Mijn Deauville

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Een PC800, ik weet het niet hoor.
Vandaag heb ik me nog laten ontvallen dat ik het een lelijk ding vind, :oops: sorry. (dat is natuurlijk een persoonlijke mening :uh ).
De persoon waarmee ik sprak zei wel dat je met een PC wel veel mee kan nemen. En dan kan er ook nog een topkoffer op.

Tijd voor een plaatje.

Afbeelding
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Tja, smaken verschillen. Ben een jaartje terug niet zomaar bij een Deauf terecht gekomen. Heb (qua gebruiksgemak) ook naar een PC800 gekeken, maar vond 'm minder mooi. Idd zéér persoonlijk, dus ieder z'n meug ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ed, Jammer voor je motor, je ego en je beurse heup.
Hopen dat het allemaal zo spoedig mogelijk goed opgelost is voor je. De laatste 2 blijf je misschien het langst voelen.
Succes met je keus voor de vervanger. (Ik hoop voor een Deauf)
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Ik hoop voor je dat wel snel weer durft op te stappen, schrik zal nog wel even in de benen zitten. We zien wel een foto van de vervanger verschijnen! Succes!
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

edjekadetje schreef:Helaas, voor de verzekering is het gewoon achterop knallen dus eigen schuld. Maar ja, het is niet anders. Ik denk wel dat het weer een deauville word, al denk ik ook wel eens aan een PC800.
Motoport Leek heeft een witte PC800 staan boven in de kledingzaak. Deze is van bouwjaar 1993 met ongeveer 57000 km op de teller. vraagprijs rond de € 2900 a € 3000.

Persoonlijk zou ik voor een Deauville gaan. Succes met de zoektocht naar een andere motor.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
edjekadetje

Bericht door edjekadetje »

Bedankt voor alle goede adviezen omtrend de PC800. Persoonlijk vind ik een Deauville ook mooier maar een PC800 is gewoon wat goedkoper in aanschaf en als woon werk machine leek hij mij ideaal.

Vandaag bij mijn motor wezen kijken en die is er nog slechter aan toe als ik dacht :( . De vork is krom en hij stuurt zelfs niet meer. De motorzaak waar ik altijd kom had wel net een deauville ingeruild. Deze heb ik overgenomen :apl . Het is een deauville uit 2003, zilver, 60000KM op de teller, is altijd bij deze dealer in onderhoud geweest, heeft spiegelverbreders, nieuwe banden en ziet er beter uit als de deauville die ik had. Het enige wat hij heeft is een deuk in de tank. Ik mocht deze machine kopen voor €1950,-.
Mijn oude motor haal ik woensdag op en gaat de schuur in om gestript te worden. Als iemand nog onderdelen nodig heeft.......Donderdag hoop ik de "nieuwe" op te halen.
Foto,s volgen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Klinkt als een nette prijs voor een 2003 Deauf met 60.000 op de teller.
Laatst gewijzigd door Koen op 05 mar 2011, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

CaveyH schreef:Klinkt als een nette prijs voor een 2003 Deauf met 60.000 op de teller. Welke kleur is het geworden?
Zilver, Koen, volgens de tekst van Ed ;)

Proficiat Ed, heel veel plezier met de 'nieuwe'!
rider-64

Bericht door rider-64 »

Gefeliciteerd met je nwe Ed!
desillies

Bericht door desillies »

Mocht je hogere ruit nog heel zijn en je hem niet nodig hebben op je 'nieuwe' Deauville dan heb ik wel belangstelling.
En mocht je uitlaat niet al te erg beschadigd zijn dan heb ik daarin ook wel interesse....
En als je achterremcilinders nog netjes zijn dan heb ik ook wel interesse in je achteremklauw :D
Dit zijn namelijk de mijne;

Afbeelding

Wat ontzettend balen voor je zeg, maar inderdaad gelukkig heb je zelf zo goed als niets, alleen financiele schade!
Laatst gewijzigd door desillies op 05 mar 2011, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
edjekadetje

Wonder boven wonder is het hoge scherm nog heel. Ik weet alleen nog niet welke ik op de nieuwe zet. De orginele of degene die er nu opzit. deze heeft kleinere windgaten.
De uitlaat (demper) is een nieuwe! Een motad. De uitlaatbochten zijn van RVS. op de foto de motad, ik heb er pas 90 KM mee gereden. Hij is alleen vies van de regen.
Afbeelding
Zonde van de deuk, maar hij is volgens de garage wel dicht.
Ik ga eerst zelf even kijken welke onderdelen ik zelf ga houden of omwisselen. Dus donderdag meer.
desillies

Bericht door desillies »

Ik hoor het wel :-)
edjekadetje

Tja, vanmiddag de schade motor opgehaald. Blijft een triest gezicht :( .
Ik heb hem in de tuin gezet en ga morgen kijken of ik er wat aan kan sleutelen. Ligt er ook een beetje aan hoe koud het is. Morgenmiddag de vervanger halen. :lol: ;)
stxrider

Bericht door stxrider »

Ik denk dat je een goede deal hebt gedaan! Zeker niet teveel. Veel geluk met de nieuwe :P
edjekadetje

Nou ja, mooie deal? Mijn top deauville ligt op de schroothoop maar de prijs van de nieuwe is zeker niet verkeerd.

De nieuwe motor is er. Opvallend is wel dat deze motor toch weer anders rijd dan de oude. De oude reed dan ook super. Deze is wat soepeler en trilt beduidend minder. Er valt in ieder geval weer wat te hobbyen. Ik heb de spiegels van mijn oude motor al op de nieuwe gezet. Bij de nieuwe was de verf er af aan het bladeren. Morgen eerst maar eens poetsen als het weer dit toelaat.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ed,
Gefeliciteerd met je andere deauville. Heel veel plezier met deze motor, en hopelijk hou je deze heel. ;)
Btw, komt je deauville uit H'hwaard ??
Misschien kom je nog wel eens tegen op de A7, let maar op een rode pan.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
stxrider

Bericht door stxrider »

edjekadetje schreef:Nou ja, mooie deal? Mijn top deauville ligt op de schroothoop maar de prijs van de nieuwe is zeker niet verkeerd..
Dat bedoelde ik ook als mooie deal. Liever de motor niet op de schroothoop! Je wordt er nooit beter van.
BertG

Bericht door BertG »

edjekadetje schreef:Helaas, voor de verzekering is het gewoon achterop knallen dus eigen schuld. Maar ja, het is niet anders. Ik denk wel dat het weer een deauville word, al denk ik ook wel eens aan een PC800.
Ik zou me daar niet 1,2,3 bij neergelegd hebben.
Ik zou daar ik wel over in discussie willen gaan met een jurist van de rechtsbijstandverzekering, mits je die hebt?!

Wat het wel lastiger maakt is dat de veroorzaker onbekend is gebleven.
Daarom kan jouw verzekering het niet verhalen en kiezen ze ervoor om de pijn bij jou te leggen.

Door onachtzaamheid van de bestelwagen en ZIJN onvoldoende afstand op zijn voorganger(s) met als het gevolg het uit zijn baan rijden (lees: ontwijken van de file vóór hem) naar jouw baan (geen voorrang verlenen/roekeloosheid/bijzondere verrichting) komen jij en je voorganger in de problemen. Door de schrikreactie die dat teweeg bracht rem jij je onderuit. Oftewel een artikel 5 van zijn kant met gevolgen voor jou. Jij bent niet 'out of the blue' op je voorganger gereden!

Nogmaals: het standpunt van je verzekeringsmaatschappij zal er sterk mee te maken hebben dat zij de schade niet kunnen verhalen op die bus. En: ik had me er niet bij neergelegd.
edjekadetje

Ach, de verzekering zij gelijk dat het ook mijn fout was. Wettelijk gezien. De veroorzaker is gevlogen en de man waar ik op knalde wilde geen schadeformulieren invullen, dus geen no-claim verlies. Ik heb zelf niets dus eigenlijk "alleen" mijn motor kwijt.
De motor komt inderdaad uit Heerhugowaard. Snoek motoren, Top garage met top service. Wellicht ga je mij tegenkomen. Rijd bijna dagelijks met de deauville naar schiphol en weer terug.
Vandaag de motor maar eens gewassen.
Hieronder de eerste foto's van vanmorgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Laat ik nog 1 poging wagen je te overtuigen:
Als die bestelwagen niet uit zijn rijbaan was komen zetten....
Had de Peugeot niet hoeven remmen...
De Peugeot valt die manouvre dus niet te verwijten.
En had jij dus niet op de Peugeut geknald...
Conclusie?

De verzekeraar maakt misbruik van/verward de regel:
Je moet je voertuig tot stilstand kunnen brengen binnen de afstand waarover de weg vrij is of is te overzien.

De bestelwagen kwam uit een andere rijbaan, kan jou dus niet verweten worden.
Bovendien ben je niet tegen je voorganger opgereden maar door jou schrikreactie, veroorzaakt door de fout van de bestuurder van de bus, ben jij ten val gekomen.
Dat is heel iets anders dan te laat remmen en op je voorganger rijden.

Dat die Peugeotbestuurder het schadeformulier niet wilde invullen doet niets terzake. Je hebt een aanrijding waarin hij partij is.
Welke rol hij heeft in de aanrijding wordt later bepaald. Hij is op zijn minst getuige. Hij zou waardevolle informatie voor een onderzoek kunnen hebben. Wettelijk gezien is hij dus verplicht zijn identiteit en die van zijn voertuig kenbaar te maken. Doet hij dit niet is hij zelfs strafbaar en daar kun jij aangifte van doen.

En doorrijden na aanrijding (oftwel nalaten je identiteit kenbaar te maken) geldt natuurlijk ook voor de bestuurder van de bestelbus.

En als voor jou geldt dat je onvoldoende afstand hield (wat ik bestrijd omdat het over een andere rijbaan gaat) dan geldt dat net zo goed voor de Peugeot. Reden te meer dat deze zijn gegevens moet invullen of kenbaar moet maken.

En wat 'de verzekering meteen zei' och...ik hoor zoveel van/over verzekeraars.

Als jij er vrede mee hebt...ik zou daar mijn premie niet voor betalen.
Als ik je niet kan overtuigen en je geen rechtsbijstand hebt kun je, indien je die hebt, een tussenpersoon vragen. Die hebben vaak ook behoorlijk ervaring. Al moet je er wel van uitgaan dat ook zij geen jurist zijn.

Ik heb niet heel lang geleden iemand die tussen de file doorreed en ten val kwam omdat iemand van rijstrook wisselde nog wat tips gegeven waardoor hij uiteindelijk van 0 euro naar fifty-fifty ging en omwille van de looptijd akkoord ging. Ook hier zij de verzekering dat hij te hard had gereden en zelfs dat hij maar niet tussen de file moest rijden omdat dat gedoogd werd en dus niet toegestaan. Iets wat al bijna 10 jaar (uit mijn hoofd) niet meer zo is.
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

volgens mij heeft bert gelijk, niet zo makkelijk bij neerleggen!!
ga die strijd aan, je weet nooit wat de uitkomst is.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Ed, je kunt het proberen. Nee heb je en ja kun je krijgen.
In elk geval heb je weer een mooie motor.
Veel succes ermee.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Succes met de afwikkeling van de verzekering. Ik zou er zeker nog eens achter aan gaan. ;)

Veel succes met je nieuwe Deauville. :D
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoe dan ook... je nieuwe motor is een plaatje!!
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
edjekadetje

Oke, Ik heb de rechtsbijstand gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Er is nu een dossier aangemaakt en die krijg ik binnen 3 werkdagen binnen. Ik heb het adres nog van de getuige dus die ga ik vanavond even benaderen. Hopelijk heeft hij meer info over bestuurder van het busje (kenteken of bedrijf). zo niet wellicht het waarborgfonds? De tijd zal het leren en ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle tips! :up
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Ik hoop dat je inderdaad succes (al is het maar gedeeltelijk) boekt.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Helemaal met Bert eens. Het is door toedoen van een andere weggebruiker dat je onderuit bent gegaan. Ik ga er vanuit dat je dit zelf niet van plan was. Over 3 dagen bellen waar het dossier blijft, je eigen dossier aanleggen en afspraken maken en achteraangaan als ze niet worden nagekomen. (Dit geldt eigenlijk voor meerdere zaken).
Succes
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hoop dat het je lukt de schade (deels of geheel) te verhalen.
Met gelijk is het net als met voorrang: je kunt het wel hebben, maar dan moet je het nog wel krijgen. En als je het niet hebt, moet je het aan anderen geven ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
edjekadetje

Zojuist even de man gesproken waar ik achterop gereden ben. Hij heeft aangegeven wel te willen getuigen dat ik niet te hard reed, genoeg afstand had en dat het busje ineens een uitwijkende manouvre maakte waardoor wij vol in de remmen moest. Helaas weet hij niet het bedrijf of het kenteken van dit busje. Word vervolgt.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

edjekadetje schreef:Word vervolgt.
Zal duimen dat 't lukt, en dat de verantwoordelijke inderdaad "vervolgd wordt" ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”