Monteren Zumo 660

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Marcel P

Re: Monteren Zumo 660

Bericht door Marcel P »

Nog maar weer eens een "domme" vraag.

Als ik het linkerkapje open zie ik geen stroomvoorziening.
Kijk ik niet goed of is die goed verstopt?

Groeten,
Marcel

p.s. waar zou ik een tweedehands zumo kunnen aanschaffen?
Felix

Bericht door Felix »

Ik zie ook niets om stroom af te nemen als ik het linker bergvak weg neem. Mijn Deau is van 2008. Op YouTube eens gezien waar het zou moet zitten en hoe het er uit ziet maar noppes te vinden.

Gr, ;)
Daniel.

http://www.youtube.com/watch?v=SROKCdTk ... re=related" opent="in(nieuw);venster;
jack-f

Bericht door jack-f »

@Marcel P, kijk een op Marktplaats onder navigatie.
@Marcel en Daniel, standaard is er GEEN 12V= aansluiting op een Deauville, ik heb een Deauville uit 2008 en heb er een 12V= aansluiting op laten maken in een van de opbergvakjes.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Er is inderdaad geen 12-volt aansluiting standaard aanwezig op de Deauville (behalve op de nieuwe NT700V Club Edition volgens mij). Wat er wel is, is een aansluitpunt achter het linker-opbergvakje (bij de 650 in elk geval, 700 weet ik niet zeker).

Hiervoor moet je niet het bakje openen, maar demonteren (zou in principe moeten kunnen lukken zonder kuipdelen te verwijderen). Daarachter vind je dan bedrading met aansluitpunten, waarop je bijvoorbeeld een 12-voltaansluiting kunt maken. Of je kunt er de navigatie e.d. direct op aansluiten, de bedrading is als het goed is geschakeld via het contact (maar helemaal zeker ben ik daar niet van, ben niet zo heel technisch onderlegd...)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Felix

Bericht door Felix »

Het is wel onder het linker bergvakje dat ik bedoel. Als je dit weg neemt zou er volgens het filmpje op youtube een losse fiche moeten zitten waar je de handvatverwarming of een Zumo kan aansluiten dat via het contact wordt geschakeld. Ik heb dit vakje en het luchtrooster weggenomen maar kan nergens iets vinden dat gemakkelijk kan dienen om een 12 volt aansluiting van te maken. Nee, bij mij was er geen 12volt stekker aanvezig en heb deze in het rechter vakje
zelf geplaatst rechtstreeks aangesloten op de batterij om in de winter de druppellader op aan te sluiten. :)

Gr, ;)
Daniel.
RonalT

Bericht door RonalT »

Felix schreef:Nee, bij mij was er geen 12volt stekker aanvezig en heb deze in het rechter vakje
zelf geplaatst rechtstreeks aangesloten op de batterij om in de winter de druppellader op aan te sluiten.
Prima, zo'n druppellader. Maar maak niet de fout om deze de hele winter aan te sluiten.

Het beste voor je accu is een druppellader een week aansluiten en dan enige tijd (3 tot 6 weken) loskoppelen.
stxrider

Bericht door stxrider »

Mag :roll: ik weten waarom je hem NIET de hele winter aan de druppellader mag hangen? Maar voordat we hier op het "Monteren Zumo 660" gaan vervuilen, kan de accu-discussie voortgezet worden via dit draadje Accuonderhoud
RonalT

Bericht door RonalT »

Bekijk het bericht van Barbie geschreven op zo sep 07, 2008 8:02 am nog eens. Daar vind je het antwoord.

Je vindt het bericht hier
Mart Groenleer
BMW R1200RT

Re:

Bericht door Mart Groenleer »

stxrider schreef:Ik heb ff gezocht voor een steun voor de Deauville boven de tellers, en toen kwam ik deze tegen van Navikomm voor de Deauville NT 700 voor €92,= incl. BTW.

http://www.starcom1.be/component/virtue" opent="in(nieuw);venster; ... 6&vmcchk=1
Ik heb hem wat goedkoper gevonden € 46.99
http://www.polo-motorrad.de/de/navigati ... erung.html" opent="in(nieuw);venster;
Morgen ben ik in Kleve dus dan zal ik eens kijken.

Ik ben er geweest en de verbazing was nog groter, de steun kosten mij nu € 37.59 :apl :apl
Maar gelijk ook een MRA spoiler gekocht kosten nu ook € 79.92 :apl :apl
Ik kreeg nog 20 % extra korting alleen de spullen moesten uit het centrale magazijn komen en worden gratis opgestuurd.

Maar doe geen moeite meer want het was de laatste steun en ze worden door hun niet meer geleverd.

Spullen zijn binnen, maar ik heb nog 3 maanden voor alles gemonteerd moet zijn, dus tijd zat :b .
Maar dan zit de Garmin ook op de beste plaats

Groeten, Mart :b :b
Laatst gewijzigd door Mart Groenleer op 03 dec 2011, 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.
drie keer rechtsaf is het zelfde als linksaf
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Re: Monteren Zumo 660 en mijn oplossing

Bericht door Cor »

Ik heb een steun gemaakt en de navigatie geplaatst op de zelfde plaats als pthomas (Paul).
Oplossing :vrb . Een stuk aluminium gebogen in de straal van de kunststof voorzijde. Onder de kunststof kap zit een horizontale stalen buis van ongeveer 10 mm doorsnede. Hier heb ik een buisklem opgezet voorzien van rubber, daar een 5mm rvs bout van 35 mm door met 2 extra moeren, één om de klem vast te zetten, één met een ring aan de onderzijde van het kunststof, vervolgens de kunststof kap en toen het aluminium met een rvs borgmoer vastgezet.
Bovenaan de kunststof kap een 5 mm rvs bout van 15 mm direct door het kunststof geboord (bout, ring, kunststof, aluminium en borgmoer). Vervolgens komt de RAM mount met 2 stuks 6mm RVS bouten vast aan het aluminium. In totaal zitten er dus 4 gaten in het aluminium, 2x 5 mm voor bevestiging aan de motor en 2x6 mm voor de RAM.

Dit is al gemonteerd, je moet er een beetje slanke handen voor hebben en een beetje kunnen pielen maar dan hoef je niets te demonteren behalve de ruit (die nu ook weer schoon is 8) ).
Nu moet ik alleen nog de bedrading naar binnen halen maar dat is een klusje voor over een paar weken rond de jaarwisseling. Ik heb in elk geval al een 12V aansluiting gemaakt in mijn rechter bergvak dus ik hoef eventueel niet ver te gaan maar wil eigenlijk kijken dat ik wel direct naar de accu gaat.
Mijn vraag heeft in elk geval wat losgemaakt, zowel in discussie als in oplossingen :idea: . Kijk daar is een forum voor. :apl
Tijdens de sleuteldag kan ik wat laten zien.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Marcel P

Montage Zumo 660

Bericht door Marcel P »

Goedemorgen beste lezer,

Hoewel ik al veel gelezen heb op dit forum m.b.t. navigatie heb ik toch nog een vraag waarop ik zo snel geen antwoord heb kunnen vinden.
Ik kan een tweedehands zumo 660 aanschaffen met o.a. Topobenelux kaarten en city navigator europe. Is dit voldoende voor "alledaagse" navigatie of moet ik nog aparte kaarten aanschaffen?
Ook zit er een motorfietssteun, ram, bij, alsmede een motorvoedingskabel.
Hoe verwijder ik nu op mijn Deauville uit 2001, het linkeropbergvakje om bij de stroomvoorziening te komen.
Dit is mij niet helemaal duidelijk.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten,
Marcel
Laatst gewijzigd door Stephan op 21 mei 2013, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp samengevoegd met bestaand onderwerp.
Rever
Honda NT650V

Re: Montage Zumo 660

Bericht door Rever »

Hoi Marcel,

Kijk even op de Wiki,

http://honda-deauville-wiki.nl/index.ph ... ng_12_Volt

Duidelijke foto's, 5 schroeven verwijderen, dan kun je het paneeltje al een heel stuk
optillen en kun je er tussen kijken waardoor je het "pootje" ziet dat nog in het rubber geklikt zit.

Fluitje van een cent !
Met Groeten !!

René
Marcel P

Re: Montage Zumo 660

Bericht door Marcel P »

Bedankt René,

We gaan ons best doen.

Groeten,
Marcel
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”