Monteren Zumo 660
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14364
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Montage op de kuipdelen heeft ook niet mijn voorkeur.
Mijn Zumo neemt geen zicht op de tellers weg omdat het stuur op verhogers is geplaatst waardoor het ook iets naar achteren komt. Op het gehele dashbord is hierdoor vrij zicht.
Optisch zitten dashord en navigatie in 1 lijn , dus.....
Meekijken van de passagier zie ik niet als meer of minderwaarde.
Zelf rijd ik nauwelijks met passagier.
Nadeel van de standdaard montage op een van de handels met bijgeleverde accesoires is dat altijd het kogelgewricht verwijderd moet worden, als je niet wilt dat een ander deze meeneemt. Het kogelgewricht is tevens een extra verbinding die kan los trillen als je het eens wat minder strak aandraait. Bij een vaste steun (bracket van honda) ontbreekt dit.
Ieder voordeel heb zijn nadeel (of andersom)
Mijn Zumo neemt geen zicht op de tellers weg omdat het stuur op verhogers is geplaatst waardoor het ook iets naar achteren komt. Op het gehele dashbord is hierdoor vrij zicht.
Optisch zitten dashord en navigatie in 1 lijn , dus.....
Meekijken van de passagier zie ik niet als meer of minderwaarde.
Zelf rijd ik nauwelijks met passagier.
Nadeel van de standdaard montage op een van de handels met bijgeleverde accesoires is dat altijd het kogelgewricht verwijderd moet worden, als je niet wilt dat een ander deze meeneemt. Het kogelgewricht is tevens een extra verbinding die kan los trillen als je het eens wat minder strak aandraait. Bij een vaste steun (bracket van honda) ontbreekt dit.
Ieder voordeel heb zijn nadeel (of andersom)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marcel en Gerard (en mogelijk anderen),
bij jullie zit het navigatiescherm (zeg maar even kortweg) midden op het stuur boven het balhoofd gemonteerd, de plek die ook mijn voorkeur heeft. Hoe bevalt dat, behalve wat je voorstaand schreef ? Niet lastig om 'iedere keer' bewust naar beneden (op het scherm) te kijken ?
bij jullie zit het navigatiescherm (zeg maar even kortweg) midden op het stuur boven het balhoofd gemonteerd, de plek die ook mijn voorkeur heeft. Hoe bevalt dat, behalve wat je voorstaand schreef ? Niet lastig om 'iedere keer' bewust naar beneden (op het scherm) te kijken ?
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Ik heb daar geen last van, als ik erop kijk zijn het hele korte blikken. Het enige nadeel wat ik wel eens heb ondervonden is dat als de zon in het scherm schijnt, je hinder ondervind met aflezen van het scherm.paulB schreef:Marcel en Gerard (en mogelijk anderen),
bij jullie zit het navigatiescherm (zeg maar even kortweg) midden op het stuur boven het balhoofd gemonteerd, de plek die ook mijn voorkeur heeft. Hoe bevalt dat, behalve wat je voorstaand schreef ? Niet lastig om 'iedere keer' bewust naar beneden (op het scherm) te kijken ?
Time flies when I drive my Honda Deauville.
-
- Honda ST1300
- Berichten: 4010
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:

Mijn Garmin heeft een bevestigingsplaat met 4 gaatjes die ik daar zo vast zou kunnen maken als er voldoende materiaal onder zit.
Dan heb ik een aantal problemen opgelost:





Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Ik heb wat losgemaakt hè......
Maar heb ook even gekeken voor een alternatief. Ik kan je vertellen dat het
héél moeilijk is iets te vinden! Speciaal omdat je zelf geen Deauville hebt. Iedereen gaat ook uit van montage op het balhoofd!
Maar
Ik heb er 1 gevonden die een oplossing had bedacht. Op een duits forum na 15 pagina's Google

Voor de geïnteresseerden heb ik ook zijn site gevonden van zijn "Erweiterungen" aan zijn Deauville
http://www.hobby-messer.de/dv-erw09.htm
Misschien zijn er nog andere mogelijkheden voor boven de tellers. Ben benieuwd

Maar heb ook even gekeken voor een alternatief. Ik kan je vertellen dat het

Maar



Voor de geïnteresseerden heb ik ook zijn site gevonden van zijn "Erweiterungen" aan zijn Deauville
http://www.hobby-messer.de/dv-erw09.htm
Misschien zijn er nog andere mogelijkheden voor boven de tellers. Ben benieuwd

-
- Honda ST1300
- Berichten: 4010
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Bedankt voor je goochelen op het grote web.
Als ik dit weekend tijd heb zal ik eens wat open gaan leggen om te bekijken of en / wat er eventueel zit om wat aan te kunnen sluiten. Een mogelijke aansluiting zit daar ook wat droger als het regent.
Als ik dit weekend tijd heb zal ik eens wat open gaan leggen om te bekijken of en / wat er eventueel zit om wat aan te kunnen sluiten. Een mogelijke aansluiting zit daar ook wat droger als het regent.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14364
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
euh.... nee.paulB schreef:Marcel en Gerard (en mogelijk anderen),
bij jullie zit het navigatiescherm (zeg maar even kortweg) midden op het stuur boven het balhoofd gemonteerd, de plek die ook mijn voorkeur heeft. Hoe bevalt dat, behalve wat je voorstaand schreef ? Niet lastig om 'iedere keer' bewust naar beneden (op het scherm) te kijken ?
Blijkbaar went dat vanzelf. Je kijkt niet secondenlang op het scherm, anders kan je zo maar op een vluchtheuvel zitten

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Bedankt voor jullie reacties en de Duitse site die stxrider heeft gevonden. Hiermee zie je toch weer de voorrdelen van dit forum en zijn enthousiaste leden. Ik ga eea. de komende dagen nog eens bekijken.
Zolang WayPoint m'n spullen nog niet binnen heeft kan ik nog verzinnen hoe ik het zou willen hebben....
Zolang WayPoint m'n spullen nog niet binnen heeft kan ik nog verzinnen hoe ik het zou willen hebben....

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14364
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Louis heeft een aanbieding voor een steun voor op het stuur, zie;
http://www.louis.de/index.php?media=kat ... r=10001568
Het artikelnummer is 10001504 (zwart) of 10001568 (Alu).
Prijs van 49.95 voor 39.95 euri.
De steun is geschikt voor TomTom Rider 1, Rider 2, urban rider en de zumo serie. Ziet er wel mooi uit met een dubbele verstelmogelijkheid.
Succes.
http://www.louis.de/index.php?media=kat ... r=10001568
Het artikelnummer is 10001504 (zwart) of 10001568 (Alu).
Prijs van 49.95 voor 39.95 euri.
De steun is geschikt voor TomTom Rider 1, Rider 2, urban rider en de zumo serie. Ziet er wel mooi uit met een dubbele verstelmogelijkheid.
Succes.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Honda ST1300
- Berichten: 4010
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Ik ben eruit. Ik heb de Ram mount links van het stuur gemonteerd maar direct tegen de bevestingsplaat van het stuur. Vervolgens heb ik de sleugelmoer van de korte Ram klem vervangen voor een moer met kunststof ring tegen losmaken. Daar heb ik mijn Garmin opgezet zodat deze laag op het stuur staat. Vanaf de rechterzijde kan ik bij mijn contactsleutel en over de garmin kan ik mijn dashboard bekijken.
Snoeren via de bekabeling naar de linkerkant van de motor geleid. Kappen verwijderd om alles goed aan te leggen. De contrastekkers via een gaatje van 14 mm in mijn opbergvakje ondergebracht en de + en - rechtstreeks op de accu. Alle kabels netjes vastgezet en klaar was kees (Cor)
Alleen kwam na het plaatsen van de garmin de melding dat externe spanning weggevallen is maar daarover staat meer op een apart onderwerp en zal tijdens de techniekdag worden nagekeken. Er hebben er meer "last" van.
Snoeren via de bekabeling naar de linkerkant van de motor geleid. Kappen verwijderd om alles goed aan te leggen. De contrastekkers via een gaatje van 14 mm in mijn opbergvakje ondergebracht en de + en - rechtstreeks op de accu. Alle kabels netjes vastgezet en klaar was kees (Cor)
Alleen kwam na het plaatsen van de garmin de melding dat externe spanning weggevallen is maar daarover staat meer op een apart onderwerp en zal tijdens de techniekdag worden nagekeken. Er hebben er meer "last" van.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Hans en Gerard ziet er mooi uit hoor, mijn complimenten. Ik zelf heb mijn Garmin ook op de zelfde plaats zitten. Omdat ik wel eens wat zitten te rommelen met de sleutel in het contactslot, zit ik te overwegen om de Garmin toch links bij het stuur te monteren. Hebben jullie erook moeite mee om de sleutel in het contact te krijgen als je Garmin of TomTom is gemonteerd?
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14364
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Hoi Henk,
Ik heb mijn Zumo ook centraal op het stuur. Daarnaast heb ik stuurverhogers waardoor het stuur ook iets naar achteren komt.
Het is het handigst om eerst je sleutel in het contact te steken, de motor te starten en daarna pas je Zumo te monteren. (bij afstappen uiteraard de omgekeerde volgorde aanhouden)
Ik ervaar het iets moelijker bereikbaar zijn van het contactslot als de Zumo erop zit echter niet als storend dan wel vervelend. Het zou voor mijn geen reden zijn om de Zumo links of rechts op het stuur te monteren.
Vriendelijke groet
Marcel.
Ik heb mijn Zumo ook centraal op het stuur. Daarnaast heb ik stuurverhogers waardoor het stuur ook iets naar achteren komt.
Het is het handigst om eerst je sleutel in het contact te steken, de motor te starten en daarna pas je Zumo te monteren. (bij afstappen uiteraard de omgekeerde volgorde aanhouden)
Ik ervaar het iets moelijker bereikbaar zijn van het contactslot als de Zumo erop zit echter niet als storend dan wel vervelend. Het zou voor mijn geen reden zijn om de Zumo links of rechts op het stuur te monteren.
Vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Re: Monteren Zumo 660
Voor mijn NT700 heb ik een montagesteun gekocht bij http://www.starcom1.be.
De prijs (€ 92,-) vind ik wel een beetje hoog.
Maar daar tegenover staat, dat m'n Garmin op de allerbeste plek zit.
Nadeel, je moet een gaatje van 7.6 mm boren en dat doet wel even zeer
Netjes van de leverancier is, dat hiervoor een afwerkdopje bij de montagesteun zit, voor het geval dat de steun er ooit weer eens af gaat.
Voorheen zat hij op de beugels waar je stuur vast zit (zie foto's Marcel).
Nadeel daarvan is, dat je naar beneden moet kijken, wanneer je naar de navigatie kijkt.

De prijs (€ 92,-) vind ik wel een beetje hoog.
Maar daar tegenover staat, dat m'n Garmin op de allerbeste plek zit.
Nadeel, je moet een gaatje van 7.6 mm boren en dat doet wel even zeer
Netjes van de leverancier is, dat hiervoor een afwerkdopje bij de montagesteun zit, voor het geval dat de steun er ooit weer eens af gaat.
Voorheen zat hij op de beugels waar je stuur vast zit (zie foto's Marcel).
Nadeel daarvan is, dat je naar beneden moet kijken, wanneer je naar de navigatie kijkt.

Re: Monteren Zumo 660
Je ziet er niks van. Van de montage dus, en dat is nou juist het mooie.
Heel goeie oplossing. Complimenten!
Heel goeie oplossing. Complimenten!

- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
- Locatie: Leeuwarden (NL)
- Contacteer:
Re: Monteren Zumo 660
Mooie oplossing, kan je hem eventueel nog iets naar achteren kantelen?
Aangepast: moderator
Aangepast: moderator
Groetjes Gerard 

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999


Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Re: Monteren Zumo 660
pthomas schreef:Nadeel, je moet een gaatje van 7.6 mm boren en dat doet wel even zeer
Netjes van de leverancier is, dat hiervoor een afwerkdopje bij de montagesteun zit, voor het geval dat de steun er ooit weer eens af gaat.
Voorheen zat hij op de beugels waar je stuur vast zit (zie foto's Marcel).
Nadeel daarvan is, dat je naar beneden moet kijken, wanneer je naar de navigatie kijkt.

Ik vind het wel leuk dat je bevestigd dat het een nadeel is dat je toch naar beneden moet kijken. Veel mensen tillen er niet zwaar aan, maar een ongeluk gebeurt in 1 seconde.
Heb dit

- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14364
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Monteren Zumo 660
Montage ziet er heel mooi uit, zonder meer.
Nadeel van de montage op de kuip is echter, vind ik, dat de Zumo nogal ver van je weg staat.
Je moet verder reiken lijkt het.
Dat heb je bij montage op het stuur niet.
In het laaste geval kun je tijdens het rijden nog e.e.a. aanpassen hoewel dit absoluut afgeraden wordt door de fabrikant.
Nog even over het naar beneneden kijken: Ik hoef alleen mijn ogen te richten op de Zumo.
Van echt naar beneden kijken of kantelen van je hoofd is geen sprake.
Hoe doen jullie dat dan met in de spiegels en over je schouder heen kijken?
Volgens mij kan dit in sommige gevallen ook wel langer dan een seconde duren.
Een snelle blik op de Zumo duurt minder lang denk ik.
Veiligheid voor alles: bij onduidelijkheden van de Zumo, of wijzigen van de route wegens bijv. een omleiding, gewoon even een parkeerhaven opzoeken.
Nadeel van de montage op de kuip is echter, vind ik, dat de Zumo nogal ver van je weg staat.
Je moet verder reiken lijkt het.
Dat heb je bij montage op het stuur niet.
In het laaste geval kun je tijdens het rijden nog e.e.a. aanpassen hoewel dit absoluut afgeraden wordt door de fabrikant.
Nog even over het naar beneneden kijken: Ik hoef alleen mijn ogen te richten op de Zumo.
Van echt naar beneden kijken of kantelen van je hoofd is geen sprake.
Hoe doen jullie dat dan met in de spiegels en over je schouder heen kijken?
Volgens mij kan dit in sommige gevallen ook wel langer dan een seconde duren.
Een snelle blik op de Zumo duurt minder lang denk ik.
Veiligheid voor alles: bij onduidelijkheden van de Zumo, of wijzigen van de route wegens bijv. een omleiding, gewoon even een parkeerhaven opzoeken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Monteren Zumo 660
Het omlaagkijken vond ik echt storend en het is inderdaad nog gevaarlijk ook.
Ik ben erg blij dat ik de keuze voor een andere plek heb genomen, ook was de keuze wel een stuk duurder. Ik geniet er elke keer weer van dat mijn Garmin op de perfecte plek zit.
Ik zal nog een paar fotos plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe de dashmount gemonteerd zit.
Vanaf boven één gat boren, vanaf onderen zit de dashmount geklemd.
Zoals je op de foto kan zien is de dashmount kantelbaar.
De Garmin is goed te bedienen (reikbaarheid) tijdens de rit. Maar het is inderdaad af te raden
http://home.tiscali.nl/pthomas/Deauville/mount%201.JPG
http://home.tiscali.nl/pthomas/Deauville/Mount%202.JPG
http://home.tiscali.nl/pthomas/Deauville/mount%203.JPG
Ik wilde een schappelijk fototje plaatsen, dat groter wordt als je er op zou klikken. Ik weet niet meer hoe ik dat moet doen, vandaar de linkjes
Wie het me kan vertellen hoe het moet mag het zeggen.
Ik begrijp ook niet waarom die meters op m'n dashboard zo op de foto staan. Net even in de schuur gekeken, maar met contact uit staat alles omlaag.
Ik ben erg blij dat ik de keuze voor een andere plek heb genomen, ook was de keuze wel een stuk duurder. Ik geniet er elke keer weer van dat mijn Garmin op de perfecte plek zit.
Ik zal nog een paar fotos plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe de dashmount gemonteerd zit.
Vanaf boven één gat boren, vanaf onderen zit de dashmount geklemd.
Zoals je op de foto kan zien is de dashmount kantelbaar.
De Garmin is goed te bedienen (reikbaarheid) tijdens de rit. Maar het is inderdaad af te raden

http://home.tiscali.nl/pthomas/Deauville/mount%201.JPG
http://home.tiscali.nl/pthomas/Deauville/Mount%202.JPG
http://home.tiscali.nl/pthomas/Deauville/mount%203.JPG


Wie het me kan vertellen hoe het moet mag het zeggen.
Ik begrijp ook niet waarom die meters op m'n dashboard zo op de foto staan. Net even in de schuur gekeken, maar met contact uit staat alles omlaag.

Laatst gewijzigd door pthomas op 15 apr 2011, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Monteren Zumo 660
Dat valt volgens mij valt het wel mee, want ik zie op de foto dat de navigatie een paar cm naar voren komtmp1963 schreef:Nadeel van de montage op de kuip is echter, vind ik, dat de Zumo nogal ver van je weg staat. Je moet verder reiken lijkt het. Dat heb je bij montage op het stuur niet.
Zodra je je ogen naar beneden richt heb je je ogen niet op de weg.......... en dat is de winst die Thomas heeft geboekt.Nog even over het naar beneneden kijken: Ik hoef alleen mijn ogen te richten op de Zumo. Van echt naar beneden kijken of kantelen van je hoofd is geen sprake.
Re: Monteren Zumo 660
Een erg mooie oplossing Thomas
.
Ik heb zelf de navigatie links op het stuur en vind dat inderdaad niet prettig rijden. Bij het kijken in de spiegels blijft je blik toch min of meer naar voren. Bij het kijken op de navigatie ben je het zicht even kwijt. Bovendien denk ik dat kijken in je spiegels veel korter duurt dan kijken op het scherm (zeker in een dorp of stad).
Zal eens kijken of ik ook zoiets voor elkaar krijg. Bij montage in het midden van het stuur vond ik de bereikbaarheid van de sleutel toch niet optimaal, en ook dan moet je tever omlaag kijken (vind ik).

Ik heb zelf de navigatie links op het stuur en vind dat inderdaad niet prettig rijden. Bij het kijken in de spiegels blijft je blik toch min of meer naar voren. Bij het kijken op de navigatie ben je het zicht even kwijt. Bovendien denk ik dat kijken in je spiegels veel korter duurt dan kijken op het scherm (zeker in een dorp of stad).
Zal eens kijken of ik ook zoiets voor elkaar krijg. Bij montage in het midden van het stuur vond ik de bereikbaarheid van de sleutel toch niet optimaal, en ook dan moet je tever omlaag kijken (vind ik).
- Henk
- Honda NC750
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
- Locatie: Den Helder
Re: Monteren Zumo 660
Ik heb een losse knobbel gekocht bij waypoint voor 10 euro en deze op dezelfde plek als Thomas gemonteerd met aan de onderkant een stripje alluminium voor versteviging.De houder van mijn Zumo 550 kan ik zo snel los en vast maken.Over de gaatjes bij een eventuele inruil maak ik me geen zorgen,daar zijn weer afdekdopjes voor.
gr.Henk
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S 

-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Monteren Zumo 660
Zo zie je dat er verschillende oplossingen zijn. Je kunt dus een oplssing kiezen die het beste bij je voorkeur past 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Re: Monteren Zumo 660
Omdat ik wat problemen had met een goede aansluiting van de draden, wat inmiddels is verholpen, heb ik mijjn Zumo nu links op het stuur gemonteerd. Ik heb er even meegereden, maar kan nu nog niet uitsluitsel geven of mij dit bevalt.
Time flies when I drive my Honda Deauville.