Hobby's naast het motorrijden *

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Koen
Honda Goldwing

Re: Hobby's naast het motorrijden *

Bericht door Koen »

FreBa schreef:
Omdat ik regelmatig naar Spanje verkas, zijn er een tweetal hobby's verdwenen: tennissen (met een stel vrienden op een vaste avond) en volleyballen (inclusief het optreden als scheidsrechter bij dat spelletje)
Wat is gebleven?
Dansen (ballroom en latin), dat kan ook in Spanje
Skiën ( weer eind maart en begin april)
Mhg, Fred

Leuke combinatie, dan sta je niet op elkaars tenen maar op elkaars latten ;)

Heb vroeger ooit ook nog 's ge(stijl)danst maar ben er nooit erg goed in geworden :)
Maar da's dan weer 't mooie van een hobby: je hoeft er niet persé goed in te zijn om het leuk te vinden.
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 24 sep 2014, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingevoegd
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ingrid schreef:
Nu leef ik me uit in de bouw, want er staat een sterretje achter deze topic. Morgen probeer ik foto's van de vorderingen te plaatsen. Je krijgt dan het skelet te zien van de verbouwing en misschien wel het contra mallen van kozijnhout. Contra mallen is het profiel van de stijlen zodanig passend maken dat ze in het profiel van de liggende delen vallen. Ik was docente aardrijkskunde en Nederlands op een MAVO, maar nu effe timmervrouw. Veel leuker dan breien.
Dit stukje is afgesplitst uit een ander bericht van Ingrid
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Rico
Honda VFR

Bericht door Rico »

Naast toeren op de MP3 (nu nog, hopelijk snel op een Deauville) zijn wij beiden ook autogekken. Gaan dus geregeld naar autoshows in binnen en buitenland en toeren in de zomer geregeld rond in onze Tigra TwinTop.

Daarnaast is ook fotografie een grote hobby van mij, zie dat er hier ook de nodige hobbyfotografen zijn.
En een grote passie is dansen, en dan met name Salsa en Kizomba, volg samen met een vriendin dansles en we zijn inmiddels al aardig gevorderd met Salsa en beginners met Kizomba.

Een noodzakelijk kwaad is als laatste nog de sportschool, de bedoeling is dat we geregeld aan de gewichten hangen. Maar helaas is het na de vakantie knap lastig om de draad weer op te pakken :(
Triumph Tiger 1050
Tripper

Bericht door Tripper »

Wow man, Hans V, echt wel heel gaaf dat simulatievliegen! En net als Rico ben ik ook gek op auto’s. Afgelopen zomer en herfst heb ik geprobeerd om zo veel mogelijk op mn motor te rijden, maar nu t weer winter wordt vind ik t ook zeker niet erg om in de auto te stappen en te touren. Zeker nu ik net een nieuw pareltje heb binnengehaald… Een heuse Porsche Cayenne. Die stond al een tijdje op t verlanglijstje :D. T is wel een tweedehandsje hoor, ik heb een leuk dealtje gesloten via deze site Ik zal later even wat foto’s proberen te posten.

Verder probeer ik sinds afgelopen zomer groene vingers te kweken. Heel wat anders, maar dat is de laatste tijd een beetje stil komen te liggen vanwege de kou. Er staan alleen nog wat kruiden in de keuken te bloeien op dit moment :p
Bennos

Bericht door Bennos »

Leuk zo'n Cayenne!! :up

Wat voor kruiden staan er te bloeien? :tg
Vacaro
BMW R1150RT

Bericht door Vacaro »

Gisteren één van andere hobby's nogeens de draad terug opgepikt:

Afbeelding

Rustig terug begonnen(25km av25km/u) en toch nog stijf vandaag, ondanks hoge trapfrequentie en weinig tegenstand.
Morgen beter zeker al hoop ik ni teveel naar de av te kijken!!
En vandaag toerke met de RedBaron doen +/-200km.
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Rond71
Honda NT650V

Bericht door Rond71 »

Leuk dat zon oud draadje de kop weer opsteekt.
Buiten dat de motor een dagelijkse bezigheid is voor het woon-werk verkeer heb ik als andere hobby hardlopen.
Als recreant loop ik bij een vereniging (Spiridon) in Rijen.
Jaarlijks loop ik een aantal wedstrijden voor de fun mee, winnen zal ik niet zo snel doen, daar loop ik net iets te langzaam voor :D
Afstanden variëren van 10 km tot de de halve marathon.
Erg verslavende hobby :)

Daarnaast houd ik me nog wel eens bezig met de computer, dat varieert van spelletjes spelen tot wat rommelen aan websites of programma's.
Erg breed vlak om steeds weer iets nieuws uit te proberen.
Ook heb ik nog 3 dochters die veel tijd innemen en wat zeker de moeite waard is.
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."

2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Ed Vissers
Motorloos

Ook ik hou mij bezig met websites. Niet alleen als hobby's maar ook voor mijn eigen bedrijfje.
Als hobby heb ik een responsive website gebouwd voor mijn zoon en momenteel ben ik met een site bezig voor een "clubje" ;)
Groetjes,

Ed

bslefevre

Bericht door bslefevre »

Naast het motorrijden zijn we nu net eigenaar van een nieuwbouwwoning wat toch wel een groot (hobby)project is!
Daarnaast nog fotografie&filmen en organisatie van Professional Imaging (jaarlijkse fotografie beurs) :up
Gamen, als er nog ergens even tijd over is!
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

...even dit topic na twee jaar radiostilte afstoffen. :tg

Begin dit jaar heb ik mijn oude hobby weer opgepakt. Als tiener heb ik altijd al getekend, waarna ik het SintLucas (klikkerdeklik) in Boxtel ben gaan doen. Vier fantastische creatieve jaren heb ik daar gehad. Maar na mijn afstuderen, ik was toen begin 20, wilde ik toch iets anders dan als professional in de reclamewereld te werken en ben toen een heel andere studie gaan doen, verpleegkunde.
Het tekenen heb ik ondertussen een kleine 25 jaar helemaal links laten liggen. Maar begin dit jaar begon het toch weer te kriebelen. Nu ben ik in het atelier van een kunstenaar in de leer. Ik heb vroeger veel getekend, maar had nog nooit geschilderd. Daarom eerst met houtskool en conté aan de slag gegaan en daarna voor het eerst geschilderd in acryl- of olieverf op doek. Echt leuk om te doen! :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Rond71
Honda NT650V

Bericht door Rond71 »

Mooie tekeningen Stephan, en leuk idee om dit draadje weer op te pakken.

Zelf ben ik buiten het motorrijden (en mijn 'meiden') bezig met hardlopen.
Sinds een jaar of 5 ben ik nu bezig en haal er mijn ontspanning uit door lekker in de natuur te gaan hardlopen.
Ik loop meestal zo tussen de 10 - 15 km maar heb ook al een paar keer de halve marathon gelopen.
De wegwedstrijden hebben vooral plaats gemaakt voor trail runs al loop ik steevast een aantal wedstrijden wel mee (7 Heuvelenloop, Tilburg Ten Miles)
Op het moment loop ik minder vaak omdat mijn vriendin bezig is met een HBO studie dus dan gaat dat voor.
Als zij klaar is ben ik van plan het aantal kilometers op te schroeven en vaker eens een trailrun van 25km te gaan lopen.

Trainen doe ik bij AV Spiridon in Rijen waar ik sinds dit jaar ook het IT Beheer voor mijn rekening neem omdat de vorige beheerder is verhuisd.

Sinds heel lang ben ik een pc-gamer, tegenwoordig besteed ik er minder tijd aan dan vroeger, maar kan me er nog goed mee vermaken.
Veel online games, maar ook single player games. Zolang het maar leuk is om te doen.
Ook jaren lang World of Warcraft/EVE-online gespeeld, maar dat had ik op den duur wel gezien.
Nu variëren de games meer.
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."

2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
ron.kraaijkamp
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door ron.kraaijkamp »

Fotograferen van (prog)rock concerten voor een website, bands en mijzelf.
Bouwen van websites, meestal i.v.m. (prog)rock muziek.
Leef nu.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Gisteren sinds 7 jaar weer eens in het clubhuis van de http://www.HMBC.nl" opent="in(nieuw);venster; geweest. Algemene ledenvergadering.

Kun je dan eigenlijk nog wel van een hobby spreken?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos

Naast het motorrijden wordt steeds meer naast de werkelijkheid, maar dat is een ander verhaal. :-)

Het is weliswaar niet een echte hobby van me, maar zo langzamerhand begint het er op te lijken.
De verbouwing van ons huis. Een meerjaren project :-)
Groetjes,

Ed

Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”