Harde wind

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Harde wind

Bericht door Ed Vissers »

Zijn er met de harde wind van deze week nog Deauvillers op de weg te vinden?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 606
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Bericht door Henk »

Hallo Ed,hier in Den Helder is het hondenweer dus ik blijf op stal met de Deauville,wachten op betere tijden.
vr.gr.Henk
rogerthijs

Bericht door rogerthijs »

Ben nog iedere dag gaan werken was wel wat opletten maar nog goed te doen,
Had alleen dinsdagavond bij het naar huis rijden het water in mijn rechter laars staan,was een harde regenbui tot thuis.
Rij dagelijks naar het werk 58 km enkel. :brrr

Roger
mototaz

Bericht door mototaz »

Natuurlijk, slechts ijzel, sneeuw of problemen zullen mijn deauville van de weg afnemen
Gebruikersavatar
EricvZ
Honda NT700V
Berichten: 407
Lid geworden op: 03 sep 2009, 23:06
Locatie: Hoogvliet-RT (NL)
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Ja hoor, alleen op maandag met de auto naar cursus geweest, ruim 100km enkele reis, boeken meenemen en carpoolen is niet zo handig op de motor dan.
De andere vier dagen van dinsdag tot en met vrijdag op de motor naar het werk geweest (31km enkele reis). Regen is niet leuk, maar blijf wel droog in m'n pak, droogt vanzelf wel weer.
De harde wind is lastig, dat merk ik voornamelijk op het voorwiel als ik tussen de rijen auto's doorrijdt, plostelinge windvlagen komen er dan zijdelings tussendoor en hebben het eerst grip op je voorwiel.
Gistermiddag op de A20 vol windje tegen, gaat goed achter het ruitje, maar de wind slaat soms snel om en de vlagen komen dan van links en dan van rechts, daar heb je wel last van, maar als je je stuur vasthoud wapper je er niet af :-D

Merk wel dat het rustiger op de weg wordt met de motoren .. waar ik tot 2 weken terug of zo soms met z'n 4 of 5-en achter elkaar tussen de files doorreed op de A13, heb ik nu geen treintje meer om achter aan te rijden, en aan de andere kant van de weg komen er ook niet zo veel motoren je meer tegemoet.
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Bericht door Jos »

Ik ben er meer een van het soort "toch wel een beetje mooi weer rijder".
Regen is niet mijn favoriete weertype.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Zelf rij ik ook nog met dit weertype. Wind doet mij niet veel maar dat komt ook door het hoge gewicht van onze witte :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ook deze week "gewoon" motor gereden.

Vandaag schoon gemaakt en eigenlijk wilde ik nog een stukje gaan rijden, maar een filmpje kijken is ook wel eens leuk, maar morgen weer op mijn schone Deauville rijden.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
eddy
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 jun 2009, 21:11
Locatie: hoogeveen

Bericht door eddy »

Heb al een week niet gereden maar gezien de vooruitzichten hier denk ik
morgenmiddag maar weer is even een ritje te maken,heb nog een nieuwe voorband en nw.remblokken in te rijden en vrijdag ook een diode op de brandstofpomp gesoldeerd dus kan ik mooi even kijken of alles ok is. :D

Groetjes eddy :rc
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Bericht door Catbustingdog »

Vorige woensdag nog de "Beemer" effe uitgelaten, (klein) toertje van zo'n 75 Km. Ik moet toegeven dat, ondanks het vrij hoge gewicht van de combinatie (de brommert en ikzelf) de zijwind lelijk doet. :rc
Ook wind op kop kan in samenwerking met een (gelijktijdige) fikse dot gas een eigenaardig resultaat geven. :oo
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
mardoke

Bericht door mardoke »

Tuurlijk, ik begeef mij op de baan met mijn doke, weer of geen weer totdat het voor het vrouwtje zo'n zwaar weer wordt dat ze de neiging heeft om mijn doke aan de ketting te leggen en mij verplicht om met de auto te gaan werken.
Mart

Bericht door Mart »

Ook ik rijd, hoewel niet met deauville maar met BMW R1100RT, gewoon door. Afgelopen maandag was ik voor het eerst in mijn motorcarriere door mn pak heen nat geworden op m'n armen. Reden was de gigabui waar ik in zat samen met de harde wind en omhoogkomend water van vrachtwagens.
De wind is vervelend maar de combi motor + rijder houdt het heel aardig. De BMW weegt wel minder dan de witte van Ed of de K1200LT van Noel, maar dat compenseer ik dan zelf wel weer :lol:
Gelukkig is het nog steeds niet nodig geweest om ons reservehuppeltrutje op 4 wielen te starten. Ik stel dat zo lang mogelijk uit want de files op de A2 zijn deprimerend !!

Groet,
Mart
Jelle T

Bericht door Jelle T »

Ja, ook ik rij dus gewoon door, wind of geen wind.
Is ook best wel spannend af en toe.
En ondanks de wind en regen (laatst een plensbui alsof je dwars door een bak met water rijd) zit ik zingend op m'n motor.
Alleen ijzel en (te veel) sneeuw houd mij tegen, pak dan de auto.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”