Vandaag lekker vroeg vertrokken, 08.30 uur op de deauf naar De Vink A20. Daar stonden al enkele Deauvillers te wachten en een kopje koffie later arriveerde de rest van de groep die samen zou oprijden naar Bodegraven. Daar waren we stipt om 10.00 uur en nadat we doorhadden dat de Goldwingclub ook daar verzamelde en de Deauf's elders stonden konden we naar binnen en aan de koffie.
Daar druppelden de andere deelnemers ook binnen en rond 11.00 uur vertrok de eerste groep. Leuke route over dijkweggetjes, veel bochten, veel wielrenners, fietsers en andere motorrijders. Hierdoor lag de snelheid niet erg hoog maar dat bood de mogelijkheid lekker van de omgeving te genieten. Na een uurtje werd de eerste stop ingelast en dat voorbeeld werd gevolgd door de andere groepen. Na een drankje, broodje en voor deze en gene een rokertje vertrokken de groepen een voor een voor het vervolg.
Tegen de tijd dat we bij de pont kwamen waren de groepen weer dicht bij elkaar waardoor we met drie groepen tegelijkertijd de overtocht maakten. De parkeerplaats bij het restaurant was gelijk vol en het bijbehorende havengebouwtje werd omsingeld door Deauvilles. Toen even later een auto weg wilde werd er binnen gevraagd of iemand even die motor weg wilde halen, ja, die Honda ja...
Na de lunch weer verder over hetzelfde type weggetjes, nog een stop bij iemand op de oprit (tenminste, zo leek het). Bij het eindpunt kwam de hele groep weer samen. Ik moest daar nog even aan het sleutelen, Onno was er met de brede kofferdeksels dus die hebben we geruild tegen de smalle deksels van mijn Deauf. De kleuren waren niet precies hetzelfde maar ach, een kniesoor die daarop let...
Nog een drankje op 't terras en daarna de terugreis. Ik was rond 19.15 uur weer thuis, net op tijd om te helpen de meiden op bed te leggen. Prachtige rit, goed georganiseerd en mooi weer, veel nieuwe gezichten bij de van het forum bekende namen gezien.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, de organisatie, het voorrijden/meerijden enz.
De volgende lange rit zal die naar Notter zijn, niet echt een tourtje maar wel een hele toer