Dag,
De afgelopen dagen zijn we op wintersport geweest in Italië en Oostenrijk.
We moesten op de heen_ en terugweg door Duitsland rijden.
Dat zijn de feiten vooraf.
In Duitsland heb ik verscheidene keren getankt langs de Autobahn.
Ik tank altijd voor een mooi rond bedrag bv. €60,= Soms 1 of 2 centen eroverheen.
Nu viel mij op dat ik bij het afrekenen in de shop soms 1, dan weer 2 cent meer moest betalen dan aangegeven op het display van de tankzuil. Op de terugweg naar de auto uiteraard op het display gekeken en..........die 1 of 2 cent stonden gewoon vermeld.
Toen ik de slang ophing, stond er gewoon € 50,=, na betaling stond er € 50,02.
Ik maak er geen halszaak van, maar vind het gewoon vreemd.
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt?
Mhg, FreBa
Benzine-diefstal?
- Koen
- Honda Goldwing
Ikzelf heb ook de gewoonte om een rond bedrag te tanken, maar ik tank vrijwel nooit bij een pomp waar je naar binnen moet om af te rekenen.
Zover ik me kan herinneren heb ik het ook nooit meegemaakt als ik wel binnen ging afrekenen, denk wel dat het me opgevallen zou zijn.
Zou wel erg creatief zijn om op die manier bij elke tankbeurt een centje of twee erbij te snoepen...
Zover ik me kan herinneren heb ik het ook nooit meegemaakt als ik wel binnen ging afrekenen, denk wel dat het me opgevallen zou zijn.
Zou wel erg creatief zijn om op die manier bij elke tankbeurt een centje of twee erbij te snoepen...
Grtz! Koen

- roelof
- Honda NT700V
ik zou dertig euro per dag erbij niet zo vervelend vinden hoor!!
ik denk dat het echter niet bewust is maar dat door het opbouwen van druk in het systeem de teller nog een stukje naloopt.
ik denk dat het echter niet bewust is maar dat door het opbouwen van druk in het systeem de teller nog een stukje naloopt.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
-
- Honda NC750X DCT
2 cent op € 50 staat gelijk aan 0,04 %
Bij contant afrekenen wordt dit toch naar beneden afgerond.
Ik heb er niet zo'n moeite mee met die 0,02.
Het zal me worst wezen of ik voor al die mooie kilometers € 50 of € 50,02 moet betalen.
Tja, in Duitsland geven ze nog centen terug. Dan betaal je toch met € 100, wedden dat ze dan die 2 centen laten zitten ??
Dat doe ik ook alleen maar om een beetje te pesten.
Heb ik toch mooi voor 2 cent lol.
Bij contant afrekenen wordt dit toch naar beneden afgerond.
Ik heb er niet zo'n moeite mee met die 0,02.
Het zal me worst wezen of ik voor al die mooie kilometers € 50 of € 50,02 moet betalen.
Tja, in Duitsland geven ze nog centen terug. Dan betaal je toch met € 100, wedden dat ze dan die 2 centen laten zitten ??
Dat doe ik ook alleen maar om een beetje te pesten.
Heb ik toch mooi voor 2 cent lol.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos