Een lijvig verslag wordt het niet
Eerst iets over de routes.
De heenroute zal ik wat aan moeten passen. In de Ardennen ging het op een bepaald moment helemaal fout. De route leidde langs een weg die gewoon niet meer bestond. Het was ff zoeken om een alternatief te vinden. Ik moet nog kijken of mijn tracklog mee wil helpen

Mooi rijden was het in ieder geval.
De terugroute was op zich ok. Wel werden we ergens omgeleid ivm wegwerkzaamheden. Of dat volgende maand klaar is weet ik niet, maar ik laat het zo. Eventueel omrijden is geen probleem. Op een gegeven moment gaat de route dwars door Eupen. Ik overweeg dat stukje er uit te halen. Er zitten wat lastige stukken in, met name voor een groep.
Ergo.. Ik zal binnenkort een nieuw bestand op de website zetten.
Dan nu een kort verslag.
Het idee om voor te verkenen kwam afgelopen dinsdag op als het bekende K....n. Snel het hotel gebeld. Er was nog plek. Kyllburg, here we come. Joepie.
Vertraging in de voorbereiding op de woensdagochtend zorgde er voor dat we om ca 11.15 uur vertrokken uit Zoetermeer. Hoppa de A12 op richting Utrecht en vandaar de A2 richting Luik. De A2 is nog steeds tot aan Eindhoven een puinhoop maar op een bankstel valt dat zelfs te doen

Vlak voor de Belgische grens een picknicklunch gehouden bij de parkeerplaats Knuvelkes.
Na de lunch om iets na 14.00 België ingereden en vlak voor Luik de A40 op. Bij Micheroux er af. Na wat kleinde dorpjes dan het idee. Nu gaat het echt beginnen. De Ardennen zijn werkelijk prachtig om te zien en om te rijden.
We waren dus erg laat met de start en allengs zou het zich aan laten zien dat we, als we de route helemaal zouden volgen, om ca 18.30 aan zouden komen. We besloten de route af te breken en via de kortste weg verder te rijden naar Kyllburg.
Bij het hotel aangekomen was de eerste indruk dik in orde. Een eigen parkeerplaats en voor wie wil een afgesloten garage ( € 3 per nacht ).
Het hotel is een leuk familiehotel met een stuk of 20 kamers. Velen met balkon. Het sanitair dat wij op de kamer hadden is voldoende, niet groot of bijzonder luxe. Wel netjes en natuurlijk schoon.
Nadat we de spullen hadden uitgepakten ons hadden opgefrist zochten we de "bar" op. Duits aandoend maar de ruimte is groot genoeg om daar met 12 personen naast andere gasten even lekker te kletsen en wat te drinken. Na een glaasje gingen we om half 7 aan tafel om te eten. Het eten was goed maar zoals hoort bij half pension is het eten wat de pot schaft. Drie gangen en goed verzorgd. Ook het ontbijt is ok al miste ik wel een glaasje jus.
Tijdens ons verblijf was het aantal boekingen voor de herfstrit even onduidelijk, maar met behulp van Geert kon dat ter pleke worden opgehelderd
Onze tussendag hebben we gebruikt om wat langs de Moezel te rijden en een deel van de Hunsrücke te "bekijken" . Dat deden we met een slordige 260 kilomter.
Vanmorgen waren we op tijd uit de veren. Om half 9 aan het ontbijt en om 9.30 vertrokken we voor de terugrit.
De Eiffel is ook bijzonder mooi en heeft mijn persoonlijke voorkeur tov de Ardennen. De rit was geweldig mooi en het was heerlijk sturen. Soms zijn de wegen wat minder maar dat is idem in de Ardennen.
Na een aantal stops werd het tijd voor een late lunch. Dat kon ook wel na dat ruime ontbijt

Omstreeks 13.30 streken we neer in een leuk onderkomen met een fantastich uitzicht.
Volgens ons een prima plek om te lunchen.
Na de lunch aan het laatste stuk begonnen. Wat is het toch heerlijk rijden in de Eiffel.
Ik licht hiermee een klein tipje van de sluier op. Wel dient iedere rijder er rekening mee te houden dat we wat haarspeldbochten tegenkomen. Dat zijn geen enge dingen als je je maar houdt aan een goede techniek om er doorheen te komen

Als daar vragen of opmerkingen over zijn hoor ik dat graag
NB.
Als je in Duitsland dit soort tankstations tegenkomt, denk niet dat ik een eigen handeltje ben begonnen