Pagina 1 van 1

Motor magazine 10-2010

Geplaatst: 01 feb 2011, 22:53
door Cor
Mederijders,
In de Motormagazine nr 10 van 2010 staat een stuk over een triotest van een Yamaha XJ6 Diversion ABS, een Suzuki V/strom Black Rhino en, jawel een Honda NT700V Deauville ABS.
In deze test staan een aantal foto´s van de Deauville met kenteken MX-GS-92 met een aantal extra's zoals topkoffer, verstralers,
onderkuip (undercowl).
Aangezien ik dezelfde (en meerdere) extra's ook op mijn motor heb (en hij in dezelfde kleur is) wil ik graag weten van wie deze motor is.
Wil je reageren dan hoor / lees ik het wel. Wil je anoniem blijven dan is dat ook best. Een groet vanuit Berkel en Rodenrijs :D

Geplaatst: 01 feb 2011, 22:58
door Stephan
Ik ben benieuwd hoe de Deauville ten opzichte van die andere twee motoren uit de test is gekomen.

Re: Motor magazine 10-2010

Geplaatst: 02 feb 2011, 12:49
door Hans V.
Cor schreef:Mederijders,
In de Motormagazine nr 10 van 2010 staat een stuk over een triotest van een Yamaha XJ6 Diversion ABS, een Suzuki V/strom Black Rhino en, jawel een Honda NT700V Deauville ABS.
Is het Motormagazine ook op internet te lezen?

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:01
door Cor
Of het op internet is na te lezen weet ik niet maar ik heb een kopie gemaakt.
Conclusie:
De Honda NT700V Deauville ABS is niet de machine voor snel stuurwerk, maar biedt wel veel confort en luxe, zoals massa's bergruimte en goede bescherming tegen de weersinvloeden. Zijn blokkarakter is het meest goedmoedig. Een echte toermachine.

Verder werden zoals omschreven de Suzuki V-Strom Black Rhino en de Yamaha XJ6 Diversion ABS getest.

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:05
door Ed Vissers
Een test door de ANWB laat juist zien dat de NT700V uitstekend stuurt.

Ik zal die test even op onze website zetten.

Geef me 5 minuten ;)

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:12
door Koen
TRRRRRRRIIIIIIIINNNGGGGGG!!!!!!

5 minuten zijn om... ;)

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:31
door Ed Vissers
Je zult het zien. Net op dit moment bleef mn laptop hangen. Alleen hard uitzetten hielp, maar daarna moest er nog wel even een checkdisk aan te pas komen.

Maar ok. De test staat op onze website onder downloads :)

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:47
door Hans van D
Hij komt over het algemeen goed uit de test. Kennelijk geen verkeerde keus geweest, al heb ik dan een 650.

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:52
door Hans V.
EdVissers schreef:Maar ok. De test staat op onze website onder downloads :)
Dank daarvoor. :)

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:59
door Ed Vissers
Duiffie schreef:Hij komt over het algemeen goed uit de test. Kennelijk geen verkeerde keus geweest, al heb ik dan een 650.
Hans,

ook van de 650 staan er testverslagen op onze website :)

Geplaatst: 05 feb 2011, 13:23
door Hans van D
Bedankt Ed, ik had die wel gezien, maar kreeg wel die van de 700 maar niet die van de 650 (van 2002) geopend op mijn iPad. Moet deze dus eens met een laptop bekijken.

Geplaatst: 05 feb 2011, 13:28
door Koen
Ik heb het afgelopen jaar de 650 zelf getest en goedgekeurd ;) Deze test is overigens nergens gepubliceerd :lol:.

Geplaatst: 05 feb 2011, 13:29
door Ed Vissers
Sommige bestanden zijn gezipt. Daar zou dat wel eens door kunnen komen :)

Geplaatst: 05 feb 2011, 13:43
door Ed Vissers
Ik heb er nog een vergelijkingstest tussen de BMW R850RT, de Yamaha Diversion 900 en de Deauville NT650V bij gezet.

Geplaatst: 05 feb 2011, 14:24
door ikkieman
EdVissers schreef:Ik heb er nog een vergelijkingstest tussen de BMW R850RT, de Yamaha Diversion 900 en de Deauville NT650V bij gezet.
Die heb ik gisteren ook gelezen. Ben ondertussen ook voor Ellen aan het kijken naar een motor. Een deauville zal het helaas niet kunnen worden vanwege Ellen's korte stelten.
Voor mezelf zal ik denk ik gaan sparen voor een andere deauville in 2012/2013.

Geplaatst: 05 feb 2011, 22:08
door Henk Engberts
Wat nou Jeroen bevalt de Yamaha Diversion niet meer?

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:27
door ikkieman
Hij bevalt zeker nog wel. Alleen voor in de winter is ie aan de koude kant. Ook is het ruitje wat erbij zit wat klein. Om daar nu een grotere op te zetten vind ik ook weer wat. Ziet er niet echt uit namelijk naar mijn mening.

Echter, voor Ellen is de R 850 RT te zwaar. Het wordt voor Ellen waarschijnlijk een F 650 CS Scarver. Deze is licht én laag genoeg voor haar. Naast dit feest is ie ook nog een beetje wendbaar en ben je niet continu bezig met je ketting smeren vanwege de riemaandrijving. Ik wil zelf dus graag wel terug naar een Deauville vanwege de lekkere kuip, betrouwbaarheid, bagagemogelijkheid en alle andere redenen waarom jullie em ook rijden. De diversion is leuk om lekker mee weg te trekken, absoluut. Alleen voor dagelijks gebruik is ie me te naakt in de kou.

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:31
door Cor
Het ging mij meer om de MX-GS-92. Kent iemand deze motor of waar hij rijdt omdat hij in de genoemde test is gebruikt en 99,9% lijkt op mijn motor.