Pagina 1 van 1

Opvouwbare 'garage' voor je motor

Geplaatst: 15 aug 2010, 21:53
door BertG
Ik liep zelf al met de wildste fantasieën voor zoiets maar ga waarschijnlijk een stukje aan mijn berging knutselen.

Kom ik mijn idee tegen (met patent :twisted: )

passend voor Deau's / video / passend voor bijna alle bikes / plaatjes

Voor de belachelijke prijs van 330 Euro inclusief verzendkosten.

Of dat belachelijk laag of hoog is mag uw penningmeester(es) beslissen. :D

Geplaatst: 15 aug 2010, 21:57
door Mathijs
ik vind het een behoorlijke prijs.....
maar dat is mijn mening :P

Geplaatst: 15 aug 2010, 23:19
door Henk Engberts
Ik heb een motorhoes, die naar mijn mening voldoende is. €330,- vindt ik veel centjes voor een motortent.

Geplaatst: 16 aug 2010, 08:43
door Koen
Zo te zien op de plaatjes moet je deze tent in de grond vastzetten. Het handige van m'n motorhoes vind ik dat ik die ook in de koffer kan proppen om 'm ergens anders (bijv. nu op m'n werk ;)) "droog" weg te zetten.

Los daarvan koop ik liever andere dingen voor de motor als ik 330 euro over heb :)

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:14
door Ed Vissers
In mijn maat hebben ze (nog) niet zo'n shelter. :D

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:17
door Koen
EdVissers schreef:In mijn maat hebben ze (nog) niet zo'n shelter. :D
Altijd baas boven baas...
Volgens mij noemen ze die dingen voor bankstellen ook anders. Zoek eens op "grand foulard" ;)

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:22
door Ed Vissers
CaveyH schreef:
EdVissers schreef:In mijn maat hebben ze (nog) niet zo'n shelter. :D
Altijd baas boven baas...
Volgens mij noemen ze die dingen voor bankstellen ook anders. Zoek eens op "grand foulard" ;)
Klopt, daarom rijden ze ook zo geweldig. De zit is fantastisch en het blok loopt nagenoeg trillingsvrij. Wat wil je met zo'n geweldige 6-cilinder boxer ;)

Ik doe het dus nog met een hoes. Het nadeel van een hoes tov zo'n shelter is ook weer het voordeel. De hoes wordt netjes opgeruimd. De shelter blijft staan.

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:24
door Koen
EdVissers schreef: Klopt, daarom rijden ze ook zo geweldig. De zit is fantastisch en het blok loopt nagenoeg trillingsvrij. Wat wil je met zo'n geweldige 6-cilinder boxer ;)
aldus sprak de "ambassadeur" van de Deauville-club ;)

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:33
door Ed Vissers
CaveyH schreef:
EdVissers schreef: Klopt, daarom rijden ze ook zo geweldig. De zit is fantastisch en het blok loopt nagenoeg trillingsvrij. Wat wil je met zo'n geweldige 6-cilinder boxer ;)
aldus sprak de "ambassadeur" van de Deauville-club ;)
Yep,

puur toeval, ik was toevallig het eerste lid ;)

Maar als ik er nog eens aan een 2e motor voor woon-werkverkeer toekom ( in 2026 of zoiets :lol: ), dan wordt dat vast weer een Deauville.

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:38
door Koen
EdVissers schreef: Maar als ik er nog eens aan een 2e motor voor woon-werkverkeer toekom ( in 2026 of zoiets :lol: ), dan wordt dat vast weer een Deauville.
Op je 66e een motor voor woon-werk verkeer aanschaffen. Ja ja...
Dacht in je profiel iets te hebben zien staan met "overheid"? :)

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:42
door Ed Vissers
Dank voor het compliment, maar dan zou ik 70 zijn :) Wellicht zijn er tegen die tijd shelters waar zowel een GW1500 als een NT800V onder passen ;)

Geplaatst: 16 aug 2010, 09:47
door Koen
EdVissers schreef:Dank voor het compliment, maar dan zou ik 70 zijn :) Wellicht zijn er tegen die tijd shelters waar zowel een GW1500 als een NT800V onder passen ;)
Heb me laten misleiden door je berichtje van 16 juli dit jaar ;)
EdVissers schreef:Als we zo doorgaan zijn we nog bezig als ik 51 wordt :)

Geplaatst: 16 aug 2010, 10:04
door Ed Vissers
:l

Terug naar de Shelter. Het zou een mooie oplossing kunnen zijn.

Geplaatst: 16 aug 2010, 10:13
door Koen
EdVissers schreef:Terug naar de Shelter. Het zou een mooie oplossing kunnen zijn.
Maar in vergelijking met een hoes naar mijn idee niet de meerprijs waard. Met zo'n shelter ben je niet echt flexibel in waar je de motor wilt neerzetten (maar dat geldt uiteraard ook voor een garagebox oid).

Geplaatst: 16 aug 2010, 10:39
door BertG
Toch heeft het enkele voordelen:

-geen hoes tegen je motor (lak, scherm of uitlaat) dus direkt afdekken na een rit mogelijk
-geen natte hoes in je huis als je vertrekt
-geen gefrommel met een (natte) hoes, in 1 seconde is de tent open of dicht

En voor een paar tientjes kun je ook een 'bikini'-hoes kopen om mee te nemen voor onderweg: klein en compact en voldoende bescherming voor onderweg.

Nadeel: de prijs. Maar als je geen berging hebt, kunt of mag bouwen misschien een uitkomst.

Vind ik toch een alternatief voor, omgerekend, 99 Euro
En nog eentje voor ca. 125 Euro

Geplaatst: 16 aug 2010, 11:52
door Koen
BertG schreef:Toch heeft het enkele voordelen:

-geen hoes tegen je motor (lak, scherm of uitlaat) dus direkt afdekken na een rit mogelijk
-geen natte hoes in je huis als je vertrekt
-geen gefrommel met een (natte) hoes, in 1 seconde is de tent open of dicht

En voor een paar tientjes kun je ook een 'bikini'-hoes kopen om mee te nemen voor onderweg: klein en compact en voldoende bescherming voor onderweg.

Nadeel: de prijs. Maar als je geen berging hebt, kunt of mag bouwen misschien een uitkomst.

Vind ik toch een alternatief voor, omgerekend, 99 Euro
En nog eentje voor ca. 125 Euro
Ik vind die 'bikini-hoes' wel grappig, maar zie dan niet zoveel meerwaarde tegenover een "gewone" hoes die wel de hele motor bedekt.

Voor 99 euro wordt dat "shelter-idee" ineens een stuk aantrekkelijker, voor een beetje goede motorhoes ben je toch ook al gauw 70 euro kwijt. Denk echter dat de foto's (de shelter los op het gras) geen goed beeld geven van hoe je hem zou moeten gebruiken. Ik zet m'n Deauf liever op verharde ondergrond dan op gras ;) Bij verharding zal die shelter toch op een of andere manier aan de grond vastgemaakt moeten worden.

Maar inderdaad: als alternatief voor een zelf geknutselde berging (of bij gebrek aan de mogelijkheid daartoe) is dit wel een nette optie. Ik ga toch thuis eens passen en meten :)

Geplaatst: 16 aug 2010, 13:32
door Marcel
Ik vind het wel wat hebben zo'n shelter.
Achter mijn huis heb ik 2 parkeerplaatsen. Daar staan nu een auto en een karretje op. De motor kan ik nog schuin voor het karretje plaatsen en afdekken met een hoes.
Helaas is er geen plek voon zo'n mooie tent.

Nu moet ik eerst de motor af laten koelen voordat ik hem af kan dekken na ongeveer 30 minuten (meestal). Met zo'n tent/shelter/koepel ben je wel gelijk klaar. En er zitten mooie ventilatiegaten aan de zijkant.

Geplaatst: 16 aug 2010, 17:18
door RonalT
CaveyH schreef:
EdVissers schreef:In mijn maat hebben ze (nog) niet zo'n shelter. :D
Altijd baas boven baas...
Volgens mij noemen ze die dingen bankstellen
Ik stuurde mijn, ook motorrijdende Ducati-broer, een mailtje met een foto van Karin haar nieuwe motor. En wat denk je dat ie terug stuurde.
hoi Karin,

hee een minibankstel:-)
gefeliciteerd met de nieuwe motor

groeten Rob.

Geplaatst: 16 aug 2010, 17:41
door Koen
RonalT schreef: Ik stuurde mijn, ook motorrijdende Ducati-broer, een mailtje met een foto van Karin haar nieuwe motor. En wat denk je dat ie terug stuurde.
hoi Karin,

hee een minibankstel:-)
gefeliciteerd met de nieuwe motor

groeten Rob.
GW=3-zits, Deauf=2-zits? Wat is dan de fauteuil onder de motoren? (Kan geen Ducati zijn, dat vind ik dan meer een klapstoeltje ;))

Geplaatst: 17 aug 2010, 14:28
door Lolbroek Smurf
Daar heb ik het antwoord wel op.



Moet je maar eens bij Catbustingdog of bij Mart gaan kijken.
Beide BMW's en die voldoen in die categorie fauteuil prima :l

Geplaatst: 17 aug 2010, 16:30
door BertG
Je kunt ook zelf proberen een motorhoes te maken.
Hier een manier om dit te doen.

Geplaatst: 18 aug 2010, 22:31
door Jos
sommige van die dingen lijken wel een campingbedje, maar dan ondersteboven
met weinig ruimte wellicht toch een oplossing

Geplaatst: 18 aug 2010, 23:51
door BertG
sterker nog: met een luchtbedje erbij kun je er prima onder slapen,
staat je motor maar een nachtje onoverdekt

Geplaatst: 19 aug 2010, 08:05
door Koen
Als iets handig is, springt er natuurlijk direct een bedrijf op in. Ik kwam via m'n werk (waar we nog wel 's te maken hebben met scootmobiel-stallingen) een bedrijf tegen wat stallingen op maat maakt, ook voor motoren.

OK, 't kost 'n paar centen (meer dan m'n Deauf in elk geval) maar dan heb je ook wat ;)

Geplaatst: 19 aug 2010, 10:24
door BertG
Ja duh, met een verkeerslichtinstallatie en automatische deur.
Beetje over the top, niet? :lol:

Geplaatst: 19 aug 2010, 10:28
door Koen
BertG schreef:Beetje over the top, niet? :lol:
In elk geval over de top-koffer ;)