Kijk, wettelijk is alléén een helm verplicht op de motor; in Belgïe althans, in Nerderland zal het wel niet veel verschillen denk ik.
Ik vind het net zoals vele andere onverantwoord om zonder beschermkledij met de motor te rijden. Maar.....de wet beslist daar anders over (momenteel toch nog). En zolang het toegelaten is zul je deze mensen niet kunnen tegenhouden.
Je eigen wil opdringen aan iemand anders vind ik ook niet kunnen; ik kan van u niet eisen dat je beschermkledij draagt als de wet het tegendeel toelaat.
Het is aan onze regeringsleiders wetten in te voeren dat zulks verplicht - hier in Belgïe waren ze een paar maanden geleden een ietsje op de goede weg maar door de val van de regering is dus alles terug in het water gevallen.
Een kortzichtige gedachte om daar niet wakker van te liggen

kijk, alle dagen vallen er slachtoffers in het verkeer; als ik van ieder slachtoffer een nacht moet wakker liggen, dan slaap ik nooit meer.
Ik vind het wel spijtig telkens er een ongeval gebeurt; het spijtigste van de zaak is dat er altijd onschuldige slachtoffer(s) bijzitten die daar niet om gevraagd hebben en die meestal ook nog in hun recht waren.
Als je door onverantwoord gedrag een ongeval veroorzaakt zal ik dat zeer spijtig vinden, maar iemand die met een motor rijdt is toch volwassen denk ik en beschikt toch ook over zijn/haar volle verstand neem ik aan.
Bijgevolg ga je je wel degelijk bewust onverantwoord gaan gedragen met de daaraan gebonden risico's; dat is een keuze dat iemand maakt en bij de navolgen van iemands anders bewuste keuze zal ik zeker niet wakker blijven liggen, ook al is dit een goede kennis of familielid. Ik zal het wel zeer spijtig vinden.
Het mag natuurlijk niet vergeten worden, but life goes on en de wereld draait door.