Pagina 1 van 1
ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 10 jul 2011, 12:36
door Ingrid Graafland

HELP!
Ik heb vorig jaar een ZUMO 550 gekocht en kwam er toen niet aan toe het apparaat goed te leren kennen. Recent heb ik een aantal kaarten "ge-update" maar denk dat ik iets goed fout heb gedaan!
Wat er nu gebeurt is dat mijn ZUMO de weg niet meer kan vinden! Ik lijk continue naast de route te rijden dus hij blijft me aanwijzingen geven "begeef je in zuid-oostelijke richting" e.d. maar ik kan er dus geen route meer mee rijden!
Wie o wie herkent wat ik als digi-weet-niet fout heb gedaan? Alle uitleg is welkom! Ik bak graag appeltaart voor degene die in staat is mij met dit apparaat om te leren gaan.

Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 10 jul 2011, 14:27
door ikkieman
Ik zou, als ik jou was de 550 even meenemen naar de volgende tourrit waar je aan meedoet. We hebben genoeg ervaringsdeskundigen bij de HDC zitten. Mocht dit ook niet meer werken zou ik even naar de winkel gaan waar je de 550 hebt gekocht.
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 10 jul 2011, 15:45
door BertG
Was het niet zo dat je dan ongelijke kaarten op je Zumo en op je PC had (ofzoiets).
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 10 jul 2011, 15:49
door stxrider
Ligt eraan waar je hem gekocht hebt. Misschien een software probleem is, of dat hij geen goed fix kan krijgen?
Als je hem in Moordrecht hebt gekocht, dan zou ik daar heen gaan. Die mensen hebben dan ook alles bij de hand om je Zumo weer "op de weg" te krijgen. De service is echt
PS: Neem wel alle spullen mee, en misschien je laptop mee als je hem via hem up-date.
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 10 jul 2011, 15:56
door stxrider
Je moet de Zumo aanzetten en eerst aan de PC of laptop aansluiten voordat je de update uitvoert.
Heb je de update nogmaals uitgevoerd, want de update is misschien niet goed gegaan. Als het goed is overschijft hij de kaarten! Kiezen voor west-europa + en opletten dat je linksonder iets aanklikt waarna je kan kiezen voor het updaten van kaarten op de PC en het apparaat.
Als het dan nog niet lukt zou ik even naar de specialist gaan. Tijdens een rit kan er wel naar worden gekeken, maar de problemen kwamen voort na het updaten van de kaarten. Daar moet je het ook in zoeken.
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 10 jul 2011, 22:19
door Ed Vissers
Ingrid,
het lijkt er op dat je de kaarten in je Zumo wel hebt geupdated, maar niet op je PC.
Heb je soms een lifetime update?
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 13 jul 2011, 00:31
door RonalT
Het is jammer dat je niet even heb aangegeven welke kaarten je precies heb.
Want wat er ook nog aan de hand kan zijn is dat je meerdere routerende kaarten actief heb staan.
Druk eens op het sleuteltje (rechts onder in het scherm waar navigeer en kaart staat) en dan op kaart (links boven) en dan op kaart info (midden onder).
Als het goed is is hier maar één kaart aangevinkt. Zo niet, bij op één na alle kaarten uit vinken.
En als er niets help kan je altijd nog een harde reset uitvoeren. Rechtse onderhoek indrukken, toestel aanzetten en wachten op de vraag of de gebruikersgegevens gereset mogen worden.
Als dat niet help kan je altijd nog naar waypoint ofzo!
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 13 jul 2011, 09:21
door Gustaf Larson
Wie krijgt nou de appeltaart?
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 17 jul 2011, 13:31
door stxrider
Ben

benieuwd of hij de weg weer

gevonden heeft.
Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 05 aug 2011, 20:51
door RonalT
Ik ben bang dat Ingrid de weg nu helemaal kwijt is en deze topic niet meer kan vinden ...

Re: ZUMO 550 de weg kwijt
Geplaatst: 06 aug 2011, 13:04
door stxrider
Waarschijnlijk

is het probleem opgelost en heeft ze die appeltaart zelf opgegeten
