Pagina 1 van 1

Mijn eerste Rit met de NT700

Geplaatst: 16 mar 2011, 22:27
door gerrit
Zaterdagmiddag jl. was ik met veel plezier op de deauf geklomen om vervolgens voor het eerste een rit te gaan maken. Echter was het plezier van korte duur omdat na circa 15 kilometer te hebben gereden de motor er mee stopte. Vervolgens de pechservice van de KNMV gebeld. Na circa 45 min. wachttijd werd de deauf en bestuurder door de takelwagen keurig naar huis gebracht.
Aldus de pechservice is de vermoedelijke oorzaken gelegen in de vervuiling van de brandstof. Doordat de motor ongeveer driekwart jaar heeft stilgestaan met volle brandstof tank, is vervuiling ontstaan waardoor de filter is dichtgeslagen?

Heeft misschien een van de leden hier soortgelijke ervaring mee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 16 mar 2011, 22:43
door Geert
Gerrit.
Ik heb hier geen ervaringen mee, als mijn motor wat langer stil staat laat ik hem om de 2 weken minimaal een kwartiertje draaien om alles een beetje open te houden.
Gelukkig had je goede hulp van de KNMV. ;)

Geplaatst: 16 mar 2011, 22:59
door Frank
Gerrit, kun je eindelijk rijden, is het maar van zo'n korte duur :evil:

Maar repareren en rijden maar weer! ;)

Geplaatst: 16 mar 2011, 23:24
door Hans V.
Jammer natuurlijk, maar je moet maar denken dat het kinderziektes zijn. Ze gaan zo weer voorbij en daarna is alles ok.
Er komt nog heel veel rijplezier!
:)

Geplaatst: 16 mar 2011, 23:25
door Koen
Da's balen zeg, eindelijk de eerste rit en dan zo maar zo kort kunnen genieten... Hoop dat het gemakkelijk op te lossen is en dat de volgende rit een stuk langer kan zijn! suc6 ermee.

Enne, Veugelke, kinderziektes gaan dan wel voorbij, maar ze kunnen knap vervelend zijn als je ermee zit ;)

Geplaatst: 17 mar 2011, 12:07
door Hans V.
CaveyH schreef:Enne, Veugelke, kinderziektes gaan dan wel voorbij, maar ze kunnen knap vervelend zijn als je ermee zit ;)
Klopt Koen, ook al is het voor mij heel wat jaartjes geleden dat mijn dochter een kindje was, ik kan het me nog héél goed herinneren. Maar zoals Mary Dresselhuis placht te zeggen tegen jonge mensen die zich over van alles en nog wat heel druk maken: "Ach, ook dat gaat voorbij". ;)

Geplaatst: 17 mar 2011, 13:10
door roelof
tja een beetje een domper, maar dan heb je dit alvast gehad!!!

Geplaatst: 17 mar 2011, 15:41
door jouke breitsma
Hallo Gerrit,
Om vervuiling te voorkomen heb ik in mijn Pan-tijd al
de raad gekregen van de monteurs van mijn dealer om
vóór de "winteropslag" een flesje FORTE 2 in de tank te
doen.Ik heb hier nu al jaren de ervaring mee,dat het
starten na een winterstop geen problemen geeft.
Ook tussendoor kan het geen kwaad.
Ben ook benieuwd naar ervaringen van andere motoristen.
Hopenlijk gaat nu verder alles naar wens.
Motorgroet uit Emmen, jouke :brm

Geplaatst: 17 mar 2011, 20:47
door Cor
Mijn NT700 heb ik ook een tijd niet op gereden. Nu al diverse keren weer van stal gehaald en geen enkel probleem met rijden of vuil in de tank.

Geplaatst: 17 mar 2011, 21:15
door drivervince
tja, laat maar s een cola fles benzine een half jaar staan.
dat wordt gewoon groen buine drap.

benzine bestaat uit ketens die aan elkaar gaan plakken. (ik ben de details vergeten.. is lang geleden):lol:

dit kun je voorkomen door
a: volle tank. (niet voorniets aangeraden)
b: toevoeging. een flesje wasbenzine schijnt al te werken, maar ik heb er geen ervaring mee. bij de auto zaak hebben ze ook eea.
dus volgende keer even langs de brezan.

als je mazzel hebt kun je een schoonmaak spulletje krijgen en hoef je de boel niet helemaal uit elkaar te trekken.
700 is toch injectie? injectierijniger wellicht? kost een 10je

succes !!

vincent

Geplaatst: 20 mar 2011, 14:21
door gerrit
De benzine in de tank was van zeer slechte kwaliteit. Nadat de oude meut uit de tank is verwijderd en doorgespoeld opnieuw getankt. Tevens een beetje injectiereiniger aan de nieuwe brandstof toegevoegd en de deauf opnieuw laten draaien. Gisterenmiddag lekker met de deauville de weg op geweest. Op de A12
de motor is flink laten draaien om zo hopelijk de restanten van de oude meut er uit te krijgen. Na een rit van een paar uur merk ik dat de motor beter loopt.
Straks heerlijk met het mooie weer de weg op en hoop voorlopig niet meer gehinderd te worden door technische mankementen. :D

groet

Gerrit

Geplaatst: 20 mar 2011, 18:10
door Gerard (GTB)
Hallo Gerrit,

fijn om te horen dat het gelukkig snel en simpel te herstellen was.

Geplaatst: 21 mar 2011, 11:19
door stxrider
CaveyH schreef:Da's balen zeg, eindelijk de eerste rit en dan zo maar zo kort kunnen genieten...
:shock: Volgens mij viel dat genieten best tegen...... het was donker zie ik ........ Maar wel rot dat het gebeurt tijdens je 1e rit :?

Geplaatst: 21 mar 2011, 11:28
door René_1962
Ik heb gehoord dat aan alle brandstoffen biobrandstof wordt toegevoegd, en dat dit een beperkte houdbaarheid heeft, en dus na lange stilstand problemen geeft

Geplaatst: 22 mar 2011, 03:26
door Pacemaker
Er is mij eens verteld,als je niet zo veel rijd,je beter Shell V-power kunt tanken,het houd de boel wat schooner.
Ik zelf tank dit altijd in de winter ,wanneer ik minder KM maak.

Geplaatst: 22 mar 2011, 08:06
door Koen
stxrider schreef: :shock: Volgens mij viel dat genieten best tegen...... het was donker zie ik ........
Ook in het donker kan ik prima genieten van het rijden. Alleen wat minder van de omgeving, da's wel jammer ;)

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:27
door Hans van D
Pacemaker schreef:Er is mij eens verteld,als je niet zo veel rijd,je beter Shell V-power kunt tanken,het houd de boel wat schooner.
Ik zelf tank dit altijd in de winter ,wanneer ik minder KM maak.
Maar aan je Avatar te zien, heb je toch wel eens pech (in elk geval hulp nodig) gehad. :roll:

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:44
door René_1962
Moderator-ingreep: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels

Da's geen pech, da's een geluk bij een ongeluk :D

Geplaatst: 22 mar 2011, 13:53
door Hans V.
Of zelfs twee gelukken bij een ongeluk...

Geplaatst: 22 mar 2011, 19:15
door Koen
Ik zie het ongeluk niet, of het moet ongelukkig zijn dat ie niet op een Deauville zit... :lol: