blijven oppassen !!!

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Don

blijven oppassen !!!

Bericht door Don »

Vrijdag 16 sept. het was al donker en het had hier en daar een klein beetje geregend.
Ik reed op de A28 van Amersfoort richting Utrecht. Ik reed achter een auto met een
snelheid van ca. 110 km/uur. Gelukkig hield ik afstand.
Plotseling zag ik de remlichten van de auto voor me oplichten, terwijl de auto scherp
naar links uitweek. :shock: In een flits kneep ik ook hard in mijn remmen en ging mee naar links.
Toen bleek wat de reden van deze manoeuvre was. Er lag een FIETS MIDDEN OP DE SNELWEG.
Een eindje verderop stond een andere auto langs de snelweg STIL met een fiets op het fietsenrek.
Ze hadden blijkbaar gemerkt dat ze de tweede fiets verloren zijn.
Ik was wel een beetje kwaad. Wat had er allemaal niet kunnen gebeuren als de situatie iets anders was geweest.
GRRRR. :evil: :evil:
Ik heb al vaker gekke dingen meegemaakt, maar dit is het toppunt.

Dus mensen wees voorzichtig en houd alsjeblieft je aandacht erbij.
Koen
Honda Goldwing

Re: blijven oppassen !!!

Bericht door Koen »

Goed dat je 'm hebt kunnen ontwijken, maar het blijft inderdaad oppassen...
Mensen verliezen de gekste dingen op de snelweg...

Levensgevaarlijk. Ik rij zelf ook regelmatig met fietsen achterop de auto of een dakkoffer erop, maar nadat ik het boeltje erop heb gezet loop ik steeds alle bevestigingspunten nog een keertje extra na om zeker te zijn dat alles goed vast zit. En als ik "vast" zeg dan zít het ook "vast" ;)
paar jaar geleden de hele vakantie met één dakdrager rondgereden omdat ik 'm met geen mogelijkheid meer los kreeg...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Nog 1 tip voor het fietsendragervolk:

Haal losse dingen van de fiets.
Ook dingen die ogenschijnlijk goed vast zitten zoals fietstassen.

En vooral: fietsbellen.
Die ouderwetse met een stalen 'dop'. Deze trillen los, al draai je ze voor vertrek nog zo goed vast.
Beter tape je ze vast tijdens de rit.
Dat worden levensgevaarlijke projectielen die als een kogel door de voorruit komen.
En als ze op het wegdek belanden kunnen ze onder autobanden vandaan schieten en opnieuw een projectiel worden.

Hier nog zo'n voorbeeld: http://www.dumpert.nl/mediabase/1501471 ... p_a20.html" opent="in(nieuw);venster;
stxrider

Bericht door stxrider »

:shock: Oeps, maar een simpel spanbandje.......
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Niet dat het voor deze automobilist niet erg is, maar ik denk dat de gevolgen voor een motorrijder ronduit desastreus waren geweest...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
John

Bericht door John »

Gelukkig goed afgelopen.
Vorige week moest ik stevig uitwijken voor een speedboot die op de A7 van de trailer was gegleden !! Gaf ook veel rommel op de rijbaan. Ging gelukkig ook allemaal goed maar je hebt er wel even een slechte nacht van . . . . :cf1
Tanja

Bericht door Tanja »

ik rij een geweldige groene route naar mijn werk toe.... heerlijk door de bossen.....
afgelopen vrijdag tot 3 (!!!!!!!!!!!!!!!) maal toe vol op de rem voor een overstekende ree..... geloof me: ik ben nog nooit zo wakker geweest op een vrijdagochtend!
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Dat hert zal nu ook wel wakker zijn. :D Steek je rustig over, komt er een vrouw op de fiets voorbij. En wat voor fiets :wn1 :tg
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Goh, je komt de gekste dingen tegen op de (snel)weg: rondslingerende fietsen, dakkoffers en spanbanden, overstekende speedboten, herten.

What's next? Hoop in elk geval dat wat we ook verder nog tegenkomen onderweg, we het altijd (hier?) kunnen navertellen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Ben in de vorige eeuw wel eens over een 10 cm dikke stalen t-balk gereden op de Autobahn bij Karlsruhe.
Blijkbaar ben ik er als enige goed overheen gekomen, want ik had kilometers lang geen achteropkomende auto's.
Een tiental km later ging er toch een lampje branden op het dashboard: er was een aansluiting van de koelthermostaat onder de motor afgebroken. Het gebeurt allemaal zo snel, dat je pas een paar minuten later snapt welk geluk je hebt gehad.
Het was mijn tijd toen nog niet, zal ik maar zeggen.
Mhg, FreBa
stxrider

Bericht door stxrider »

Of zoals ik een eend (van boven komende) bij 120km op de snelweg. Moet je niet net iets harder gereden hebben.... :?
  • Afbeelding

Afbeelding
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Was die eend een beetje goed verzekerd Arno? :tg
Of heb je 'm goed laten smaken :et , om 't een beetje goed te maken? ;)
Die dingen kunnen nog een flinke schade veroorzaken, nog een geluk dat ie tegen de motor stuiterde en niet tegen je helm...

Kennis van me heeft een keer toen ie van hier terug naar huis reed een haas door de grille van z'n auto gehad. Zo'n beest is een stuk groter dan je zou verwachten en de schade was met ruim 3000 euro ook niet mals...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Don

Bericht door Don »

Na de angstwekkende ervaring met de fiets op de snelweg is me opgevallen dat de Deauville één minpuntje heeft.
Toen ik de auto passeerde die de fiets had verloren, heb ik uit boosheid flink getoeterd..... alleen merkte ik dat
het iele geluidje van mijn toeter, op geen enkele manier mijn boosheid kon uitdrukken. Ik had toen echt over een
flinke scheepstoeter willen beschikken.

Andere minpuntjes heb ik niet kunnen vinden aan mijn Deauville. (iemand enig idee waar ik een dikke claxon kan krijgen ?)

Trouwens heel lang geleden, toen ik pas de tienerjaren was ontgroeid ben ik op de snelweg ergens in Brabant
OVER een hele grote zak aardappelen gereden met mijn CZ. Die zak was van een vrachtwagen gevallen. Heb heel hard
geremd en op het allerlaatste moment op de voetsteunen gaan staan en in motorcross-stijl over de zak gereden.
Wonder boven wonder ben ik niet gevallen en kon ik gewoon doorrijden.
(Van een Honda kon ik toen alleen maar dromen.)
Don

Bericht door Don »

stxrider schreef::shock: Oeps, maar een simpel spanbandje.......
Ja je zult zo'n spanbandje maar tegen je helm aankrijgen .......

Was het niet de formule I coureur Massa die ook iets tegen zijn helm heeft gekregen ?
Het heeft heel lang geduurd voordat hij weer op de been was en of ie nou helemaal de oude is geworden is de vraag.
Ik denk niet dat onze helmen - hoe duur ook - kunnen tippen aan de helm van Massa.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Don schreef:Andere minpuntjes heb ik niet kunnen vinden aan mijn Deauville. (iemand enig idee waar ik een dikke claxon kan krijgen ?)
Kijk eens hier op het forum. 120 db. moet wel hoorbaar zijn, toch?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Don,

Werkt perfect zo'n Stebel luchthoorn.
Ik zou er zeker een plaatsen.

Groet van een blije Stebel eigenaar.

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Tja, "mist" Marcel nog wel iets op z'n Deauville?
- mistlampen
- misthoorn
- ? mistachterlicht misschien ?
;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Inderdaad, staat nog op het "to do lijstje".
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Don

Bericht door Don »

Koen en mp63, bedankt voor de tip van de stebel-toeter, 120 DB zal wel genoeg zijn om je frustratie kwijt te raken.
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Zo heb ik op de A61, Koblenz-Venlo, eens flink uit moeten wijken voor een helm die op de weg lag.
Inderdaad, je komt van alles op het wegdek tegen.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
BertG

Bericht door BertG »

Ik heb ook een Stebel (op mijn BMW) en ik heb er elke keer weer plezier van. :mrgreen:
Dat er zoveel herrie uit zo'n klein apparaatje kan komen....
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Het is al jaren geleden, maar gisteravond kwam het verhaal weer naarvoren toen een vriend op bezoek was.
Hij reed met zijn gezin en auto-caravancombinatie van Frankrijk weer naar huis.
In Nederland komt op een gegeven moment een auto luid toeterend voorbij en vriend snapt dat er loos moet zijn.
Dus gestopt.
Nu blijkt, dat het rechterwiel van de caravan aanloopt en inmiddels het wandje van het keukenblok heeft weggesleten. Door het ontstane gat was de inhoud van dat gedeelte van het keukenkastje naar buiten gewaaid. Dat waren ook heel veel plastic boodschappentasjes.
Nu was hij destijds bakker, zelfs een warme bakker. Die plastic tasjes hadden allemaal de opdruk van zijn zaak en onbedoeld heeft hij zo wel ( of niet) reclame gemaakt voor zijn zaak.
Mhg, FreBa
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Als ik dit zo lees zou ik deze manier van naamsbekendheid verwerven niet als "reclame" aanduiden...
Eerder anti-reclame "deze milieuvervuiler bakt ze bruin..."
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

Niet in de jaren '80.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Oh? Was een berm vol plastic zakjes toen nog geen "milieuvervuiling"? :cf1
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

Het feit op zich wel, het benul daarvan niet.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”