Sneeuw

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
mototaz

Bericht door mototaz »

Denk ik ha eindelijk die sneeuw een beetje weg, kan ik weer met de motor gaan rijden... word ik vanmorgen wakker ligt er weer sneeuw :shock:

Hartstikke mooi natuurlijk maar nu kan ik weer niet rijden :cry: En helaas heb ik niet de luxe van een automobiel in mijn bezit dus zal ik van de week weer moeten wachten op de bus :(

Maarja heb begin deze week nog wel even kunnen rijden, was wel weer een hele opluchting :D 8)
Lex

Bericht door Lex »

Zit hier met hetzelfde probleem Mototaz. De vrouw heeft wel een auto. Maar heeft die ook nodig om de kleine naar school te brengen. Heb nog genoeg verlof staan voor als ik niet op mijn werk zou geraken. Maar de komende maand "moet" ik gaan werken. Dus zal ik in het slechtste geval ook overgeleverd zijn aan het openbaar vervoer.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Als het zo blijft zal Onze Witte morgen ook blijven staan. Dan wordt het met de bus naar het werk :cry:
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
mototaz

Bericht door mototaz »

Weet iedereen hier er trouwens al vanaf dat (in ieder geval in de randstad hier) de ov-chipkaart is ingevoerd?
Ben Giesbers

OV Chipkaart met sneeuw

Bericht door Ben Giesbers »

mototaz schreef:Weet iedereen hier er trouwens al vanaf dat (in ieder geval in de randstad hier) de ov-chipkaart is ingevoerd?
IK weet het.. Mijn kinderen heb er ene en die moeten we vandaag zien op te waarderen.. Hoe het werkt en wat de voordelen zijn is mij niet duidelijk.

Morgen met de auto... Iemand een vermoeden wanneer het weer weer voldeonde stabiel is? Volgens mij wordt dat februari maart...

Groeten,
Ben
Ed Vissers
Motorloos

mototaz schreef:Weet iedereen hier er trouwens al vanaf dat (in ieder geval in de randstad hier) de ov-chipkaart is ingevoerd?
Dan ga ik even googelen want dat wist ik niet.

Het lijkt er op dat ik nog gewoon met een strippenkaart op de snelbus kom :)
Groetjes,

Ed

Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Voor te motorrijden is de sneeuw helemaal niks, maar om te fotograferen helemaal toppie.
Ik was vanochtend om 9 uur al buiten met camera in de aanslag.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Lex

Bericht door Lex »

Gisteren gaan tanken en zo mijn eerste 4 km van het jaar gereden. Was de bedoeling om er vanavond 200 te doen. Maar deze nacht heeft het hier aardig gesneeuwd. Zal hem dan maar een weekje extra moeten binnen houden. :( :( Waar blijft de opwarming van de aarde??? :( :(
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Vandaag toch maar ff gaan rijden, het was zonnig, bij mij thuis niet wit (stukje, 1/2 km, verderop wel...) en de wegen waarschijnlijk wel aardig goed...

Het landschap was prachtig:
Afbeelding

Wegen leken op sommige plekken een beetje op Slush Puppy, gelukkig maar 1 acceleratieslipje gehad.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Ed Vissers
Motorloos

Wel een heel mooi plaatje :)
Groetjes,

Ed

Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ik ben vandaag maar niet op de motor weggeweest, gemiddeld lag hier de temperatuur ver onder 0, nu is het al weer bijna -7.
Fotografisch was het wel genieten vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Zo heb ik er nog een paar honderd. ;)
Laatst gewijzigd door Geert op 04 jan 2010, 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes
Ed Vissers
Motorloos

Geert,

heb je al die bruine vlekken "bewerkt"? :l

In ernst.. Mooi plaatje :)
Groetjes,

Ed

Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

EdVissers schreef:Geert,

heb je al die bruine vlekken "bewerkt"? :l

In ernst.. Mooi plaatje :)
Nee joh,
Verboden voor "bruine vlekkenscheiters" ;)
Groetjes
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Even voor de brabanders die met de "bus" moeten.

Voor de jeugd die vorig jaar een ovkaart hadden :lol: lekker niks doen(niet opwaarderen) je hoeft die alleen maar te laten zien zoals jullie ook deden vorig jaar.

Waarom???
Nou in het grootste deel van brabant werkt de ov chip kaart nog helemaal niet.

Voor de "oudere" bus reizigers geldt haal nog even gewoon een strippenkaart zoals jullie dat altijd deden :lol: :lol: :lol:

Voor de randstad geldt kijk even bij je vervoerder op de site en je krijgt vanzelf het antwoord.

Voor degenen die "moi" tegen komen 8) 8) 8) ik zie nooit wat :lol: :lol:
Mart

Bericht door Mart »

hallo forummers,

Ook ik heb helaas al veel te lang niet meer op m'n tweewieler gezeten door deze vervelende winter. Ook al zijn af en toe de omstandigheden redelijk, dan nog vind ik het zonde om de beemer in het zout te wentelen. Voor mij is het OV helaas geen optie. Ik zou dan minimaal 5 uur onderweg zijn met stadbus, trein, streekvervoer en de benenwagen. Het nadeel dus van op een industrieterrein werken en dan nog een provincie verder.
DE oplossing voor mij is om ieder jaar een goedkoop koekblik te kopen van een paar honderd euro en daarmee dan een aantal weken heen en weer te pendelen. De plaatselijke autohandelaren kennen me inmiddels en weten waarvoor ik bij hen op visite kom zo eind oktober begin november. Na de winter verpats ik het ding weer of, vorig jaar en waarschijnlijk ook dit jaar weer, geef ik het ding kado aan een van onze kids die hun rijbewijs net hebben gehaald. Dit jaar gaat mijn zoon eerdaags lessen, dus dat gaat weer goed.

Ik hoop echter dat de dooi liever morgen dan overmorgen invalt, maar Piet had net weer slecht nieuws, want de jeuk wordt zo onderhand ondraaglijk iedere keer als ik de garage inloop.

groet,
Mart
Lolbroek Smurf

En dan heeft Mart het nog niet gehad over het "dubbelloops" geweer wat op hem staat te wachten als hij denkt om te gaan rijden met de motor met dit weer.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Lolbroek Smurf schreef:En dan heeft Mart het nog niet gehad over het "dubbelloops" geweer wat op hem staat te wachten als hij denkt om te gaan rijden met de motor met dit weer.

Mia, jij mag dan wel het geweer hebben, Mart heeft toch de patronen verstopt ??? ;)
Groetjes
Lolbroek Smurf

Nah die heb ik al weer terug gevonden :lol: :lol: :lol: :lol:
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Lolbroek Smurf schreef:Nah die heb ik al weer terug gevonden :lol: :lol: :lol: :lol:
Hahahhaha, dat zijn losse flodders. :tg
Groetjes
Mart

Bericht door Mart »

tsja Geert,

En ik dacht ze nog wel zo goed verstopt te hebben!!

Tussen de bruine bonen; laten we nu vandaag eens ouderwetse bruine-bonen-soep op hebben. Naja........de soep maakt wel een hoop goed!!!!!

Gr. Mart
Lolbroek Smurf

hahahahahahaha

Dat worden dus nu losse flodders :tg
Ed Vissers
Motorloos

Vanmorgen wederom met Veolia naar de baas :(
Groetjes,

Ed

Lolbroek Smurf

Oh Oh Oh Ed,

Ik heb medelijden met je :(
Ik moet elke dag met de bus :lol: :lol: :lol: :lol: maar die is dan niet van Veolia.

Ed Vissers
Motorloos

Vanmorgen ging er iemand op schaatsen door de straat :) Wel een vreemde gewaarwording.. Onze Witte staat nog steeds te kleumen brrrr.. Komend weekend de 6-pitter maar eens laten draaien.
Groetjes,

Ed

Lolbroek Smurf

Tja het is helaas "winter".

Zouden er geen ski's zijn voor op de motor??
Of speciale "winterbanden" in de vorm van schaatsen of zo???

Ik kom dan wel kijken hoe jullie rijden :lol: 8) :lol: 8) :lol: 8)
of is het dan glijden???
mototaz

Bericht door mototaz »

Lolbroek Smurf schreef:Tja het is helaas "winter".

Zouden er geen ski's zijn voor op de motor??
Of speciale "winterbanden" in de vorm van schaatsen of zo???

Ik kom dan wel kijken hoe jullie rijden :lol: 8) :lol: 8) :lol: 8)
of is het dan glijden???

Dat noem je een zijspan ;)
Lucvh

Bericht door Lucvh »

Oplossing voor doorrijders bij sneeuw?

Afbeelding

Groetjes Luc
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Dat is dan wel weer lastig tussen de files door rijden :-D

Als sinds 15 december niet meer gereden .. :(
het weer en een heerlijke vakantie van een week hielden mij van de motor .. Nieuwjaarsdag was mooi maar helaas geen tijd gehad .. en de dagen erna weer slecht weer .. kom hier niet eens de tuin, steeg of straat uit met de motor want overal ligt nog sneeuw en zo glad als wat, hoop dat het snel weer gaat dooien en een flinke bui regen moet de pekel dan maar wegspoelen.
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
mototaz

Bericht door mototaz »

EricvZ schreef:Dat is dan wel weer lastig tussen de files door rijden :-D

Als sinds 15 december niet meer gereden .. :(
het weer en een heerlijke vakantie van een week hielden mij van de motor .. Nieuwjaarsdag was mooi maar helaas geen tijd gehad .. en de dagen erna weer slecht weer .. kom hier niet eens de tuin, steeg of straat uit met de motor want overal ligt nog sneeuw en zo glad als wat, hoop dat het snel weer gaat dooien en een flinke bui regen moet de pekel dan maar wegspoelen.
Nouja ik had het geluk dat ik voor het eind van het jaar nog even een leuk ritje op de motor kon maken 8) maarja hij staat nu alweer een paar dagen zielig stil in de voortuin...

Ik hoop ook dat het snel weer voorbij is, want het OV komt mijn neus alweer uit :P
Ed Vissers
Motorloos

mototaz schreef: maarja hij staat nu alweer een paar dagen zielig stil in de voortuin...

Bram,
Jij hebt dus ook een openluchtgarage voor je Brommer :)

Ik heb een aparte oprijlaan van 5,5 x 2 meter. Loopt iets schuin op naar de voorpui. Lekker makkelijk met achteruit de tuin uit rijden. Deze oprijlaan heeft natuurlijk een naam. Goldwingavenue :)

Ik gebruik deze ook bij sleutelwerk en schoonmaken :D
Groetjes,

Ed

Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”