
) toch bij mij had
.
Rond 13u startte ik met het filter en bougies... wat ik beter had kunnen laten. De bougies aan de rechterkant gingen fluitend, en de bougie linksachter, knerpend
waarbij (zeer ws) de schroefdraad niet wilde pakken en mogelijk is beschadigd.
Kan nog een naar dingetje
worden. Vervolgens moest het kuipwerk toch verder los wat niet heel moeilijk is maar (de eerste keer) gewoon tijd kost. Helaas kan je dan niet "even" laten liggen, je moet weer weg.
Hierdoor draafde de stress mij in galop tegemoet. Diverse leden gaven hun steun waarbij ik vooral Leendert super wil bedanken voor zijn in rust gegeven verleende hulp. Fijn
dat mensen willen helpen als betrokken mensen. 10Pts.
Hoe dan ook door het gedoe, had ik daardoor helaas weinig aandacht voor anderen. Ik had mij nog wel voorgenomen te relaxen en wat rond te krukken. Uiteindelijk pakte de bougie die er met vereende hulp voor 3/4 inging en startte de motor. We konden dan iig wegkomen.
Synchronisatie maar laten zitten en vanaf zeg 15:00 ging ik hannesen om de boel weer in elkaar te krijgen.
Fijn dat een aantal leden hier met raad en soms daad mij ter zijde stonden.
De rest is geschiedenis en weer geleerd dat wanneer je iets nieuws doet, het succes niet moet tarten door dan alles te willen doen. Handwerk in de praktijk duurt gewoon langer dan ik hier kon vermoeden.
Ook de bougies indraaien moet je rustig op handkracht doen waarbij ik (achteraf, waren we rijk) deze beter met een slangtube had kunnen indraaien. Dan blijf je je draaigevoel houden. De bougie linksvoor, moet ik (thuis) nog doen.
Ook weet ik nu (beter) wat ik nodig heb voor het betere "straatwerk" en naast afgestemd gereedschap is het dan goede tip om boutjes en moertjes in een goede volgorde neer te leggen zodat je later niet hoeft te gaan zoeken waar wat zat.
Gelukkig kon ik zelf ook diverse leden weer van van dienst zijn met mijn uitgebreid assortiment aan hulp & materialen wat ook wel weer plezierig is.
Enfin met wat hulp, de boel in elkaar geflanst, bepakt en als allerlaatste motorrijder rond 16:15 het pand en park met alle knipperlichten aan, weten te verlaten.
Al met al een zeer memorabele dag met veel plezier, enerverende ervaringen, grote gezelligheid en bovenal warme teamgeest. Ben alleen vergeten wat te eten, genoeg te drinken en dat komt nu/straks wel weer goed. M'n olieteiltje is weer schoon voor de komende afwas.
Bedankt allemaal en ik hoop/wens dat iedereen zijn/haar doelen heeft gehaald en ook veilig na het gedane onderhoud is thuisgekomen. Ik ben zelf onder weg, een boutje verloren..... en gelukkig kon Antoinette snuivend door waar anderen waren afgehaakt.
grtz2all
, Peter.
Bloemenveiling is een groot terrein

Mooie locatie met een prima geregelde hal waarvoor op de eerste plaats een grote DANK aan Geert.
Enfin, ik had flink wat op het programma staan na wat gedag gezegd te hebben, zowaar een gelijk lekker bakkie uit de in slagorde opgestelde Senseo's. Vervolgens gelijk maar de meegenomen cake met sapjes op de kar gezet.
Aan de slag was mijn motto(r). Eerst wat doen voordat je (te)veel gaat kwekken. Olie, remmen rondom, filters, bougies en eventueel nog sync'n etc...
Alras kwamen er naast een jarige, meer liefhebbers langs, de ene om het knipperende moois te tonen, de ander om te kijken wat er gebeurd, spitsvondig morele support te verlenen en natuurlijk om de medeleden 's te ontmoeten. IRT (in realife together) is dan toch heel leuk. De tijd vlieg je wel door de geoliede vingers.
Met wat tips en gewoon doen, heb ik rustig de olie en alle remmenblokken verwisseld. Niet moeilijk maar is het hier redelijk brandnew en leer je (snel) hoe het moet en ook kan. Ook vice-versa gereedschap gebruiken en dan wat diensten geven & krijgen is erg handig. Echt een clubgevoel van we doen het samen. Had zelf veel meegenomen en wat ik nodig had, lag vooral thuis..... waaronder het Honda gereedschap dacht ik ... wat ik (aan het einde van de dag


Rond 13u startte ik met het filter en bougies... wat ik beter had kunnen laten. De bougies aan de rechterkant gingen fluitend, en de bougie linksachter, knerpend

Kan nog een naar dingetje

Hierdoor draafde de stress mij in galop tegemoet. Diverse leden gaven hun steun waarbij ik vooral Leendert super wil bedanken voor zijn in rust gegeven verleende hulp. Fijn

Hoe dan ook door het gedoe, had ik daardoor helaas weinig aandacht voor anderen. Ik had mij nog wel voorgenomen te relaxen en wat rond te krukken. Uiteindelijk pakte de bougie die er met vereende hulp voor 3/4 inging en startte de motor. We konden dan iig wegkomen.
Synchronisatie maar laten zitten en vanaf zeg 15:00 ging ik hannesen om de boel weer in elkaar te krijgen.
Fijn dat een aantal leden hier met raad en soms daad mij ter zijde stonden.
De rest is geschiedenis en weer geleerd dat wanneer je iets nieuws doet, het succes niet moet tarten door dan alles te willen doen. Handwerk in de praktijk duurt gewoon langer dan ik hier kon vermoeden.
Ook de bougies indraaien moet je rustig op handkracht doen waarbij ik (achteraf, waren we rijk) deze beter met een slangtube had kunnen indraaien. Dan blijf je je draaigevoel houden. De bougie linksvoor, moet ik (thuis) nog doen.
Ook weet ik nu (beter) wat ik nodig heb voor het betere "straatwerk" en naast afgestemd gereedschap is het dan goede tip om boutjes en moertjes in een goede volgorde neer te leggen zodat je later niet hoeft te gaan zoeken waar wat zat.
Gelukkig kon ik zelf ook diverse leden weer van van dienst zijn met mijn uitgebreid assortiment aan hulp & materialen wat ook wel weer plezierig is.
Enfin met wat hulp, de boel in elkaar geflanst, bepakt en als allerlaatste motorrijder rond 16:15 het pand en park met alle knipperlichten aan, weten te verlaten.
Al met al een zeer memorabele dag met veel plezier, enerverende ervaringen, grote gezelligheid en bovenal warme teamgeest. Ben alleen vergeten wat te eten, genoeg te drinken en dat komt nu/straks wel weer goed. M'n olieteiltje is weer schoon voor de komende afwas.
Bedankt allemaal en ik hoop/wens dat iedereen zijn/haar doelen heeft gehaald en ook veilig na het gedane onderhoud is thuisgekomen. Ik ben zelf onder weg, een boutje verloren..... en gelukkig kon Antoinette snuivend door waar anderen waren afgehaakt.
grtz2all
