Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
-
- Triumph Trophy SE
Re: Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
Even ter informatie: GoreTex is een naam voor een materiaal. Dat materiaal kan ook andere namen hebben die niet copyrighted zijn maar net zo goed werken. Ik heb met mijn Richa Duke nog nooit problemen gehad qua waterdichtheid terwijl ik er toch echt veel kilometers mee gemaakt heb. Het temperatuurbereik van deze handschoenen is voor een motor zonder handkappen/winddeflectors ongeveer van 0'C tot 15'C dus perfect voor Nederlandse begrippen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Dat weet ik, wel een materiaal dat zich in door de jaren goed bewezen heeft, vandaar.
In mijn Difi jack heet het Aerotex, ook een soort aftreksel van Gore-Tex, toch een mindere soort als ik de recensies moet geloven.
Moet het zelf nog ondervinden uiteraard.
Het gaat mij er om dat mijn handen droog blijven, ik heb diffusors en grip heaters
Zien er trouwens goed uit, die handschoenen!
In mijn Difi jack heet het Aerotex, ook een soort aftreksel van Gore-Tex, toch een mindere soort als ik de recensies moet geloven.
Moet het zelf nog ondervinden uiteraard.
Het gaat mij er om dat mijn handen droog blijven, ik heb diffusors en grip heaters

Zien er trouwens goed uit, die handschoenen!
-
- Triumph Trophy SE
Ze zitten ook erg fijn. Dat ze waterdicht zijn mag je van me aannemen. Ik heb er echt verschrikkelijke hoosbuien droge handen mee gehouden.
Als je een toerritje meerijdt neem ik ze wel mee.
Als je een toerritje meerijdt neem ik ze wel mee.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Ik geloof je gelijk
Zijn wel wat duurder dan de Dane handschoenen.
Toerritjes zitten er nog niet in voor mij, nog even afrijden en....slagen!
Wegens tijdgebrek les ik gemiddeld 1,5 keer per 2 weken, soms meer soms minder dus echt vaart zit er niet in, het gaat gelukkig wel de goede kant op dus wellicht binnenkort afrijden.

Zijn wel wat duurder dan de Dane handschoenen.
Toerritjes zitten er nog niet in voor mij, nog even afrijden en....slagen!
Wegens tijdgebrek les ik gemiddeld 1,5 keer per 2 weken, soms meer soms minder dus echt vaart zit er niet in, het gaat gelukkig wel de goede kant op dus wellicht binnenkort afrijden.
Twijfel nog tussen de Duke en de Cold Spring GTX, tips?
Duke heeft volgens mij uitneembare voering?
Duke heeft volgens mij uitneembare voering?
-
- Triumph Trophy SE
De duke heeft geen uitneembare voering.
Dankje!
Ik zag "Detachable" staan, vandaar.
Ik zag "Detachable" staan, vandaar.
- Koen
- Honda Goldwing
Je kunt de handschoenen loskoppelen van je handen (hé, álle opties noemen verkoopt beter hè!
)
Zo heb ik een auto gekocht met van binnenuit bestuurbare voorwielen, meedraaiende velgen, éénweg-ventielen, haal-de-regen-van-het-raam-heen-en-weer-stangen, synchroon-richtingaanwijzers (ook bekend als "alarmlichten"), acceleratie- én vertragings-systeem met de voeten te bedienen en doorzichtige beglazing rondom.
En dat zijn dan nog maar enkele van de standaard-opties

Zo heb ik een auto gekocht met van binnenuit bestuurbare voorwielen, meedraaiende velgen, éénweg-ventielen, haal-de-regen-van-het-raam-heen-en-weer-stangen, synchroon-richtingaanwijzers (ook bekend als "alarmlichten"), acceleratie- én vertragings-systeem met de voeten te bedienen en doorzichtige beglazing rondom.
En dat zijn dan nog maar enkele van de standaard-opties

Grtz! Koen

Ja, zo kun je het ook bekijken!
Wel goed bedacht trouwens
Maar zonder gekheid, het stond op de site van de fabrikant
Wel goed bedacht trouwens

Maar zonder gekheid, het stond op de site van de fabrikant

-
- Honda NT650V
Na aanleiding van mijn aanrijding: nieuwe voorvelg, remschijven voor en topkuip. Nog op zoek naar: 2 voorvorken, li en re zijscherm, beschermkapjes li en re naast display... 

Na lang wikken en wegen Rev'it Oceanus GTX handschoenen besteld, iets heel anders dan ik voor ogen had, ben benieuwd!
- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag bij Biker's Best in Renswoude langsgeweest en thuis gekomen met een tweetal vlaggetjes (je moet zo'n wing toch een beetje aankleden, nietwaar?
), een schaalmodel, een set armsteunen voor de passagier (moeten nog wel opgeknapt worden, waren tweedehandsjes) en een nieuw geel vestje voor over de doorwaai-jas.

Grtz! Koen

- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Koen, uit ervaring, een vestje over doorwaai jas werkt niet, jas waait nl. niet meer door. Ik heb bij POLO in Duitsland een gele reflecterende ceintuur gekocht met een sjerp eraan,, jas waait nu wel door. 

Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Tenzij Koen zo'n vestje heeft gekocht met gaatjes.....
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
- Koen
- Honda Goldwing
Ik heb het vest in de winkel "getest" met de ventilator, het vest is luchtdoorlatend. Of het voldoende werkt moet de praktijk uitwijzen.
Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Vanavond een set banden en olie verversen.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag de versierseltjes op de motor bevestigd. Behalve 't vlaggetje ook 'n "wing-mate" 

Bij de 12-volt aansluiting in de topkoffer bleek ik 2 draadjes verwisseld te hebben waardoor ie niet werkte. Da's nu hersteld dus hoeft het contact niet meer aan als ik tijdens een nico-stop een koffie'tje wil zetten

Bij de 12-volt aansluiting in de topkoffer bleek ik 2 draadjes verwisseld te hebben waardoor ie niet werkte. Da's nu hersteld dus hoeft het contact niet meer aan als ik tijdens een nico-stop een koffie'tje wil zetten

Grtz! Koen

-
- BMW R1200RT
Koen,
het moet niet gekker worden.....koffie zetten in een bankstel...
Volgende week een uitklapbare BBQ op het spatbord ???
Henkh
het moet niet gekker worden.....koffie zetten in een bankstel...
Volgende week een uitklapbare BBQ op het spatbord ???
Henkh
BMW R1200RT LC 2015
- Koen
- Honda Goldwing
-
- Honda ST1300
Na 16 maanden trouwe dienst en heel erg veel kms mee gereden heb ik vandaag m'n Deauville ingeruild voor een rode ST1300. Eerst een dag zo'n Pan gehuurd en toch maar besloten er één aan te schaffen. Dat rijdt heeeeerlijk.
Hennie
Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
- W Nesselaar
- Honda ST1300
Ben nog op zoek naar een nieuwe achterband voor mijn NT650 maar weet niet wat er beter is de Bridgestone
Battlax Sport Touring T30 of de Michelin Pilot Road 3 of 4 Heb vorig jaar een nieuwe Michelin Pilot Road 58W TL
Wat is jullie ervaring??

Battlax Sport Touring T30 of de Michelin Pilot Road 3 of 4 Heb vorig jaar een nieuwe Michelin Pilot Road 58W TL
Wat is jullie ervaring??

- Koen
- Honda Goldwing
Ik heb zelf betere ervaringen met Michelin Pilot Road dan met Bridgestone op de 650.
Grtz! Koen

- Ingrid
- BMW R1200RT
Vooral voor nieuwelingen zoals ik is dit hoofdstuk héél interessant.
Wat aan mijn lijf hangt, kost inmiddels meer dan mijn Deauvilleke. (NT 650V Deauville uit 2002 met combined brakesystem en 38.000 km.)
Opgetuigd sjees ik straks wel woest aantrekkelijk over de A2. Dat dan weer wel.
*Een leren motorjack met bescherming voor ellebogen, schouders en rug.
*Een kevlar jeans broek met bescherming voor knieën en heupen. (Met warm weer lekker koel.)
*Leuke sneakers met ingenaaide bescherming voor de enkels. (Je voelt de rijwind door de sneakers heen. Fijn bij warm weer.)
*Waterdichte leren laarsjes voor de winter. Die zijn heel zeker waterdicht. Dat is uitgeprobeerd.
*Leren zomer handschoenen. Nog 2 paar extra aan te schaffen, waarvan 1 met verwarming.
*Een systeemhelm (klep omhoog als ik mijn klep opendoe en als je lange haren hebt, kun je met een systeemhelm de haardos beter in bedwang houden.)
Vandaag:
*Een tweedelig regenpak. Het schijnt dat als ik in de winter het regenpak over de bovenstaande kleding aantrek, ik het beslist niet koud krijg. In de broekspijpen zitten ritsen over de volle lengte. (Met dit pak aan geef ik licht.)
*Een GIVI topkoffer, een grote met een handvat. (Laptop moet er in kunnen en nog veel meer.)
Ik ben er nog lang niet. (navigatie misschien met het mobieltje???, zo'n bluetooth gevalletje voor in de helm, kettingslot? schijfremslot? beugelslot?)
Groetjes,
Ingrid
Wat aan mijn lijf hangt, kost inmiddels meer dan mijn Deauvilleke. (NT 650V Deauville uit 2002 met combined brakesystem en 38.000 km.)
Opgetuigd sjees ik straks wel woest aantrekkelijk over de A2. Dat dan weer wel.
*Een leren motorjack met bescherming voor ellebogen, schouders en rug.
*Een kevlar jeans broek met bescherming voor knieën en heupen. (Met warm weer lekker koel.)
*Leuke sneakers met ingenaaide bescherming voor de enkels. (Je voelt de rijwind door de sneakers heen. Fijn bij warm weer.)
*Waterdichte leren laarsjes voor de winter. Die zijn heel zeker waterdicht. Dat is uitgeprobeerd.
*Leren zomer handschoenen. Nog 2 paar extra aan te schaffen, waarvan 1 met verwarming.
*Een systeemhelm (klep omhoog als ik mijn klep opendoe en als je lange haren hebt, kun je met een systeemhelm de haardos beter in bedwang houden.)
Vandaag:
*Een tweedelig regenpak. Het schijnt dat als ik in de winter het regenpak over de bovenstaande kleding aantrek, ik het beslist niet koud krijg. In de broekspijpen zitten ritsen over de volle lengte. (Met dit pak aan geef ik licht.)
*Een GIVI topkoffer, een grote met een handvat. (Laptop moet er in kunnen en nog veel meer.)
Ik ben er nog lang niet. (navigatie misschien met het mobieltje???, zo'n bluetooth gevalletje voor in de helm, kettingslot? schijfremslot? beugelslot?)
Groetjes,
Ingrid
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
-
- BMW R1200RT
Ingrid,
Mijn ervaring met navigatie op mobieltje is dat je een beugel/houder nodig hebt en dat het display vaak slecht leesbaar is....
Ik had daarom ook al snel gekozen voor een TomTom aangesloten direct op de accu of via een aanstekeraansluiting....
Kost wel even een 400 euro maar die is goed zichtbaar in alle weertypes en dan kun je ook "kronkelroutes" instellen en dan kom je op de meest rare maar leuke weggetjes...
Succes..
Henkh
Mijn ervaring met navigatie op mobieltje is dat je een beugel/houder nodig hebt en dat het display vaak slecht leesbaar is....
Ik had daarom ook al snel gekozen voor een TomTom aangesloten direct op de accu of via een aanstekeraansluiting....
Kost wel even een 400 euro maar die is goed zichtbaar in alle weertypes en dan kun je ook "kronkelroutes" instellen en dan kom je op de meest rare maar leuke weggetjes...
Succes..
Henkh
BMW R1200RT LC 2015
@Ingrid
Zelfde hier, ook bijna een Deauville aan kleding en accessoires....
Rider 5, Scala Rider Q1 etc. etc.
Zelfde hier, ook bijna een Deauville aan kleding en accessoires....
Rider 5, Scala Rider Q1 etc. etc.