Pagina 1 van 1
Geplaatst: 09 feb 2011, 11:43
door Cor
Jaloers

Ik wil nog naar de bouwbeurs maar mijn Deauf is nog tot 15 maart uit de verzekering. Ik tel nog 5 weken af (5x7=35 dagen).
Geplaatst: 11 feb 2011, 18:21
door Johan
Cor schreef:Jaloers

Ik wil nog naar de bouwbeurs maar mijn Deauf is nog tot 15 maart uit de verzekering. Ik tel nog 5 weken af (5x7=35 dagen).
Wat is ermee aan de hand dan, dat hij nu niet verzekerd is?
Geplaatst: 11 feb 2011, 20:56
door Koen
Johan schreef:Cor schreef:Jaloers

Ik wil nog naar de bouwbeurs maar mijn Deauf is nog tot 15 maart uit de verzekering. Ik tel nog 5 weken af (5x7=35 dagen).
Wat is ermee aan de hand dan, dat hij nu niet verzekerd is?
Winterstop...
Geplaatst: 11 feb 2011, 21:18
door Johan
CaveyH schreef:
Winterstop...
Met een Deauville??
Geplaatst: 11 feb 2011, 21:28
door Koen
Johan schreef:CaveyH schreef:
Winterstop...
Met een Deauville??
Blijkbaar.
Ik geef de mijne geen winterstop, hooguit als er sneeuw of ijs ligt maar verder moet ie aan de bak

Verzekering loopt dus gewoon door en de eerste 1000 km van dit jaar staan er alweer op.
Geplaatst: 12 feb 2011, 09:36
door Cor
Inderdaad winterstop en voor mij ene werk (36 uur, 4 dagen per week) ga ik een kwartiertje op de fiets. De overige uren werk ik voor mijzelf en moet ik vaak verschillende zaken meenemen en ga ik van hot naar her. Dan is mijn Deauf niet altijd makkelijk, ondanks topkoffer en zijkoffers. Vandaar dus vorig jaar bij overstap naar andere verzekeringmij. maar in de winterstop gedaan. Voordeel het scheelt pekel en pegels, nadeel je wordt zoooooo jaloers.
Geplaatst: 12 feb 2011, 10:27
door Missy
Dus.. geen "Duifjes" spotten tot die tijd?
(om maar even bij het onderwerp te blijven

)
Geplaatst: 12 feb 2011, 11:21
door Johan
Cor schreef:Inderdaad winterstop en voor mij ene werk (36 uur, 4 dagen per week) ga ik een kwartiertje op de fiets. De overige uren werk ik voor mijzelf en moet ik vaak verschillende zaken meenemen en ga ik van hot naar her. Dan is mijn Deauf niet altijd makkelijk, ondanks topkoffer en zijkoffers. Vandaar dus vorig jaar bij overstap naar andere verzekeringmij. maar in de winterstop gedaan. Voordeel het scheelt pekel en pegels, nadeel je wordt zoooooo jaloers.
Hmm, als ik de motor alleen voor plezierritjes zou gebruiken. weet ik niet of ik een Deauville zou houden.
36 uur werken per week, ik zou ervoor tekenen!!

Geplaatst: 12 feb 2011, 16:04
door Koen
Johan schreef:36 uur werken per week, ik zou ervoor tekenen!!

Heb ik ook gedaan, bevalt me prima

Elke vrijdagmiddag 12.00 uur vrij, dus elke week een "lang weekend"

Geplaatst: 12 feb 2011, 19:57
door Johan
CaveyH schreef:
Heb ik ook gedaan, bevalt me prima

Elke vrijdagmiddag 12.00 uur vrij, dus elke week een "lang weekend"

Geluksvogel ... ik heb afgelopen week 45 uur gewerkt.
Geplaatst: 12 feb 2011, 20:04
door Koen
Na mijn vorige baan, waarbij ik 3 jaar lang minimaal 50 en meestal ongeveer 60 uur per week werkte (soms tot 16 uur aan een stuk), is deze baan een verademing.
Overuren maken zit er nog wel regelmatig bij, maar die uren kan ik nu opnemen in vrije tijd. Voorheen was dat gewoon "geïncorporeerd in het salaris" zoals dat zo mooi werd genoemd.
Geplaatst: 12 feb 2011, 20:47
door Tanja
ambtenaar zijn is zo slecht nog niet..... werkdagen van 9 uur en weken van 36 uur....
Geplaatst: 12 feb 2011, 21:14
door Cor
Inderdaad is ambtenaar voor 36 uur niet verkeerd. Zeker niet als ik de ene week op vrijdag vrij ben en de andere week om maandag. Dus elke 14 dagen heb ik een lang weekend.
MAAR.
Zoals jullie ook hebben kunnen lezen heb ik 2 banen. Ik heb ook een adviesburo en ben de rest van de week daar mee bezig. En als ik een klant heb met een spoedklus kan het zomaar zijn dat een voorgenomen rit met jullie niet door kan gaan. Ik probeer uiteraard wel alles voor elkaar te krijgen om er wel te zijn. Nu heb ik het geluk dat mijn vrouw in onregelmatige dienst zit, dus morgenochtend om 8 uur ben ik bouwkundig juridisch werk aan het doen. Rustig muziekje aan. Bakkie koffie erbij. Bij mij is mijn werk mijn hobby.
Goed weekend
Geplaatst: 12 feb 2011, 21:27
door Koen
Ben geen ambtenaar, maar wel content met de 36-urige werkweek. Zelfs als die 36 uur over 5 dagen moeten worden verdeeld (dus 4x8 en 1x4).
Geplaatst: 16 mar 2011, 09:19
door Johan
CaveyH schreef:
Overuren maken zit er nog wel regelmatig bij, maar die uren kan ik nu opnemen in vrije tijd. Voorheen was dat gewoon "geïncorporeerd in het salaris" zoals dat zo mooi werd genoemd.
Zo is dat bij mij ook. Ik probeer zelf wel een beetje "tijd voor tijd" in de planning te smokkelen, maar ik werk gemiddeld toch wel meer dan 40 uur. Overuren worden als "inherent aan de functie" beschouwd.
Maar ja, ik heb ook een tijdje een 8-tot-5 baan uitgeprobeerd, en ik hield het er niet in uit. Veel teveel routine, en te weinig spanning.
Geplaatst: 16 mar 2011, 09:28
door Fred1970
Ik zal ook maar even lekker off-topic blijven door te roepen dat ik vroeger als ambtenaar 4x9 werkte.
Ondertussen ben ik geen ambtenaar meer en werk ik nog maar 4x8. Iedere week dus een lang weekend waarin ik ondertussen dit jaar ook alweer ±1000 km op de motor gezeten heb. Ook voor mij zeker geen winterstop op mijn verzekering. Het komt mij toch iets te vaak voor dat er tijdens de winter een paar heerlijke dagen zitten om een stukje te toeren.
Naar mijn werk ga ik 'lekker' met het OV, daar kan ik dan nog ff lekker doorslapen

Geplaatst: 16 mar 2011, 11:13
door Hans V.
Tja, ik werk ouderwets 40 uur per week. Maar omdat het er eigenlijk 38 zouden moeten zijn, krijgen we 13 extra vakantiedagen (ADV). Da's dan wel weer lekker.
En die gebruik ik dan o.a. om na de winterstop (toch weer even on-topic) op mooie dagen zoals gisteren, leuke toertochten met de Deau te gaan maken...
Geplaatst: 16 mar 2011, 13:50
door Koen
Fred1970 schreef:Naar mijn werk ga ik 'lekker' met het OV,
daar kan ik dan nog ff lekker doorslapen

Daar = "werk" of daar = "het OV"?

Geplaatst: 16 mar 2011, 14:09
door Fred1970
Moderator-ingreep: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels

ligt er helemaal aan wie het vraagt
Ben ik tenmiste een beetje wakker op de techniek dag zodat de diodes er goed om in gesoldeerd worden.