Life time updater van Garmin
Re: Life time updater van Garmin
Dan is het toch goed ,en niets aan de hand geweest met de Update
.

-
- Motorloos
Ik denk dat ik de nieuwe dit weekend even "ophaal":)
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Laat dat even maar weg....duurt wel wat langer.
Ik ben zojuist begonnen, updater geeft aan dat het een uurtje of 3 gaat duren
.
Ik ben zojuist begonnen, updater geeft aan dat het een uurtje of 3 gaat duren

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Motorloos
Marcel,
dan heb je toch wat tijd over voor andere dingen
dan heb je toch wat tijd over voor andere dingen

Groetjes,
Ed
Ed

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Heeft iemand een idee en/of oplossing?
Ik heb met lifetime update de update opgehaald en deze op zowel mijn Zumo als op de computer laten zetten. Nu staat hij wel op de Zumo maar krijg deze met geen mogelijkheid op mijn computer. Rara hoe kan dit?????
Ik heb met lifetime update de update opgehaald en deze op zowel mijn Zumo als op de computer laten zetten. Nu staat hij wel op de Zumo maar krijg deze met geen mogelijkheid op mijn computer. Rara hoe kan dit?????

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gewoon de lifetime-Update opnieuw uitvoeren wel optie 2 gebruiken,en de keuze voor alleen de PC 

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Het downloaden gaat goed, het installeren doet hij niet!
Meerdere pogingen gewaagd , vandaag eens op de zaak proberen.

Meerdere pogingen gewaagd , vandaag eens op de zaak proberen.

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
.....er is ergens een optie waarbij je kunt kiezen tussen installatie op het apparaat, op de computer of beide.
Waarschijnlijk heb je het goede vinkje niet aangezet en staat de update nu alleen op je Zumo.
edit: in andere bewoordeingen was dit al beschreven
Waarschijnlijk heb je het goede vinkje niet aangezet en staat de update nu alleen op je Zumo.
edit: in andere bewoordeingen was dit al beschreven

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Bij mij was er hetzelfde probleem. Bij de instellingen opgegeven dat de update zowel op de Zümo als op de computer moest worden geïnstalleerd. Na afloop stond de nieuwe versie alleen op de Zümo.
Dus bij de instellingen opgegeven dat het nu alleen op de computer moest komen te staan en met aangesloten Zümo (anders ging het updateprogramma niet verder) nog maar eens de update gedownload.
Toen de kaart gedownload was kwamen er twee aparte meldingen, één met de vraag of ik de update op de Zümo wilde installeren en één met de vraag of de kaart op de computer moest worden geïnstalleerd. Mijn keus was 'op de computer' en na een klik op 'doorgaan' verdween ook de andere melding en werd de kaart keurig in enkele seconden in BaseCamp op mijn Mac bijgeschreven.
Probleem opgelost.
Dus bij de instellingen opgegeven dat het nu alleen op de computer moest komen te staan en met aangesloten Zümo (anders ging het updateprogramma niet verder) nog maar eens de update gedownload.
Toen de kaart gedownload was kwamen er twee aparte meldingen, één met de vraag of ik de update op de Zümo wilde installeren en één met de vraag of de kaart op de computer moest worden geïnstalleerd. Mijn keus was 'op de computer' en na een klik op 'doorgaan' verdween ook de andere melding en werd de kaart keurig in enkele seconden in BaseCamp op mijn Mac bijgeschreven.
Probleem opgelost.
En anders naar http://www.mygarmin.com" opent="in(nieuw);venster; gaan.
naar mijn kaarten gaan.
Maak de keuze welk toestel je wil updaten.
En op Updaten klikken.
Dat wil bij sommige mensen ook nog wel eens helpen als het updaten op de computer wat onwillig is.
naar mijn kaarten gaan.
Maak de keuze welk toestel je wil updaten.
En op Updaten klikken.
Dat wil bij sommige mensen ook nog wel eens helpen als het updaten op de computer wat onwillig is.
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Het probleem zat hem in het feit dat ik de update naar een andere wilde laten zetten en dat blijkt volgens Garmin niet te kunnen. Hij moet naar de C-schijf, dat bleek de oplossing, daarna met het andere programma de kaart verplaatst naar de andere schijf. 

- Koen
- Honda Goldwing
Vorige week heb ik handmatig de update opgestart, omdat de Lifetime Updater nog steeds bleef vermeldeen dat er geen nieuwe kaartupdates waren (2012.20 stond erop). Na een softwareupdate ontdekte m'n Zümo dat ie toch wat achter liep en dat versie 2012.40 inmiddels beschikbaar was.
Alle nodige stappen doorlopen en aan het einde gaf ie een foutmelding. Opnieuw geprobeerd, idem. Zo nog 3 keer, alle stappen steeds gecontroleerd, zelfs de geheugenkaart vervangen zodat er geen fout kon ontstaan door onvoldoende opslagcapaciteit maar steeds de foutmelding. Toch bleek opeens kaart 2012.40 erin te staan... Snapte er niets van, maar goed, als 't werkt dan werkt 't
Vreemde is nu wel, dat de Lifetime Updater nu elke keer dat ik de laptop opstart een melding geeft: "Nieuwe kaart beschikbaar"...
Iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik die melding nu wegkrijg?
Alle nodige stappen doorlopen en aan het einde gaf ie een foutmelding. Opnieuw geprobeerd, idem. Zo nog 3 keer, alle stappen steeds gecontroleerd, zelfs de geheugenkaart vervangen zodat er geen fout kon ontstaan door onvoldoende opslagcapaciteit maar steeds de foutmelding. Toch bleek opeens kaart 2012.40 erin te staan... Snapte er niets van, maar goed, als 't werkt dan werkt 't

Vreemde is nu wel, dat de Lifetime Updater nu elke keer dat ik de laptop opstart een melding geeft: "Nieuwe kaart beschikbaar"...
Iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik die melding nu wegkrijg?

Grtz! Koen

- Geert
- Honda CBF600S
Ik gebruik ook het programma voor de lifetime updater niet.
Het updaten die ik lekker handmatig en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Het updaten die ik lekker handmatig en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert

al vanaf vanmorgen bezig ...
maar t werkt nog steeds niet.
GRRRRR wat doe ik niet goed
Heel eurpa past niet zegt ie dus nu maar west europa proberen...
wel vreemd wan nu staat heel europa er ook op
maar t werkt nog steeds niet.
GRRRRR wat doe ik niet goed
Heel eurpa past niet zegt ie dus nu maar west europa proberen...
-
- BMW R1150RT
@Rene: ik had het zelfde probleem, gekozen voor West-Europa. Dat wilde wel.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
-
- BMW R1200RT
Ik heb dat ook gehad, wat bleek.
Er stonden nogal wat verschillende talen op die overbodig zijn.
Deze verwijderd en toen was er wel genoeg ruimte.
Ik kon ze rustig wegdoen wat ik versta toch geen Swahile of zo iets.
Groeten, Mart
Er stonden nogal wat verschillende talen op die overbodig zijn.
Deze verwijderd en toen was er wel genoeg ruimte.
Ik kon ze rustig wegdoen wat ik versta toch geen Swahile of zo iets.

Groeten, Mart
drie keer rechtsaf is het zelfde als linksaf
Je moet niet de stemmen verwijderen ,maar de buitenlandse talen,en die staan in de map voice van je gps
Let wel, Europa wordt niet groter, maar de kaart wel steeds gedetailleerder. Er komen steeds meer wegen op te staan, de laatste tijd vooral in O-Europa.Rene schreef:Heel eurpa past niet zegt ie dus nu maar west europa proberen...
Maar ook het aantal POI wordt steeds groter....
Dus de kaart gaat steeds meer ruimte innemen. In een ZUMO 550 kan op geen enkele manier heel Europa, alleen door een deel op een SD-card te zetten.
Een 660 schijnt Europa nog aan te kunnen.
En over het wissen van stemmen en talen.... kijk gewoon rond in de mappen en verwijder met beleid (eerst een back-up maken)
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Hmmm... bij de 2013.10-versie past bij ons zelfs West-Europa er niet meer op, maar moet ik overstappen naar Regio Centraal-Europa.
Hebben jullie dat ook met een Zumo 550? ...en het installeren wordt telkens onderbroken?!?!
Hebben jullie dat ook met een Zumo 550? ...en het installeren wordt telkens onderbroken?!?!

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Koen
- Honda Goldwing
Mijn 660 krijgt via de Lifetime Updater de kaart ook niet geïnstalleerd. Hij is lange tijd bezig om dan doodleuk te vermelden "er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw".
Nog sterker: de computer geeft nog aan dat 2012.40 de nieuwste is en dat mijn 660 de 2012.20 heeft (wat niet het geval is, de informatie op de Zumo geeft netjes 2012.40 aan).
Versie 2013.10 ben ik dus voorlopig nog niet aan toe blijkbaar
Nog sterker: de computer geeft nog aan dat 2012.40 de nieuwste is en dat mijn 660 de 2012.20 heeft (wat niet het geval is, de informatie op de Zumo geeft netjes 2012.40 aan).
Versie 2013.10 ben ik dus voorlopig nog niet aan toe blijkbaar

Grtz! Koen

- Henk
- Honda NC750
ook ik ben met deze nieuwe versie overgestapt naar de regio Centraal Europa,de ze past wel om mijn 550.ben niet van plan zoverweg tegaan dus dat zal geen probleem opleveren.
gr.Henk
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S 

Gisteren 2013.10 ingeladen en alleen West Europa. Is voor mij meer dan genoeg. Zowel computer als Zumo in een keer goed. 

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Aha, tot op heden gaat optie 2 goed, Piet. ...met gekruiste vingertjes.
...nog 90 minuten te gaan.

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Gelukt! Bedankt voor de tip, Piet! 

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik zal morgen na het werk eens gaan downloaden! 

Ook ik kreeg de melding dat er nieuw kaartmateriaal beschikbaar was.
Dus zümo 660 aangesloten en downloaden maar.
Downloaden klaar. Is het goed dat de nieuwe kaart geïnstalleerd wordt? Uiteraard, ga je gang!
Nee, gaat niet. Er is niet voldoende ruimte om de kaart te installeren, kies een kleinere (deel)kaart.
Ok, de kans dat ik dit jaar op de motor naar Griekenland en nog een paar ver-van-mijn-bed landen afreis zit er niet in, dus doe alleen maar West Europa.
Het had leuk geweest als de benodigde opslagruimte werd berekend vóórdat er met het downloaden was begonnen. Het downloaden van een meer dan 4 GB groot onbruikbaar bestand had dan niet nodig geweest. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Het downloaden van de kaart, die nu hopelijk wel past, begint en ik begin er aan te wennen: het gaat even duren.
Downloaden is klaar, kaart kan worden geïnstalleerd? Is goed, doe maar!
De kaart staat er voor 95% op en mijn vrouw vraagt waarom ik zo vrolijk ben. Als verklaring wijs ik naar het scherm. Waarop zij zegt "Waarom wordt jij vrolijk van een foutmelding?". Nu zie ik het ook, er is een fout opgetreden, de installatie wordt afgebroken.
Vroeger dacht ik dat computers geen fouten maakten, maar het is zelfs erger dan dat, ze slaan volkomen op tilt als er ergens een bit de verkeerde kant op is gevallen. Enige creativiteit, om de zaak weer recht te zetten, is ze volkomen vreemd.
Goede raad is simpel. Ik wil toch die nieuwe kaart hebben, dus nog maar eens opnieuw beginnen. Na nog een keer flink met een lepel in een grote pot met geduld geroerd te hebben, wil het de derde keer nog steeds niet lukken. Weer die foutmelding als de kaart er voor 95% op staat. Zou Garmin zijn zaakjes niet goed op orde hebben of ligt het toch aan de computer. Dat kan nog 'leuk' worden.
Tot nu toe ben ik met de laptop bezig geweest. Het wordt tijd dat ik zijn grote broer maar eens opstart (27" iMac, 8GB intern geheugen en een overdaad aan vrije ruimte op de harddisk. Alleen aan de snelheid van het internet kan ik niets veranderen).
Op de laptop was er de melding van nieuw kaartmateriaal, op de iMac was die melding er (nog) niet. Maar tijdens een bezoek aan de website van Garmin kon ik de nieuwe kaart selecteren. Niks geen waarschuwing dat de aangeboden kaart wel eens te groot voor de Zümo zou kunnen zijn en ook geen keuzemenu van (deel)kaarten die er wel op zouden passen. Nu is het best mogelijk dat ik niet goed gezocht heb maar enige alertheid van de kant van Garmin had ik op prijs gesteld.
Dus downloaden maar en ga door met installeren. Wat een verrassing, het past niet. Maar gelukkig kan ik nu wel een andere, kleinere kaart selecteren. Nog een keer downloaden en weer installeren.
Nu komt de echt grote verrassing, de kaart wordt zonder foutmelding op de Zümo gezet.
Heb ik al verteld dat je geduld moet hebben? Heel erg veel geduld?
Dus zümo 660 aangesloten en downloaden maar.
Downloaden klaar. Is het goed dat de nieuwe kaart geïnstalleerd wordt? Uiteraard, ga je gang!
Nee, gaat niet. Er is niet voldoende ruimte om de kaart te installeren, kies een kleinere (deel)kaart.
Ok, de kans dat ik dit jaar op de motor naar Griekenland en nog een paar ver-van-mijn-bed landen afreis zit er niet in, dus doe alleen maar West Europa.
Het had leuk geweest als de benodigde opslagruimte werd berekend vóórdat er met het downloaden was begonnen. Het downloaden van een meer dan 4 GB groot onbruikbaar bestand had dan niet nodig geweest. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Het downloaden van de kaart, die nu hopelijk wel past, begint en ik begin er aan te wennen: het gaat even duren.
Downloaden is klaar, kaart kan worden geïnstalleerd? Is goed, doe maar!
De kaart staat er voor 95% op en mijn vrouw vraagt waarom ik zo vrolijk ben. Als verklaring wijs ik naar het scherm. Waarop zij zegt "Waarom wordt jij vrolijk van een foutmelding?". Nu zie ik het ook, er is een fout opgetreden, de installatie wordt afgebroken.
Vroeger dacht ik dat computers geen fouten maakten, maar het is zelfs erger dan dat, ze slaan volkomen op tilt als er ergens een bit de verkeerde kant op is gevallen. Enige creativiteit, om de zaak weer recht te zetten, is ze volkomen vreemd.
Goede raad is simpel. Ik wil toch die nieuwe kaart hebben, dus nog maar eens opnieuw beginnen. Na nog een keer flink met een lepel in een grote pot met geduld geroerd te hebben, wil het de derde keer nog steeds niet lukken. Weer die foutmelding als de kaart er voor 95% op staat. Zou Garmin zijn zaakjes niet goed op orde hebben of ligt het toch aan de computer. Dat kan nog 'leuk' worden.
Tot nu toe ben ik met de laptop bezig geweest. Het wordt tijd dat ik zijn grote broer maar eens opstart (27" iMac, 8GB intern geheugen en een overdaad aan vrije ruimte op de harddisk. Alleen aan de snelheid van het internet kan ik niets veranderen).
Op de laptop was er de melding van nieuw kaartmateriaal, op de iMac was die melding er (nog) niet. Maar tijdens een bezoek aan de website van Garmin kon ik de nieuwe kaart selecteren. Niks geen waarschuwing dat de aangeboden kaart wel eens te groot voor de Zümo zou kunnen zijn en ook geen keuzemenu van (deel)kaarten die er wel op zouden passen. Nu is het best mogelijk dat ik niet goed gezocht heb maar enige alertheid van de kant van Garmin had ik op prijs gesteld.
Dus downloaden maar en ga door met installeren. Wat een verrassing, het past niet. Maar gelukkig kan ik nu wel een andere, kleinere kaart selecteren. Nog een keer downloaden en weer installeren.
Nu komt de echt grote verrassing, de kaart wordt zonder foutmelding op de Zümo gezet.
Heb ik al verteld dat je geduld moet hebben? Heel erg veel geduld?
- Koen
- Honda Goldwing
Ben,
zéér herkenbaar wat je beschrijft. Met als enige verschil dat wij thuis 2 laptops hebben en geen alternatief om het mee te proberen. Mij is het dus nog niet gelukt om op de "juiste" manier de kaarten te installeren.
Ik blijf volharden, heb geduld en hoop dat het uiteindelijk ook gaat lukken om de boel te installeren. Verschil is dat ik geen keuze kan (wil) maken voor alleen West-Europa, omdat er bij mij nog wel een trip richting Polen/Wit-Rusland gepland staat (zodra m'n rug het toelaat). Op dat moment heb ik dus toch de uitgebreide dekking "nodig".
Zal het motto van Zeeland maar in gedachten houden als ik ermee bezig ben: Luctor et emergo...
zéér herkenbaar wat je beschrijft. Met als enige verschil dat wij thuis 2 laptops hebben en geen alternatief om het mee te proberen. Mij is het dus nog niet gelukt om op de "juiste" manier de kaarten te installeren.
Ik blijf volharden, heb geduld en hoop dat het uiteindelijk ook gaat lukken om de boel te installeren. Verschil is dat ik geen keuze kan (wil) maken voor alleen West-Europa, omdat er bij mij nog wel een trip richting Polen/Wit-Rusland gepland staat (zodra m'n rug het toelaat). Op dat moment heb ik dus toch de uitgebreide dekking "nodig".
Zal het motto van Zeeland maar in gedachten houden als ik ermee bezig ben: Luctor et emergo...
Grtz! Koen