Dinsdag kon ik mijn rijbewijs ophalen maar door allergie medicatie mocht ik niet rijden, dat is gisteren veranderd en vandaag was het dan eindelijk zover. Heb een heerlijk rit gereden over de dijken en polders in de regio, ook moest ik voor het eerst tanken, gelukkig werd ik door een mede motorrijder geholpen want ik bleek bij de diesel te staan...... Het was ook wel nodig ook want de pomp gaf aan dat er 18 liter in ging.
Kort daarna draaide ik de IJsselmeerdijk op richting Enkhuizen, 60 is de snelheid maar er zat niks achter mij dus ik deed het rustig aan. Kreeg nog de complimenten van een groep fietsers toen ik even stopte, ik had ze ingehaald maar ze vertelden blij te zijn dat ik heel rustig en ook heel ruim inhaalde. Tenslotte zijn zij er ook voor hun plezier net als ik.
Wat erg wennen is, is dat gegroet van motorrijders, ik hield het bij een knikje want ogen op de weg ipv afgeleid zijn.
Na Enkhuizen doorgestoken naar Andijk en Medemblik, het smaakte naar meer, want ipv af te buigen ben ik door gegaan richting Den Oever.
Daar de A7 opgepakt tot afrit Wognum, geen stress meer, geen getoeter meer in mn oortje, zalig.

Maar de motor is vergeleken met de lesmotor wel erg erg wennen. Allereerst de hele korte eerste versnelling, en wat ik zeker miste was het zien in welke versnelling ik reed. Ook de koppelingshendel is wel erg strak en stug, had al een paar keer dat de motor afsloeg bij een kruispunt. Maar dat went vast ook snel. Wel merkte ik dat het windscherm zowel in de hoogste stand of de laagste enorm trilt, is dat bij iedereen met een 700 zo???
Maar verder zit ik hier met een enorme big smile dit relaas te typen, morgen weer een dag en daar kijk ik erg naar uit!