Monteren Zumo 660

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Cloesoo BE
Honda NT700V

Re: Monteren Zumo 660

Bericht door Cloesoo BE »

pthomas schreef:......
Ik begrijp ook niet waarom die meters op m'n dashboard zo op de foto staan. Net even in de schuur gekeken, maar met contact uit staat alles omlaag. :ot
:ot
Ik veronderstel dat je je contact eventjes opzette waardoor de wijzers (ter controle) allemaal naar rechts en je de foto nam voordat ze helemaal naar nul terugstonden. Vandaar ook datalle wijzers in het midden staan op de foto
cu on the road
BertG

Bericht door BertG »

dat doen mijn wijzers ook altijd

als je kijkt staan ze gewoon links onder in de hoek
neem je een foto en dan...hup

zwiepen ze gauw even naar '12-uur'
omdaarna weer gewoon naar links onder in de hoek terug te keren

:mrgreen: :cf1 :b
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Dat praatje doet het vast goed als je moet voorkomen omdat er een foto is gemaakt waarop je met 100 km/u staat in een 30 km-zone ;) Klinkt nu al erg geloofwaardig als zelfs jij het herkent Bert :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ruud

Bericht door Ruud »

Ik ben wel benieuwd of de bevestiging die Thomas gekozen heeft, Navikomm op de kuip, hem na drie maanden nog steeds bevalt of dat er inmiddels ook nadelen zichtbaar zijn geworden.
Bij Polo wordt hij trouwens voor tweederde van de prijs geleverd.

Kan je wat vertellen, Thomas?
pthomas

Bericht door pthomas »

Het is nog steeds de allerbeste plek Ruud :up
Ruud

Bericht door Ruud »

Bedankt voor je antwoord. Het lijkt mij heel duidelijk ook de beste plek maar heb je helemaal geen last van trillingen en los gaan zitten?
pthomas

Bericht door pthomas »

Nee geen last van trillingen. Aan de voorzijde zit een goede en stevig klem, deze houdt de dashmount stevig vast.
Laatst gewijzigd door Stephan op 08 aug 2011, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quotes verwijderd.
Ruud

Bericht door Ruud »

OK, dan ga ik hier ook voor!
Felix

Bericht door Felix »

aan pthomas, heb je het dashboard moeten losmaken om de mount vast te zetten of hoe heb je het moertje en de bout kunnen vastzetten op het dashboard aan het smalle stuk van de mount.

Gr, ;)
Daniel.
pthomas

Bericht door pthomas »

Felix schreef:aan pthomas, heb je het dashboard moeten losmaken om de mount vast te zetten of hoe heb je het moertje en de bout kunnen vastzetten op het dashboard aan het smalle stuk van de mount.

Gr, ;)
Daniel.
Om de mount vast zetten zal je niets los moeten halen.
Zelf heb ik voor de bekabeling het rechter opbergvak en zijpaneel losgehaald. De kabel gaat door een bestaand gat boven het instrumentenpaneel naar binnen en achter het rechter knipperlicht (rechter opbergvak) langs naar beneden om vervolgens de kabel naar de accu te brengen.

Afbeelding

Zo dus :en1
Felix

Bericht door Felix »

Ok, bedankt voor de info. Ik ga de mount dan ook bestellen.

Gr, ;)
Daniel.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Vandaag de Zumo maar 's gaan monteren, ik heb uiteindelijk gekozen voor montage aan/op de koppelingshandel. Oude bouten eruit, RAM-mount erop en met de bijgeleverde schroeven weer het boeltje aangedraaid. Zit stevig, is evt. nog gemakkelijk een beetje bij te draaien door de koppeling van de RAM-mount en ik heb er goed zicht op.

Op dit moment heb ik de bedrading langs de bestaande kabelboom geleid en rechtstreeks op de accu aangesloten, wellicht dat ik tzt als ik voor onderhoud oid toch de boel open heb liggen alsnog probeer 'm aan te sluiten op de bedrading achter het frontpaneel. Dan wordt ie geschakeld met het contact, wat misschien wel beter is.

Hieronder een tweetal plaatjes van het eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding
(als ik gewoon rechtop op de motor zit heb ik die schittering op het scherm niet ;) dan is 't gewoon goed afleesbaar)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Koen,

Ziet er prima uit joh, heel veel plezier met je Zumo :D
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
jack-f

Bericht door jack-f »

Koen, ziet er prima uit maar ik ga toch tzt voor de oplossing van ptthomas, nl. direct achter het windscherm in het zicht op de weg. 8) Heb inmiddels ook een zumo 660 gekocht voor mijn Deauville(waar ik nog steeds niet op rijden mag) komt uit Leeuwarden, wat je ver haalt is lekker zegt men.Wil wel eens tzt van iemand leren hoe er mee om te gaan wat betreft het inladen van routes die je na wilt rijden.Ben altijd bang iets op te blazen in de computer of in de navi.
Grtz, Jack van de driewieler. :b
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

He Jack,

ik heb ook gekeken of ik 'm boven de tellers zou kunnen monteren, maar aangezien ik met een standaard-ruit rij (alleen in de winter verruil ik die voor de verhoogde ruit omdat ie nét wat meer wind afvangt) is er geen ruimte boven de tellers.

Ik heb er nog niet mee gereden maar zover ik het nu gezien heb is dit best een goede plek. Ik denk dat op deze positie het nauwelijks meer tijd kost om erop te kijken dan wat je nodig hebt om bv. de snelheidsmeter in de gaten te houden. Maar we gaan het wel merken tijdens het rijden, mocht het echt onhandig blijken dan ga ik vanzelf op zoek naar andere oplossingen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

ziet er mooi uit koen, netjes gemonteerd.
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Koen,

Op je Zumo zit ook een snelheidsmeter.
Met bepaalde scherminstellingen is deze zichtbaar te maken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Misschien is dit ook nog een optie.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/gadg ... D=12572196

Dan komt je Zumo niet links maar rechts.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

mp1963 schreef:Koen,

Heb ik gezien inderdaad, maar als ik 'm voor A naar B navigatie gebruik zie ik liever tijd en afstand tot bestemming dan de snelheid, daar heb ik immers m'n snelheidsmeter voor (waar ik uit gewoonte toch regelmatig op kijk).

Wat ik ook een beetje overbodig vind is dat klokje rechtsboven, maar ik heb nog niet gevonden of je die kunt veranderen naar een andere weergave (bijv. aankomsttijd)?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
pthomas

Bericht door pthomas »

jack-f schreef:Wil wel eens tzt van iemand leren hoe er mee om te gaan wat betreft het inladen van routes die je na wilt rijden.Ben altijd bang iets op te blazen in de computer of in de navi.
Grtz, Jack van de driewieler. :b
Jack,
Ga naar:
http://www.youtube.com/garmintv
http://tv.gps.nl/
Daar staan filmpjes genaamd "Garmin MapSource instructie" Als je deze gekeken hebt, dan heb je van niemand meer uitleg nodig. Het zijn supergoede filmpjes, waar stap voor stap uitleg wordt gegeven

Groetjes Paul
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Koen schreef:
mp1963 schreef:Koen,

Heb ik gezien inderdaad, maar als ik 'm voor A naar B navigatie gebruik zie ik liever tijd en afstand tot bestemming dan de snelheid, daar heb ik immers m'n snelheidsmeter voor (waar ik uit gewoonte toch regelmatig op kijk).

Wat ik ook een beetje overbodig vind is dat klokje rechtsboven, maar ik heb nog niet gevonden of je die kunt veranderen naar een andere weergave (bijv. aankomsttijd)?
Volgens mij kun je het klokje niet uitzetten.
Wel kun je meer informatie op je scherm toveren door de instelling "More data view" te gebruiken.
Bij deze instelling zijn er feitelijk 2 mogelijkheden.
Je kunt data laten zien terwijl je geen specifieke route instructie hebt gegeven.
Als je de Zumo wel een route laat rijden of gewoon als je naar een adres navigeert, dan kun je informatie laten zien die gerelateerd is aan die route/dat adres.

Je vindt de instelling onder "Extra > Instellingen > Kaart > Map Data Layout.
Keer dan terug naar het hoofdscherm (Kaart) en zie het resultaat.
Daarna kun je vanaf het hoofdscherm drukken op de data die je ziet en dan eventueel iets anders kiezen.

Bovenstaande is volledig :ot maar heeft wel te maken met je navigatie.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Marcel, misschien off-topic, maar wel een reuze-tip. Heb 'm meteen toegepast en zie nu inderdaad op het scherm wat ik aan gegevens wil zien ;) Thanx!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik heb tijdens een rit naar huis eens wat printcreens gemaakt.
Zo kun je zien wat de verschillen zijn bij iedere scherminstelling.
De bestanden zijn op de Zumo opgeslagen maar ik krijg ze niet geopend. :ah
RonalT

Bericht door RonalT »

@Koen: de ZUMO plaatsen op de vloeistofreservoirs van de koppeling. Ik las pas ergens dat het navigatiessyteem te ver weg zat. De ene was een automobilist die hem aan de ruit had hangen en de ander was een BMW rijder.
Op het stuur zit hij precies op een armlengte afstand.
Hoe het bij jullie uitkom weet ik niet maar van mij uit gezien zit hij vlak naast mij spiegel. Dus elke keer dat ik in de spiegel kijk kijk ik ook even op mijn ZUMO.
Verder is het een zeer stevige plaats. Metaal is tenslotte steviger dan plastic.

En inderdaad via het contactslot is handig om te voorkomen dat hij aan blijft op accuspanning.
Na het uitzetten van het contact krijg je nog een seconde of 15 de tijd om te kiezen "uitzetten" of verder op inwendige accu.

Klokje rechtsboven kan er echt niet af (of je moet er een stickertje voor plakken....
Is net als de symbolen voor satelliet ontvangst en battery een vast iets.

Snelheidsmeter is zeer handig, mijn motor heeft een mijlenteller. Kijk dus altijd op navigatie hoe mijn snelheid is....

@mp1963: Zo komt je Zumo niet links maar rechts, waarom? Als je tijdens het rijden een keer "ja" of "nee" moet antwoorden (route herberekenen?) is het handiger om even met je linkerhand op de toets te drukken. Dan hoef je je gas niet los te laten.

(zo ik geloof dat ik alles wel beantwoord heb wat ik in een stuk of 10 berichten zag)
stxrider

Bericht door stxrider »

RonalT schreef:@Koen: de ZUMO plaatsen op de vloeistofreservoirs van de koppeling. Ik las pas ergens dat het navigatiessyteem te ver weg zat. De ene was een automobilist die hem aan de ruit had hangen en de ander was een BMW rijder.
Dat was een discussie over het navigatieapparaat achter het scherm. Maar die afstand valt reuze mee. Ook op de Pan is dat op een armlengte afstand en goed te bedienen ;)
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

RonalT schreef:@mp1963: Zo komt je Zumo niet links maar rechts, waarom? Als je tijdens het rijden een keer "ja" of "nee" moet antwoorden (route herberekenen?) is het handiger om even met je linkerhand op de toets te drukken. Dan hoef je je gas niet los te laten.
Voor mensen die uitgesproken rechtshanding zijn? Of die geen linker hand hebben? :wn1
stxrider

Bericht door stxrider »

Route herberekening gewoon uit zetten! Waarom zou je iets willen bevestigen? Tijdens een toerrit altijd uit en bij normaal gebruik op automatisch voor als je een afslag zou missen........

Dan kan je je gewoon :en1 concentreren op het sturen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Zoals ik de Zumo nu gemonteerd heb, kan ik het scherm bedienen met m'n duim, zodat ik nog 4 vingers aan het handvat of aan de koppelingshendel kan houden. Hij zit prima in 't zicht, stevig vast en ik heb 'm vandaag uitgebreid getest op in totaal 425 km.

Twee dingen die me tegenvielen:
- gesproken routeaanwijzingen ontbreken op sommige stukken waardoor op het scherm kijken noodzakelijk is
- op de A27 bleef het kreng herberekenen-herberekenen-herberekenen-herberekenen-herberekenen... werd er gek van! Heb 'm toen uitgezet en even later bij een korte stop apparaat uit- en aangezet, toen deed ie 't verder gewoon normaal.

Verder is het prima gegaan, moest wel een heel stuk omrijden omdat er een motorrijder op de A27 was gaan liggen kort voordat ik daar langs wilde rijden. Hele A27 afgesloten bij Gorinchem, dus omrijden via A15 en A2...

Voor A naar B navigatie is de Zumo dus wat mij betreft geslaagd, morgen opnieuw een dagje om 'm te testen, moet dan een dagje naar Drunen toe ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Bericht door jack-f »

Koen, hoe kun je twee keer achter elkaar iets uitzetten? :tg
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Simpel: eerst de routebegeleiding uitgezet en daarna het apparaat.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”