veilig tanken

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
RonalT

Bericht door RonalT »

Catbustingdog schreef:In "La douce France" daarentegen moet je meestal voor het tanken naar binnen gaan (helm af), en zeer dikwijls een ID bewijs bij de pompbediende achterlaten (krijg je na betaling weer terug). Dit vooral aan tankstations op autosnelwegen.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. (Wie anderen wantrouwt, zal zelf ook wel onbetrouwbaar zijn.) gaat hier dus duidelijk op.
In "La kouwe douche France" zijn de bemanning van de pompstations namelijk al helemaal niet te vertrouwen. Lees in de september en oktobernummers van de Kampioen (ANWB leden magazine) maar eens hoe de vakantieganger opgelicht wordt op de pompstations. Vooral in de tijd dat men daar nog Franse Francs had.

(monsieur, olie peilen? Moet u zien hoe zwart die olie is, we zullen het even verversen (a 10 gulden de liter) terwijl iedereen wist dat er niets aan de hand was.
RonalT

Bericht door RonalT »

Bij het tankstation:

afstappen, motor op middenbok en helm af zetten.

Ik zal nooit met mijn systeemhelm op naar binnen lopen. Kwestie van fatsoen.
Net zoals ik een pet of een hoed altijd af zou zetten als ik ergens binnen zou gaan (en ik een pet of een hoed zou hebben)
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Inmiddels weten ze bij de pomp hier in de buurt wel wie ik ben en vinden ze het niet erg ALS ik met opengeklapte helm en bril af binnenkom, echter uit fatsoen doe ik deze gewoon af.
maar tanken doe ik op de motor, helm af en als ik klaar ben met tanken dan jiffy, zo kan er nog net dat beetje extra in :D
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Maakt niet uit of ik haast heb of niet, maar bij het tanken gaat ie altijd op de middenbok. Ik zorg dat m'n gezicht zichtbaar is door m'n balaclava even naar beneden te doen en doe m'n systeemhelm gewoon open. Vinden ze vaak wel best.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Ik zet hem op de zij standaard want ik krijg hem niet op de middenbok. Ik ga er dan natuurlijk naast staan. Bij een bemand tankstation zet ik mijn helm af maar bij een onbemand station natuurlijk niet.

Ik tank gewoon om de 250-275 km.

groeten Nicolette
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Het onderwerp van dit topic gaat nu langzaam aan afwijken naar actieradius/verbruik van de Deauville. Graag dat onderwerp voortzetten in de volgende topics:

Brandstofverbruik NT700V
Brandstofverbruik NT650V

Ondanks dat dit in het praatcafé staat, een vriendelijk verzoek om hier in het huidige topic weer vrolijk en on-topic verder te gaan over veiligheid bij het tanken. ;)
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”