Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 feb 2011, 00:38
door stxrider
Ik ken hem, maar dat doen ze niet in onze regio. Is een mooie opstaptraining :D .

Geplaatst: 23 feb 2011, 12:15
door Hans V.
Henk Engberts schreef:Op 1 april aanstaande (geen grap) ga ik de cursus RMT doen, Regionale Motor Training, dit is een uitgebreide motorrijles waarin de diverse onderwerpen van het motorrijden nog weer eens aan bod komen. Voorbeelden zijn: voertuigbeheersing etc.
Zou dat in meerdere regio's worden georganiseerd? En zo ja, wie is dan de organisator?

Geplaatst: 23 feb 2011, 12:27
door Koen
Hier in Roosendaal wordt dat via de plaatselijke rijscholen georganiseerd (heb ik gehoord). Ben er verder nog niet "in gedoken" om te achterhalen wanneer enz., maar volgens mij kan een rijschoolhouder je dat zo vertellen.

Geplaatst: 23 feb 2011, 13:39
door Gustaf Larson
Mijn NTV houdt op bij 190km/u op de teller, (op mooi leeg stukje Duitsland)
maat van me haalde mij in met zijn Ducati Multistrada die niet harder wilde dan 200km/u.
Toen werden wij weer ingehaald door zijn vader (70jr) op zijn BMW 1100RS met 230km/u...
1-0 voor senior...

Geplaatst: 23 feb 2011, 14:54
door Tanja
foei :recht

Geplaatst: 23 feb 2011, 15:27
door mototaz
Gustaf Larson schreef:Mijn NTV houdt op bij 190km/u op de teller, (op mooi leeg stukje Duitsland)
maat van me haalde mij in met zijn Ducati Multistrada die niet harder wilde dan 200km/u.
Toen werden wij weer ingehaald door zijn vader (70jr) op zijn BMW 1100RS met 230km/u...
1-0 voor senior...
Dit vind ik nou mooi :D :D

Geplaatst: 23 feb 2011, 17:04
door Henk Engberts
Veugelke schreef:
Henk Engberts schreef:Op 1 april aanstaande (geen grap) ga ik de cursus RMT doen, Regionale Motor Training, dit is een uitgebreide motorrijles waarin de diverse onderwerpen van het motorrijden nog weer eens aan bod komen. Voorbeelden zijn: voertuigbeheersing etc.
Zou dat in meerdere regio's worden georganiseerd? En zo ja, wie is dan de organisator?
Kijk maar eens op de www.knmv.nl bij opleidingen. Verder zou je kunnnen surfen op internet welke KNMV gecertificeerde rijschool in jou omgeving de RMT cursus geeft.

Succes met zoeken

Geplaatst: 25 feb 2011, 18:57
door Marcel
rider-64 schreef:Imiddels aantal keren top uitgeprobeert maar rond de 170 houd het echt op. Het is natuurlijk ook een echte tourmachine, rijdt ook "zweverig" bij zo'n snelheid.
Die van mij gaat 100 in z'n 2.

Geplaatst: 25 feb 2011, 19:42
door ikkieman
Kan heel goed kloppen. Ik heb m'n deauville eens ge-redlined in z'n 1 op 60-70 km/h.

Geplaatst: 25 feb 2011, 20:26
door rider-64
Ja... en :wn1

Wil je echt snel? koop dan geen Deauville! :mrgreen:

Geplaatst: 25 feb 2011, 21:58
door Marcel
Nou, euh...niets. 100 is alleen heel snel in z'n 2.

Volgende week gaan er twee nieuwe banden onder dus ik heb even 2 maal een sprintje getrokken op de N11 nadat het stoplicht op groen sprong. Ik hoef niet echt snel, maar wil wel comfortabel rijden. De Deauville voldoet dus prima, maar af en toe is het gewoon leuk om eens snel op te trekken.

Geplaatst: 25 feb 2011, 21:59
door Koen
rider-64 schreef:Ja... en :wn1

Wil je echt snel? koop dan geen Deauville! :mrgreen:
Inderdaad, ga dan met het vliegtuig, die gaan sneller dan welke motor dan ook ;) Zijn alleen iets minder praktisch voor het woon-werk-verkeer (als zou het voor mij nog best te doen zijn, Vliegveld Seppe - Vliegbasis Woensdrecht :l)

Geplaatst: 28 feb 2011, 20:09
door ikkieman
Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.

Geplaatst: 28 feb 2011, 21:03
door mototaz
ikkieman schreef:Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.
Tja qua getallen wel, alleen zie dat maar op het asfalt te krijgen!

Geplaatst: 14 mar 2011, 18:06
door Johan
ikkieman schreef:Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.
Volgens mij is de bak van een normale vrachtwagen vooral afgeregeld op levensduur en zuinigheid ... ik zou het dus met een korreltje zout nemen ;)

Geplaatst: 14 mar 2011, 18:34
door Koen
Als ie zigzaggend gaat rijden kan ik me voorstellen dat andere weggebruikers wat afstand houden :lol:. Of dat hetzelfde is als "alles eruit trekken" valt dan weer te betwijfelen ;)

Geplaatst: 14 mar 2011, 23:33
door BertG
Johan schreef:
ikkieman schreef:Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.
Volgens mij is de bak van een normale vrachtwagen vooral afgeregeld op levensduur en zuinigheid ... ik zou het dus met een korreltje zout nemen ;)
Ik geloof het wel, mits hij snel en vlot kan schakelen.
Die trekkers hebben een enorm koppel en vaak veel versnellingen met diverse gearing.
Heb het in een ver verleden wel eens afgelegd met een Mazda 323 tegen een losse trekker.