Vraagje
- Daniël
- Honda NT700VA
Vraagje
Een vraagje, stel ik zou aan één van jullie ervaren motorrijders vragen om samen met mij te gaan rijden zodat ik mijn bochtentechniek kan verbeteren danwel naar een hoger plan te tillen, zouden jullie dan gepikeerd/beledigd zijn?
Zoals jullie weten ben ik een beginner, en ik heb ook geen autorijbewijs, dus wegervaring is enkel wat ik op de motor heb gedaan.
Kortom zou het een ongepaste vraag zijn?
Zoals jullie weten ben ik een beginner, en ik heb ook geen autorijbewijs, dus wegervaring is enkel wat ik op de motor heb gedaan.
Kortom zou het een ongepaste vraag zijn?
-
- Honda NC750X DCT
Re: Vraagje
Ik zou veel gaan rijden dan komt die ervaring van zelf

- Droopy
- Honda NT700V
Bij rijscholen kan vaak ook extra lessen krijgen in bochten e.d., dan krijg je les van een instructeur die jou kan lezen. En zijn adviezen kan je dan verder uitbouwen.
Maar vlieguren maken en vertrouwd raken met je motor is het belangrijkste.
Maar vlieguren maken en vertrouwd raken met je motor is het belangrijkste.
Laatst gewijzigd door Droopy op 14 mar 2025, 07:02, 2 keer totaal gewijzigd.
It's only a live time.
-
Als je via theorie kan leren is er veel op Youtube(oid) te vinden .
Ook zijn er veel gevorderde rijcursusen, van en paar uur tot lange weekeinden in de Eiffel en verder. Rijscholen en andere bieden dit aan.
Je bent welkom om met mij lekker door de achterhoek te komen rijden, leuke kleine weggetjes met veel bochten, waar ik kan geef ik je graag advies.
Maar je woont een eind weg, laat maar weten als je hier een leuke rit wil maken. (Dit aanbod geld voor alle HDC rijders)
Groet Erik
(Uut de achterhoek)
Ook zijn er veel gevorderde rijcursusen, van en paar uur tot lange weekeinden in de Eiffel en verder. Rijscholen en andere bieden dit aan.
Je bent welkom om met mij lekker door de achterhoek te komen rijden, leuke kleine weggetjes met veel bochten, waar ik kan geef ik je graag advies.
Maar je woont een eind weg, laat maar weten als je hier een leuke rit wil maken. (Dit aanbod geld voor alle HDC rijders)
Groet Erik
(Uut de achterhoek)
- JoopH
- Honda GL 1800
Ik adviseer veel mee te rijden met de toertochten. Geef aan dat je graag achter de voorrijder wilt rijden. Je kan dan zijn/haar lijn volgen. De voorrijders zijn rijders met veel ervaring, of zijn natuurtalentjes. Tijdens de stopjes kan dan eea geëvalueerd worden.
Als je liever één op één met iemand rijdt/oefent, zou ik gebruik maken van het aanbod van iemand als Erikcx.
Succes!
Als je liever één op één met iemand rijdt/oefent, zou ik gebruik maken van het aanbod van iemand als Erikcx.
Succes!
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
-
- Honda NC750X DCT
Joop niet overdrijven hé

- Daniël
- Honda NT700VA
Allen dank voor de reacties en het meedenken, maar ik heb de vraag denk ik verkeerd geformuleerd.
Het moest zijn STEL dàt ik jullie zusenzo vraag....
Ik heb de vraag namelijk ook gesteld aan iemand anders, iemand waarmee ik dacht een goede klik te hebben, maar sinds de vraag en het antwoord is het al maanden stil. Op berichten via de sociale media danwel privé word niet meer gereageerd, dus ik vroeg mij af of zo'n vraag inderdaad beledigend is danwel tot irritaties zou leiden.
Als autist zijn sociale kwesties en aangelegenheden allesbehalve plezant, dat is ook de reden dat jullie mij niet zien bij groepsbijeenkomsten en ritten. Communicatie is absoluut niet mijn sterkste kant, daar ben ik heel eerlijk in, en dan zoek je het al snel bij jezelf. Maar soms redt je het alleen niet en dan is het fijn als er forummers zijn aan wie je de vraag kan stellen.
Het moest zijn STEL dàt ik jullie zusenzo vraag....
Ik heb de vraag namelijk ook gesteld aan iemand anders, iemand waarmee ik dacht een goede klik te hebben, maar sinds de vraag en het antwoord is het al maanden stil. Op berichten via de sociale media danwel privé word niet meer gereageerd, dus ik vroeg mij af of zo'n vraag inderdaad beledigend is danwel tot irritaties zou leiden.
Als autist zijn sociale kwesties en aangelegenheden allesbehalve plezant, dat is ook de reden dat jullie mij niet zien bij groepsbijeenkomsten en ritten. Communicatie is absoluut niet mijn sterkste kant, daar ben ik heel eerlijk in, en dan zoek je het al snel bij jezelf. Maar soms redt je het alleen niet en dan is het fijn als er forummers zijn aan wie je de vraag kan stellen.
- Kruimeltje
- Yamaha FJR1300
Het is opzeker GEEN irritante vraag en ook GEEN vervelend, het zegt veel over jezelf,dat je iets durft te vragen.
Je stelt jezelf juist kwetsbaar op.
Ik neem mijn petje voor je af.
Je stelt jezelf juist kwetsbaar op.
Ik neem mijn petje voor je af.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! 

-
- Honda NC750X DCT
Wij rijden tijdens onze ritten in kleine groepjes.
Tussen de 6 en 8 ongeveer.
Wellicht een keer mee rijden en wat leden leren kennen.
Als je vaker mee gaat word je ook telkens in een ander groepje geplaatst, zodat je snel iedereen leert kennen.
En misschien klikt het met iemand die bij jou in de buurt woont en kunnen jullie samen een stukje toeren.
Op de website staan de kenmerken van onze toerritten heel goed uitgelegd.
Dus misschien tot ziens.
Groet Sonja
Tussen de 6 en 8 ongeveer.
Wellicht een keer mee rijden en wat leden leren kennen.
Als je vaker mee gaat word je ook telkens in een ander groepje geplaatst, zodat je snel iedereen leert kennen.
En misschien klikt het met iemand die bij jou in de buurt woont en kunnen jullie samen een stukje toeren.
Op de website staan de kenmerken van onze toerritten heel goed uitgelegd.
Dus misschien tot ziens.
Groet Sonja
2023 - Heden Honda NC 750X DCT
2013 - 2023 Honda Deauville NT 650
Love is ...................... hitting the road together

2013 - 2023 Honda Deauville NT 650
Love is ...................... hitting the road together

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Er kan natuurlijk ook eens rijdens een rit een groepje van 2 gemaakt worden.
Waarom niet?
Waarom niet?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- BMW R1200RT
Daniël,
Als docent op een middelbare school heb ik van tijd tot tijd te maken met leerlingen in het ASS spectrum. Ik raad het hen juist aan om wel die contacten aan te gaan. Wel spreek ik dan met de andere partij af dat er iemand contact gaat maken.
Vertaling naar de toerritten:
Jij gaat meerijden en wij weten inmiddels een beetje hoe jij bent. In het samenstellen van groepjes is daar best rekening mee te houden. Zodoende kan jij aan je bochten schaven en kan je ervaren hoe de toerritten in elkaar steken. Op de website staat inderdaad het karakter beschreven en als je dat wil kan ik best een toerrit van begin tot eind uitschrijven zodat je niet verrast kan worden (op rare uitzonderingen in het verkeer na want die kan ik ook niet voorzien).13 april maar afspreken?
Als docent op een middelbare school heb ik van tijd tot tijd te maken met leerlingen in het ASS spectrum. Ik raad het hen juist aan om wel die contacten aan te gaan. Wel spreek ik dan met de andere partij af dat er iemand contact gaat maken.
Vertaling naar de toerritten:
Jij gaat meerijden en wij weten inmiddels een beetje hoe jij bent. In het samenstellen van groepjes is daar best rekening mee te houden. Zodoende kan jij aan je bochten schaven en kan je ervaren hoe de toerritten in elkaar steken. Op de website staat inderdaad het karakter beschreven en als je dat wil kan ik best een toerrit van begin tot eind uitschrijven zodat je niet verrast kan worden (op rare uitzonderingen in het verkeer na want die kan ik ook niet voorzien).13 april maar afspreken?
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
Yamaha XT
R1150R 2004
NT650V 1999
Yamaha XT
- JoopH
- Honda GL 1800
Goed idee, Marcel.
Als Daniël dat ook ziet zitten, is dat goed uitvoerbaar.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
-
- Honda ST1300
- Contacteer:

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
-
- Honda NC750X DCT
Al deze goede ideeën geven hem alleen maar meer druk.succes

- Daniël
- Honda NT700VA
Ik ben er stil van, zoveel fijne reacties, het mee willen denken en de oplossingen die jullie bedacht hebben.
Maar voor het zover is moet ik eerst weer eens opstappen en een paar extra lessen nemen bij de rijschool, heb sinds november niet meer gereden.
Dat ligt natuurlijk niet enkel aan de reactie of het uitblijven daarvan van een mede forumlid, maar ook mijn eigen gemoed en gesteggel met een leverancier over kapotte handvatverwarming.
Gelukkig is het mooi weer vandaag, dus ik zal de motor uit z'n winterslaap halen, de nieuwe handvatverwarming erop zetten en 'm eens poetsen.
Maar voor het zover is moet ik eerst weer eens opstappen en een paar extra lessen nemen bij de rijschool, heb sinds november niet meer gereden.
Dat ligt natuurlijk niet enkel aan de reactie of het uitblijven daarvan van een mede forumlid, maar ook mijn eigen gemoed en gesteggel met een leverancier over kapotte handvatverwarming.
Gelukkig is het mooi weer vandaag, dus ik zal de motor uit z'n winterslaap halen, de nieuwe handvatverwarming erop zetten en 'm eens poetsen.
- JoopH
- Honda GL 1800