Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
- Ingrid
- BMW R1200RT
Re: Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
Wellicht bekend:
Helmen worden gemaakt van polycarbonaat of glasfiber.
De garantielevensduur van polycarbonaat helmen is 3 jaar. Van glasfiber 5 jaar. Glasfiber helmen zijn beduidend duurder.
De buitenschaal is getest op met welke snelheid de helm een obstakel raakt. Glasfiber kan beduidend meer hebben dan polycarbonaat.
Er is ook een verschil tussen van welk materiaal de binnenbekleding is gemaakt om de klap te absorberen, de hygiëne en de kwaliteit van het vizier.
Bij systeemhelmen moet je je ook nog eens afvragen of de kin bescherming ook echt werkt als je met je snavel op het asfalt stuitert.
Echter een prijsverschil van € 1.000,- is toch wel heel erg veel en kan ik ook niet verklaren.
Ook ik loop met de gedachte rond een nieuwe helm aan te schaffen. Dat ding van de Lidl zit lekker en dat windgeruis valt 100% mee, maar toch als ik op die rode raket op de A9 130 blaas, is het maar een goedkoop ding dat mijn snaveltje moet beschermen. Ik krijg het gevoel niet veel meer op te hebben dan een gebreide muts.
Helmen worden gemaakt van polycarbonaat of glasfiber.
De garantielevensduur van polycarbonaat helmen is 3 jaar. Van glasfiber 5 jaar. Glasfiber helmen zijn beduidend duurder.
De buitenschaal is getest op met welke snelheid de helm een obstakel raakt. Glasfiber kan beduidend meer hebben dan polycarbonaat.
Er is ook een verschil tussen van welk materiaal de binnenbekleding is gemaakt om de klap te absorberen, de hygiëne en de kwaliteit van het vizier.
Bij systeemhelmen moet je je ook nog eens afvragen of de kin bescherming ook echt werkt als je met je snavel op het asfalt stuitert.
Echter een prijsverschil van € 1.000,- is toch wel heel erg veel en kan ik ook niet verklaren.
Ook ik loop met de gedachte rond een nieuwe helm aan te schaffen. Dat ding van de Lidl zit lekker en dat windgeruis valt 100% mee, maar toch als ik op die rode raket op de A9 130 blaas, is het maar een goedkoop ding dat mijn snaveltje moet beschermen. Ik krijg het gevoel niet veel meer op te hebben dan een gebreide muts.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Zoek hier maar eens....
http://sharp.direct.gov.uk/content/helmet-safety-scheme" opent="in(nieuw);venster;
Mijn helm komt er beter uit dan een C3 en gelijk aan een Neotec, of andersom.
Klep is bij alle testen dicht gebleven, was bij de duurdere merken niet het geval!
http://sharp.direct.gov.uk/content/helmet-safety-scheme" opent="in(nieuw);venster;
Mijn helm komt er beter uit dan een C3 en gelijk aan een Neotec, of andersom.
Klep is bij alle testen dicht gebleven, was bij de duurdere merken niet het geval!
- PtrO
- Honda NT650V
Ben/Ingrid, thx hb een nieuw topic geopend om verder te tokkelen of een Gamma helm nu/wel/of niets is.
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 144&t=6649
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 144&t=6649
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
__

- Ingrid
- BMW R1200RT
Waterdichte winterhandschoenen. Lekker warm en soepel en waar de mouwen van mijn jas onder verdwijnen.
De helm naar keuze gepast en in het grote boek dezelfde uitgezocht met een gezellig motiefje. Het is een meiden integraalhelm.
Voor als het gaat vriezen komen er nog een paar elektrisch te verwarmen handschoenen bij i.p.v. handvatverwarming.
De helm naar keuze gepast en in het grote boek dezelfde uitgezocht met een gezellig motiefje. Het is een meiden integraalhelm.
Voor als het gaat vriezen komen er nog een paar elektrisch te verwarmen handschoenen bij i.p.v. handvatverwarming.
- PtrO
- Honda NT650V
Too Hot to Cooldown. Vertel is het modieus fluorroze en/of met een streepje.....Ingrid schreef:Waterdichte winterhandschoenen. Lekker warm en soepel en waar de mouwen van mijn jas onder verdwijnen.

Bepaalde reden om geen handvatverwarmign te doen ?
Zit je dan met kabels vast of gewichtige (extra) accu op de motor ?
__
(Deauville)
(Diversion) __
__

Met kabels....
Ik vond het onhandig en duur, een Oxford setje kost nog geen 60 euro, is heel mooi in te bouwen (zie mijn showroom pagina) en werkt echt perfect!
Volgens mij krijg je in die handschoen klamme handjes....
Ik vond het onhandig en duur, een Oxford setje kost nog geen 60 euro, is heel mooi in te bouwen (zie mijn showroom pagina) en werkt echt perfect!
Volgens mij krijg je in die handschoen klamme handjes....
- Ingrid
- BMW R1200RT
Waarom geen handvatverwarming?
Bij handvatverwarming wordt de binnenkant van je hand verwarmd en niet de buitenkant. Juist de buitenkant wordt blootgesteld aan de koude rijwind.
Zit je met klamme zweethandjes op de motorfiets met bevroren vingers. Vandaag gevraagd bij Motoport in Hippolytushoef.
http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... cts/031874" opent="in(nieuw);venster;
Bij handvatverwarming wordt de binnenkant van je hand verwarmd en niet de buitenkant. Juist de buitenkant wordt blootgesteld aan de koude rijwind.
Zit je met klamme zweethandjes op de motorfiets met bevroren vingers. Vandaag gevraagd bij Motoport in Hippolytushoef.
http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... cts/031874" opent="in(nieuw);venster;
Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, zeker niet als je diffusors hebt en goede Goretex handschoenen.
Vanmorgen de gripheater nog aan gehad op standje 1, subtiel vleugje warmte, heeerlijk!
Ik zit niet de hele dag op de motor en zeker niet als het -10 is, voor mij is het dus onzin.
En Motoport is gek op verkopen he...
Vanmorgen de gripheater nog aan gehad op standje 1, subtiel vleugje warmte, heeerlijk!
Ik zit niet de hele dag op de motor en zeker niet als het -10 is, voor mij is het dus onzin.
En Motoport is gek op verkopen he...

- Ingrid
- BMW R1200RT
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 655#p96764" opent="in(nieuw);venster;
Aparte topic aangemaakt voor de discussie over verwarmde handschoenen versus handvatverwarming.
Aparte topic aangemaakt voor de discussie over verwarmde handschoenen versus handvatverwarming.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Velgen laten poedercoaten.
Nieuwe remschijven en blokken aan de voorzijde.
Lagers ook maar gelijk vervangen, hoewel dat misschien nog niet nodig was.
Ging allemaal in 1 moeite door.
Nieuwe remschijven en blokken aan de voorzijde.
Lagers ook maar gelijk vervangen, hoewel dat misschien nog niet nodig was.
Ging allemaal in 1 moeite door.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Voor de winterslaap, voor 2 motoren, 2x Forte 1 en 2x Forte 2. Kunnen ze rustig binnenkort aan hun winterslaap gaan beginnen. 
NB. En met 10% HDC korting, zonder problemen.
bij MP R'dam

NB. En met 10% HDC korting, zonder problemen.

Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Ingrid
- BMW R1200RT
Volgens mij is dat spul ook goed als je de motorfiets in de winter wakker houdt ???. Gewoon altijd 1 keer per jaar doen. Forte 1 voor een schoon brandstofsysteem en forte 2 voor een schone motor, toch? Deauvilleke trekt dan beter en is zuiniger.
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 25 okt 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
- Rico
- Honda VFR
Gisteren Heidenau K66 banden laten monteren onder de MP3, en wat rijd dat anders zeg! Heb me laten vertellen dat dit na 100 kilometer over is??
Triumph Tiger 1050
@Rico, die had ik ook onder m'n scooter zitten!
Het is inderdaad even wennen ja, de heb ik ook ervaren, als je eenmaal gewend bent rijdt het perfect, en een grip!!
Het is inderdaad even wennen ja, de heb ik ook ervaren, als je eenmaal gewend bent rijdt het perfect, en een grip!!
Een heel mooie Shoei Neotec antraciet metallic

-
- Triumph Trophy SE
Voor Ellen hebben we een andere motorjas besteld bij Goedhart. Het gaat voor haar een Macna Nova worden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- PtrO
- Honda NT650V
Extra Optimate acculaad kabeltje zodat Antoinette ook aan de beademing kan.
Netjes uitgevoerd moet ik zeggen, afgezekerd met 15A en zowel een zwart als rood rubberen afdekkapje... wordt dus rood want da's Antoinette.
Netjes uitgevoerd moet ik zeggen, afgezekerd met 15A en zowel een zwart als rood rubberen afdekkapje... wordt dus rood want da's Antoinette.
__
(Deauville)
(Diversion) __
__

-
- Motorloos
Een paar nieuwe koolborstels 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Remblokken voorzijde en een filtertang(die had ik nog niet)
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Momentsleutel
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
- Koen
- Honda Goldwing
- Koen
- Honda Goldwing
- Koen
- Honda Goldwing
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
http://www.datona.nl/motor-minilift-blauw.html" opent="in(nieuw);venster;
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Koen
- Honda Goldwing
Is het dan de bedoeling dat de motor balanceert op dat ding? Lijkt me wel een risico...
Grtz! Koen