Hobby's naast het motorrijden *

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Marcel »

Zojuist een tweede hands GoPro aangeschaft en reeds binnen gekregen.
Het gaat niet echt een hobby worden, maar misschien kan ik wel leuke filmpjes maken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
BrendaH
Honda ST1300

Bericht door BrendaH »

Leuke en interessante hobby's allemaal. Ik wil nog een mooie toevoegen. Ik (en met mij, mijn hele gezin) heb naast het motorrijden nog een grote hobby en dat is paardrijden en mennen. We hebben 2 mooie zwarte friezen waarmee we regelmatig op stap gaan. Toen mijn man en ik 27 jaar geleden een stel werden reed ik paard en hij motor. We hebben ons verdiept in elkaars hobby's en inmiddels doen we alles samen. Erg leuk allemaal.
Groetjes Brenda
jouke breitsma

Bericht door jouke breitsma »

brenda,wat leuk !! twee mooie, uiteraard zwarte,Friezen.
is er nog wel iets mooiers op paardengebied?
overigens is mijn vrouw nog steeds happy met haar,
na 51 jaar,steeds witter wordende Fries.

groet, jouke, :b :brm
BrendaH
Honda ST1300

Bericht door BrendaH »

:tg haha, ja Jouke. Dan doen zwarte Friezen. Die worden namate ze ouder worden steeds witter ;) Maar dat hindert niets hoor :D
Groetjes Brenda
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Goh, dit draadje kende ik niet ??!!

Een andere hobby naast motorrijden is bij mij World of Warcraft. (WoW)
Wij spelen het hier nu zo'n 7 jaar. Ik hou mijn voornamelijk bezig met de opdrachten en 'achievements' binnen het spel.
Het 'hard-core' raiden (met groepen) is aan mij niet zo besteed. Daar krijg ik gierende hartkleppen van :lol:
(Al is er hier elke dinsdag en donderdag avond iemand anders WEL iemand druk mee )

We bevinden ons wel op hoog niveau, maar dat is voornamelijk vanwege de jarenlange ervaring.

Het spel is in feite oneindig, dus er is altijd wel iets te doen, en met de regelmatige uitbreidingen steeds weer opnieuw een
uitdaging. En aangezien ik 17 verschillende 'poppetjes' (chars) heb... :P

"Vroegâh" zaten we elke vrije minuut in het spel, nu voornamelijk in de weekenden een aantal uurtjes. 's Winters meer.
Er komt binnenkort een vrij grote uitbreiding, en dan kan ik er weer vol tegenaan. Nieuwe uitdagingen en 10 levels te groeien. :apl
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
lexter

Bericht door lexter »

Nou daar gaan we.....

Naast motorrijden natuurlijk rijden op mijn oude Zundapp uit 1984, gebeurt nu eigenlijk veel te weinig (zucht)...
Zoals velen hier op dit forum is ook fotograferen een grote hobby van mij, en sportvissen (feedervissen) als ik eens even tijd heb...
Af en toe ben ik ook op mijn ATB te vinden. Van uit mijn werk hebben we een z.g.. fiets team, en proberen we één keer in de maand op een vrijdagmiddag een ATB route te fietsen (TigerStop Cycle Team.....) Hiervan worden wat foto's en filmpjes op een website gezet.
Ook muziek is een grote hobby, drums, percussie, synthesizers e.d. maar drums is meer iets voor een half uurtje tot twee uurtjes per week,
dus vrij regelmatig. (om me scherp te houden, en om stress weg te werken).... :mrgreen: :mrgreen:
Ook vliegen (in de simulator/computer) vindt ik leuk, binnenkort eindelijk eens gaan voor het echte werk....(als passagier dan wel te verstaan.)
En ook als liefhebberij het oude spul, zoals oude radio's, auto's, brommers, motoren e.d. Zelf heb ik nog een goede oude werkende Saba bandrecorder.. :)

Zo, een klein beetje van heel veel, uit de doeken gedaan.... :D

We geven de digitale pen weer door... ;)

Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Bennos

Bericht door Bennos »

Technische modelbouw(schepen), scheepvaart, auto's en eigenlijk alle technische dingen.
Heb een Robbe Düsseldorf blusboot van 1m20 welke volledig functioneel is dwz, blusmonitoren/verlichting/ankerlier/kraan en onafhankelijk te bedienen motoren, dat alles bediend door een Futaba F-14 omgebouwd naar 2.4 GHz en diverse uitbouwsets(Multiswitch 16, Multiswitch/prop 12+2)en een Navy Twinstick.
Daarnaast heb ik nog een Graupner Cap San Diego 1:100 van 1m60, varend model en tevens onwijs mooi vitrinemodel die dus ook bij ons in de woonkamer staat te pronken als ik er niet mee vaar.
Het origineel ligt als museumschip in Hamburg.
Helemaal geen dure hobby verder :cf1
Daarnaast nog 2 kleinere scheepjes, een Samson 2, 2 motorig(redelijk zeldzaam) en een loods tendertje.

De San Diego.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Samson.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En m'n zendertje en de Düsseldorf(slechte foto).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Gaaf hoor!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Bennos

Bericht door Bennos »

:mrgreen: :up
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heel mooi.
Uit ervaring weet ik dat er heel wat uren in gaan zitten. Kom je nog wel aan motorrijden toe?
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ed Vissers schreef:Inmiddels heb ik nog een andere hobby. Dat is het bouwen van een website voor mijn eigen bedrijfje. De laatste maanden is er niet veel van gekomen, maar ik ga binnenkort toch echt weer wat gas geven. Ik schat nog een 500 uur nodig te hebben :)

De website moet een soort van Deauvillemarkt worden, maar dan iets groter en voor meer dan alleen Deauvilles ;)
Die 500 uur was een behoorlijke onderschatting :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Bennos

Bericht door Bennos »

m@rcel schreef:Heel mooi.
Uit ervaring weet ik dat er heel wat uren in gaan zitten. Kom je nog wel aan motorrijden toe?
Nog niet......
Nog geen A'tje :wn1
Heb voor deze hobby ook te weinig tijd helaas.
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Ziet er schitterend uit Bennos
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Bennos

Bericht door Bennos »

Dankje :up
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Mooie hobby. Ziet er echt gaaf uit. Maar niet aan mij besteed.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Bennos

Bericht door Bennos »

Dankje, moet ook echt je ding zijn, kost heeel veel tijd, geduld en geld.
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Doordat mijn andere hobby's veel tijd vergen ben ik de laatste tijd niet zoveel op het forum. Sorry, sorry, sorry :oops: :oops: :oops: Motorrijden doe ik wel veel, iedere werkdag op de NC700 XA naar Utrecht. Ben blij dat hij zo zuinig is (1:31).

In juni heb ik nog 2 hardloopwedstrijden te doen in juli en augustus heb ik geen wedstrijden staan. Maar de trainingen blijven natuurlijk wel door gaan. In september gaat het wedstrijd circuit weer beginnen met hoogtepunt Dam tot Damloop en in oktober 1/2 marathon van Amsterdam.

Verder heb ik het op dit moment ook erg druk op school. Je weet wel bijna einde schooljaar dus rapporten, groepsindelingen, schoolkamp, sportdag, ouderavonden, nieuwe leerlingen bespreken en ga zo maar door.

Dus de HDC schiet er dan bij in. :oops: :oops: :oops:

Ik hoop dat we snel weer eens een keer mee rijden met een rit.

Tot ziens :b :b :b
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

We gingen ons al een beetje ongerust maken.....
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Bennos,

Mooie hobby joh, ik weet er alles van.
Ben ook jarenlang bezig geweest met het bouwen van varende modelschepen.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Bennos

Bericht door Bennos »

Jazeker, helaas te weinig tijd naar m'n zin, dat probleem ken je vast wel....
Vorige week uit frustratie in het zwembad van m'n dochter gaan varen :tg
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Indrukwekkend wat jullie presteren.
Ik ben een mini aannemertje voor vrienden en kennissen. Dat kan een dakkapel zijn. Dan ben ik timmervrouw. Oma op het dak. Keuken plaatsen. Dan ben ik keukenboerin. Badkamer opnieuw inrichten. Dan ben ik sanitairboerin. Samen klepperen we dan diverse bedrijven af en dan ben ik een ongelofelijke tuttebel. Tot in het pieligste detail moet het kloppen. Het oog wil dan niet wel wat, maar alles. Technische installaties van groepenkast tot het kraantje buiten.
Ik vind het een heel leuke hobby, omdat ik me dan als binnenhuisarchitecte kan manifesteren. Ooit hoop ik nog een forse horecagelegenheid te verbouwen. Zo'n klus aannemen, samen met Herman den Blijker.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Bennos

Bericht door Bennos »

Waar haal je de tijd vandaan als ik vragen mag?
Ik ben soms blij als ik een stukje railingwerk kan schuren.......
Werk in de volcontinu, tijd over zou je denken, not!
FreBa

Bericht door FreBa »

Waar haal je de tijd vandaan?

Vroeger toen ik nog werkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, had ik ook nergens tijd voor. Ik was met mijn beroep bezig, een beroep dat ik met super veel liefde en passie deed.
Toen ging ik met de vut: ik moest nog vanalles doen in het "vrije" leven.
Toen overleed mijn vrouw. Ik had toen zeeën van tijd. Moest alles alleen doen, en dan doe je niet zoveel, heb je geen zin in.

Ik heb geleerd, dat tijd heel kostbaar is. Je kunt keuzes maken in/met je tijd. Ik kwam daar zelf trouwens veel te laat achter.
De kunst is: tijd maken voor bv je motor, je hobby
Die tijd laadt jou weer op voor de uitdagingen van je beroep, je leven van alledag.
Gemaakte tijd is kostbare tijd, tijd voor jezelf, die ervoor zorgt dat je voor beroep ed. meer en beter tijd hebt!

Helaas kwam dat inzicht bij mij ietwat laat. Maar nu doe ik niets anders dan tijd maken en geniet daarvan.
Bennos

Bericht door Bennos »

Mee eens dat je er tijd voor moet maken hoor, maar dat gaat nou eenmaal niet altijd als je ook nog een gezin hebt.....
Op mijn werk kom ik tot rust en heb ik tijd, maarja, kan moeilijk alles meeslepen :mrgreen:
Tevens kan mijn vrouw door bekkeninstabiliteit nog niet de helft van wat ze kon voor de geboorte van onze dochter :(
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 24 sep 2014, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast ivm het topic
FreBa

Bericht door FreBa »

A (altijd) O (onder) W (weg) :tg :tg :tg
Laatst gewijzigd door Stephan op 21 sep 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Ben,

Dit is niet te onderbouwen en als het wel zo was, diende ik nog geen klacht in. Straks kun je dezelfde examinator of zijn vriendje treffen bij het AVD. Zie je het voor je: Ohh daar heb je die arrogante tut. Dan is de uitslag al bekend nog voordat je begint. Laat ze maar van hun macht genieten, meer hebben ze ook niet.
Het terrein staat helemaal vol met pylonen. Op de plek waar de instructeurs wachten kun je niet goed zien wat er achter op het terrein gebeurt. Zo groot is dat terrein. Dat wordt ja tegen nee en omgekeerd. Heeft geen zin.

Als je zielig zou zijn, heb je er nog een probleem bij. Dan is het niet vol te houden. Dat het overgaat hoop ik echt voor je vrouw.
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Re: Hobby's naast het motorrijden *

Bericht door MrRiP »

aan gezien er altijd nieuwe aanwas komt het in autotechnische vak
doet ik als andere hobby de praktijkexamen afnemen op verschillende niveau's van de autotechniek
een paar keer per jaar op de streekschool hier in de buurt
je pik ze er zo uit die het wel of niet in de vingers heeft
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Bennos

Bericht door Bennos »

Leuk!
Heb ik ook gedaan bij de Innovam, examen dan, niet het afnemen van.
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Taal, de toegangspoort tot levende mensen. De leraar Nederlands op de Pedagogische academie hanteerde ongeveer dezelfde slogan.
Als je begrijpt wat de spreker bedoelt en de auteur heeft geschreven, heb je toegang tot zijn of haar wereld. Iedere keer als ik een voor mij onbekende tekst tot me neem, heb ik iets geleerd en denk ik aan Piet, mijn leraar Nederlands.
Een voorbeeld in Euro's uitgedrukt:
Van mijn Opel Tigra destijds sloeg de motor op hol. Het euvel werd niet verholpen, echter de rekening was 300 euro. Op Internet vind ik een werkplaats handboek in het Duits. Ik lees: Over de MAP meter behoort 3,7 Volt te staan en neemt af bij hoger toerental. Dit zinnetje stond ergens tussen 200 bladzijden tekst en foto's.
Meten is weten. Ik kwam 1 Volt tekort. :idea: De spanning krijgt de MAP meter aangereikt door de ECU. Dan krijgt de ECU geen 12 Volt of meer. Het euvel bleek heel simpel te verhelpen. Een startkabel aan de minpool van de accu en de minpool van de ECU. Mijn vermoeden werd bevestigd. Conclusie spanningsverlies over het massapunt van de ECU. Een pdf bestand, een stuk tekst van een wildvreemde Wolfgang of Werner leidde tot ongestoord rijplezier. 3,7 Volt over de MAP meter.
FreBa

Bericht door FreBa »

Natuurlijk Ed.
Ik ben met pensioen, dus alles wat ik buiten het slapen om doe, is hobby.
Zou niet weten hoe hobby anders te definiëren. :wn1 :wn1 :wn1
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”