Tips voor heropstappers

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Hey Wendy,

We hebben al even zitten kijken op je doorgestuurde linkje.

Onze dank daarvoor :lol: :lol: :lol:

Nu je "manneke" nog overtuigen hey.
wendy

Bericht door wendy »

ik heb er een kwaad hoofd in
hij is heel lief maar heeeeel koppig :lol:
Ingrid Graafland

heropstapper leert elke dag wat bij!

Bericht door Ingrid Graafland »

Hoi allemaal,

Die jas, dat moet 'm maar gaan worden he? :P Gaat alleen ff pijn doen, ik vindt Damen een super merk, maar 500 euries voor een jas... :evil: Dan zitten er vast gouden knopen op!
Maar ja, veiligheid heeft zijn prijs!

Wat leuk om te lezen dat een flink aantal Deauvillers het poetsen ook niet als ultieme roeping ziet! Hoef ik me niet schuldig te voelen als er eens wat modderspetters te zien zijn.

ik moet mijn motor voorlopig in de voortuin plaatsen, omdat ik eerst een nieuwe schutting met grotere deur moet timmeren in de achtertuin. Gaat lukken maar daar moet ik nog ff de tijd voor vinden. Hout ligt al klaar, nu nog droog weer en wat vrije dagen. Hebben jullie ervaring met motorhoezen? En welke beveiligingssystemen gebruiken jullie? Ik probeer een grondanker te laten zetten (oudste zoon is stratenmaker) zodat hij letterlijk aan de ketting kan! Wie heeft tips?
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Ingrid,

Hoes:
We hebben bij de aanschaf van de Deauville een XL Motorhoes gekocht. Deze gaat moeiteloos om de motor heen zelfs als deze is voorzien van een topkoffer van 45 liter.
De hoes komt bij het voorwiel bijna bij de grond en gaat net nog om de uitlaat heen. Dat geeft volgens mij voldoende bescherming.
De hoes wordt onder de motor door vastgezet met een riempje. Merk van de hoes is mij ontschoten. Motor en hoes zijn gekocht bij Motoport Hillegom. OOk zonder topkoffer gaat het prima. Dan gaat de hoes aan de achterzijde uiteraard nog verder erom heen. Bij aankoop je motor meenemen en even vragen of je de hoes mag passen. Hoes was ongeveer 65 euro en is (deels) gemaakt van ademend materiaal.

Slot:
Wij hebben een Abus slot genomen welke om de schijf van de voorrem gaat. Het slot was bijna 100 euri (Auw.... :ah ) Maar ja, je moet wat. De motor is bovendien voorzien van een alarm.

Een grondanker heeft alleen zin als de ketting en het slot voldoende sterk zijn. Volgens mij krijg je met een betonschaar alles open dus het werkt alleen vertragend als ze een oogje op je motor hebben. Misschien moet je hem inderdaad niet poetsen dan ziet ie er minder aantrekkelijk uit voor het dievengilde ;)

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Hey Marcel,

Dat van dat niet wassen :up dan laten ze hem dus echt wel staan hey hebben ze dr zelf veel te veel werk aan.

Ingrid,

Wij hebben (toen we nog geen garage hadden)ook een behoorlijke poos de motor in de voortuin gehad. Dit met een chemisch anker en een dikke ketting daar aan vast. Voor een "tijdelijke" oplossing niet verkeerd natuurlijk, maar de verzekering kan er moeilijk over gaan lopen doen.
Ik zou als ik jou was toch even navragen welk slot hun eisen(sommige verzekeringen doen dat) zodat je geen extra sores hebt als er per ongeluk wel wat gebeurt.
En er zijn rem schijfsloten met een alarm signaal waar horen en zien je van vergaat. Ik heb er zelf altijd 1 gehad, maar die heeft mn ventje nu "geleend" dus ik kan niet even snel naar het merk kijken :lol:

Groetjes lolbroek smurf
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Hallo Ingrid,

Als je een slot gaat kopen moet dat een ART klasse 4 gecertificeerd slot zijn. Als je dit niet hebt kan de verzekering moeilijk gaan doen. Informeer maar eens bij jou motorzaak.

Groetjes,

Henk
Time flies when I drive my Honda Deauville.
BertG

Bericht door BertG »

Ik heb zo'n Abus Granit Detecto gehad (vorige motor).
Gaf 100 dB alarmsignaal, zeiden ze.
Wat ze niet zeiden: ALS je er met je oor op lag!!

Zodra hij op je motor zat en ik in huis zat hoorde ik niets meer :sh

Bovendien: het geluid komt uit een gaatje ter grote van een speldeknop.
Een bolletje kauwgom erop en je hoort niets meer.
Het werkt slechts als een reminder om het slot niet te vergeten te verwijderen als je op stapt.

De detecto heb ik verkocht omdat de pin niet door de gaten van de remschijf van de Deauville past.
BertG

Bericht door BertG »

Ik zou als het om het behouden (terugkrijgen) van mijn motor ging
mijn geld steken in een track 'n trace systeem dat werkt met een GSM en prepaid kaart.

Echter, ik ben goed verzekerd en hou het op een door de verzekering verplicht slot (ART 4) tegen minimale prijs.

Wordt mijn motor gestolen is het tijd voor een verse.

Ik laat zowieso niemand op mijn motor rijden zolang ie in mijn bezit is.
(Ik weet dit is een afwijking)
Dus als ik er geen zicht meer op heb....mogen ze hem wat mij betreft houden.
Bedenk dat track 'n trace systemen tegen je kunnen werken:
je krijgt een beschadigde en afgeragde motor terug en wat wisselgeld van de verzekering.

Ook een track 'n tracesysteem is niet heilig.
Er bestaan namelijk GSM jammers. Die verstoren het GSM signaal.
En wordt je motor daarna in een zeecontainer gezet is het uit met de (GSM)pret.

Als mijn motor buiten mijn macht en bezit is geweest mogen ze hem houden.
Vaak is er demate bruut mee omgesprongen dat ik hem niet meer wil. Zo gehecht ben ik er ook weer niet aan.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb een tijdje geleden bij de Lidl een goedkope motorhoes aangeschaft voor 9 euro of zoiets, deze past prima om de Deauville (alleen moet ik de topkoffer er wel afhalen). Het spul ademt alleen niet, dus als het buiten wat vochtiger wordt zal ik toch wel op zoek moeten naar iets beters ;)

Om de motor 's ochtends nog op dezelfde plek terug te vinden heb ik 2 ART-4 sloten aangeschaft: een beugelslot door het achterwiel, een kettingslot door het voorwiel en vastgemaakt aan de schutting. Dan nog het stuurslot erop en klaar. Heb het gecheckt bij de (HDC-collectieve) verzekering en die vonden dit meer dan genoeg, dus mocht er onverhoopt toch iets gebeuren dan zal het qua verzekering wel goed gaan.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”