Tijdje uit de running

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Henk Engberts
BMW R1150RT

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Henk Engberts »

Nog steeds wachten op nieuws van de werkgever. Komt van hoger hand uit Amerika. Tyson Foods, is een beursgenoteerd bedrijf aan de New York Stock Exchange. De afgelopen periode, vanaf januari, tot bijna eind februari, af en toe enkele uren aan het werk geweest. Voornamelijk de afvoer van emballage regelen/organiseren (veel mailen) naar diverse leveranciers, en uiteindelijk laden van de vrachtwagens die het komen ophalen.
Bijna alles is afgevoerd, en sinds deze week zit ik volledig thuis. Nog steeds met doorbetaling van het salaris. Vakantie is best leuk, maar niet op deze manier. Ik wordt er behoorlijk lui van soms. Maar een beetje concentreren, en mijn tijd besteden, aan dingen, die normaal bijna niet aan bod komen. Tot zover even weer wat nieuws over mijn situatie.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Cassini
Honda NT700VA

Bericht door Cassini »

Door omstandigheden was ik vlak na (of gedurende?) de financiele crisis ook werkloos geworden, onderdeel van een bezuiniging. Je solliciteerde je suf, als 50-plusser zat je in het bakje "agfgeschreven onderdelen, het heeft 4 jaar geduurd voor ik aan de bak kwam, en werk me nu de schompes.

Oftewel: aangezien ik niet veranderd ben (nou ja...mezelf een nieuw vakgebied eigen gemaakt), en de omstandigheden wel zijn aangepast, ben ik aan de bak gekomen. Wapen jezelf mentaal tegen het onterechte gevoel van nutteloosheid, denk aan BV Henk richting werkgever, en benut je tijd (ik deed het met studie, vrijwilligerswerk, en af en toe vadsig lui zijn).

Hou je haaks!
NT 700A V uit 2006
Henk Engberts
BMW R1150RT

Gisteren (29-02-2024) informatie bijeenkomst van mijn werkgever Tyson Foods. Door de enorme schade die de brand heeft veroorzaakt, en na inventarisaties, hebben ik en mij collega's te horen gekregen, dat de locatie Oosterwolde wordt gesloten. In 2020 begonnen als uitzenkracht, en in 2022, werd ik in vaste dienst genomen. Heel zuur en wrang dat er nu einde aan komt. Ik was helemaal op mijn plek, en volede me enorm thuis binnen dit bedrijf. Afwachten op de verdere afhandeling, en wat er voor sociaal plan wordt opgesteld. Deze dagen uitkijken naar een nieuwe baan. Ik heb 2 links geplaatst van een lokale krant, en van omrop Fryslan, die over de sluiting van de fabriek schrijven.

https://nieuweooststellingwerver.nl/oos ... ZG8ZThrBiY

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... -op-straat
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Dat is balen, Henk. Zeker en zoals je zelf al schrijft omdat je je daar zo thuis voelde. Eindelijk een baan die goed voelt en dan zo'n brand. Hopelijk komt er een net zo interessante baan opnieuw op jouw pad. :up
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
BrendaH
Honda ST1300

Bericht door BrendaH »

Wat ontzettend naar voor je.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je heel gauw weer een fijn plekje mag vinden :up
Groetjes Brenda
Henk Engberts
BMW R1150RT

Even een update. Er is een sociaal plan opgesteld door vakbonden, ondernemingsraad, en directie Tyson Foods. Aanstaande woensdag, 10 april aanstaande, krijgen we meer tekst en uitleg hierover. Waarschijnlijk ook de verdere afhandeling van uit dienst treden. Momenteel ben ik zelf best veel actief nog bij Tyson Foods in Oosterwolde. Bepaalde zaken, die toch nog door mij, en een aantal collega's worden afgehandeld. Ik ben nog niet echt bezig met het zoeken naar een andere baan. Op dit moment kan ik het nog niet afsluiten, heb mijzelf ook beschikbaar gesteld voor werkzaamheden, aangaande het afsluiten, van bepaalde zaken. Afwachten hoe hier op gereageerd wordt. Tot zover het nieuws over mijn werk.

Achteraf had ik de openingsrit wel kunnen rijden, maar door weer een foutmelding, wat betreft de remmen, en enige teleurstelling dat er weer een mankement is aan de bmw, besloten van deelname af te zien.

In totaal lokaal in de buurt een 124 km gereden op de bmw. Bij de 1e rit, gingen er 2 lampjes branden op het dashboard. Problemen met de ABS werd er aangegeven. Ik ben voorzichtig toen huiswaarts gegaan. Geen problemen met remmen, en ook geen andere technische issues vernomen.

Afgelopen zaterdag weer een rit gedaan van ongeveer 45 km. Beide lampjes gingen weer branden. Geen problemen met de rit, alles ging perfect. Na telefonisch contact met Motorhuis Langezwaag, ben ik er geweest, om de motor uit te laten lezen op foutmeldingen. Daar is uitgekomen, dat de remdruk, te hoog is bij de achterrem. Er is iets mis in de ABS pomp. Schijnt een typisch bmw kwaaltje te zijn. Vervangen voor een nieuwe is geen optie. Kosten nieuwe ABS pomp €2400,- dan moet die nog geplaatst worden. Dit ga ik niet doen, deze motor is al 23 jaar oud, en je loopt het risico dat het zelfde akkefietje weer plaats vind in de vervangende abs pomp. Een goedkopere oplossing, is de ABS pomp er tussenuit halen, en zonder ABS verder te gaan. Even zoeken op het bmw forum, waar ik dit kan laten uitvoeren.

Tot zover weer even wat nieuws.
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Ja Henk het is en blijft een BMW :wn1 . :mrgreen: .
My hart beats for my red NC750S :brrr
Henk Engberts
BMW R1150RT

Een aantal van jullie weten het al, maar ik zal hier ook even een update plaatsen. Vanaf 17 juni 2024, heb ik weer een nieuwe baan. Deze is eerst via een uitzendbureau, maar daarna word ik vast aangenomen. Dat is standaardprocedure. Nu nog even genieten van mijn vrije tijd. Zal een hele omslag, en wennen worden om weer aan de arbeid te gaan. Mijn nieuwe werkgever wordt Yme Kuiper B.V. in Heerenveen. Dit bedrijf houd zich bezig met inkoop, verkoop, verwerking van gedroogd fruit, noten, zaden, specerijen etcetera.

Voor meer info over mijn nieuwe werkgever, check de website.

www.ymekuiper.nl
Droopy
Honda NT700V

Bericht door Droopy »

Mooi nieuws Henk, succes straks met je nieuwe werk.
It's only a live time.
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Heel fijn dat je weer aan de slag kan ,ik hoop dat je snel je draai kan vinden in je nieuwe job .
JoopH
Honda GL 1800

Bericht door JoopH »

Da’s mooi nieuws Henk!
Gefeliciteerd!
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Kruimeltje
Yamaha FJR1300

Bericht door Kruimeltje »

Gefeliciteerd man, weer uitzicht op een mooie job.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! :brrr
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

:apl
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Gefeliciteerd! Dat is goed nieuws zeg
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Ah, goed nieuws, Henk. 👍
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
lexter

Bericht door lexter »

Gefeliciteerd Henk, met je nieuwe baan..!
Veel succes!
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Henk Engberts
BMW R1150RT

Een update, en nieuws van mijn kant. Op woensdag 21 augustus 2024 was voor mij de laatste werkdag bij Yme Kuiper in Heerenveen. Wat leek op een mooi begin en nieuwe uitdaging wat werk betreft, pakte niet zo goed uit. Ik wil niet er niet al te diep op ingaan, maar ik heb de eer aan mijzelf gehouden, en besloten per direct te stoppen. Mijn vakantie is begint wat eerder.

Contact gehad met het desbetreffende uitzendbureau, en consulente, die enigszins geschrokken was van mijn besluit. Na telefonisch contact, en tekst en uitleg, werd het wat duidelijk voor haar. Tevens gaf ze aan, dat ze mogelijk wat nieuws voor mij heeft, en of ik dit wil onderzoeken, of het bij mij past. Tot zover weer wat nieuws van mij.
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Je hebt weer war om naar uit te kijken, hopelijk pas de nieuwe uitdaging beter bij je .Suc6.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

:shock: niet verwacht. Dacht dat je hier nog lang zou blijven werken.
Benieuwd wat je nieuwe uitdaging wordt.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Sonja59
Honda NC750X DCT

Bericht door Sonja59 »

Sterkte Henk. Het zit je niet mee hè?
Hopelijk kan de uitzendbureau consulente jou aan een nieuwe baan helpen.
Groet Hans en Sonja
2023 - Heden Honda NC 750X DCT
2013 - 2023 Honda Deauville NT 650

Love is ...................... hitting the road together :brrr :brrr
Henk Engberts
BMW R1150RT

Het motorseizoen 2024, is door mijn ongevalletje afgelopen. Bezig voor behandeling/operatie van de linkerhand, de knokkel achter de pink, waar een breukje zit. Vandaag telefonische afspraken gehad, met apotheek, en anesthesie afdeling van het ziekenhuis. Morgen daar een hartfilmpje, en bloedprikken, en na die uitslagen, kan er een datum gepland worden voor operatie.

De motor, is volgens mij al opgehaald, via via vernomen, dat er contact is geweest met vervoerder, en het hotel, dat die opgehaald wordt. Het kan wel een tijdje duren, voordat de bmw bij mij thuis is. Maar kan er toch niet op rijden momenteel.
Ruud Bakker
Honda ST1300

Bericht door Ruud Bakker »

Sterkte Henk!
Droopy
Honda NT700V

Bericht door Droopy »

Henk, sterkte. Vervelend einde van wat een mooi lang weekend had moeten worden.
Laatst gewijzigd door Droopy op 22 sep 2024, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
It's only a live time.
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

sterkte en s6 met de operatie.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

:shock: :wn1 ongevalletje, linkerhand, motor nog in Duitsland :ah en dan ook nog een operatie in het vooruitzicht :sh
Het moet niet gekker worden en daarmee zal het motorseizoen voor jou wel zijn afgelopen. Heel veel succes in elk geval. :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Sonja59
Honda NC750X DCT

Bericht door Sonja59 »

Over tijdje uit de running gesproken :oo
Houdt het nou nooit op????
Beterschap Henk en heel veel sterkte gewenst.
Groet Hans en Sonja
2023 - Heden Honda NC 750X DCT
2013 - 2023 Honda Deauville NT 650

Love is ...................... hitting the road together :brrr :brrr
Kruimeltje
Yamaha FJR1300

Bericht door Kruimeltje »

Beterschap en sterkte met de operatie Henk.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! :brrr
JoopH
Honda GL 1800

Bericht door JoopH »

Beterschap en sterkte, Henk!
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Succes met de operatie, Henk. Daarvan zul je ook nog wel even moeten revalideren denk ik zo. Dat wordt niet een makkelijke winter gok ik. Die motor komt wel weer.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Henk Engberts
BMW R1150RT

Even een update: Afgelopen maandag (23-09-2024) om 13:45 melden bij het ziekenhuis in Drachten, voor de operatie aan mijn linkerhand, om het bot waar de breuk zit goed te zetten. Vervolgens zijn er twee pennen geplaatst, om het te fixeren. Alles is onder plaatselijke verdoving gedaan. Rond 14:45 werd door de anesthesist, de lokale verdoving geplaatst in een zenuw ergens in de omgeving van de oksel/bovenarm. Rond 15:30 ging ik richting de operatiekamer, en om 16:10 was de operatie klaar. Alles is prima verlopen hoor. Ben vanwege de lokale verdoving, een nacht gebleven in het ziekenhuis, want het leek mij niet verstandig om alleen thuis te zijn. Het duurt 24 uur voordat de verdoving volledig is uitgewerkt. Omdat je totaal geen gevoel, en controle hebt over de arm, voelt het net als een dood stuk gewicht, namelijk heel zwaar. De volgende dag dinsdag (24-09-2024) rond 10:15 vertrokken naar huis, de verdoving was nog niet helemaal uitgewerkt, maar goed genoeg, dat ik genoeg vertrouwen had om weer huiswaarts te gaan.

Op dinsdag 15 oktober 2024 een aantal afspraken in het ziekenhuis voor controles. Eerste afspraak in de gipskamer voor nieuw verband/gips. De tweede afspraak is bij radiologie voor nieuwe röntgenfoto's, en daarna afspraak nummer drie, bij afdeling chirurgie, voor de uitslagen/diagnose, en vervolgbehandeling.

Wat betreft de BMW, heb ik telefoon gehad, dat die ergens half oktober afgeleverd wordt. Datum is niet precies bekent, ik krijg hier nog bericht over. Helaas kan de motor niet worden afgeleverd op mijn thuisadres, en moest ik het adres van een garagebedrijf opgeven. Dat maar gedaan, en vanaf daar zal een goede vriend van mij de motor van het garagebedrijf bij mij thuis brengen.

Inmiddels ook bezig met het in kaart brengen van de nogal falende hulpverlening, en bureaucratie van de alarmcentrales die dat naar mijns inziens sneller hadden moeten regelen, en organiseren. Ik heb best veel begrip, geduld, en snap dat het regelen hiervan tijd in beslag neemt, maar vanaf vrijdagmiddag (06-09-2024) vanaf 15:00 uur, tot zondagmiddag (08-09-2024) tot 13:00, in onzekerheid gezeten. Uiteindelijk kwam het bericht, dat taxivervoer naar huis was geregeld. Tot zover wat nieuws over mijn toestand.

Inmiddels de beterschap kaart vandaag ontvangen van de Deauco's :up :up :up Hartelijk bedankt. Tevens wil ik iedereen bedanken voor de ondersteuning, hulp en medeleven tijdens het herfstrit weekend, en daarna die ik vele vormen heb mogen ontvangen :up :up :up :up
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”