Gisteren op de motorbeurs universele oordopjes van Alpine, 2 speldjes van deauville en een berg folder materiaal en boekjes om te lezen in de bus
Vandaag motorsokken en helmmuts
Door Ingrid's opmerking even op de site van de Lidl gekeken, helaas hebben ze nu niet de coolmax onderkleding in de aanbieding. Die bevalt ons ook heel goed. Maar ga wel even kijken naar de communicatieset, dat is geen geld. Als die het ook met de TomTom doet dan is het wel een koopje. Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?
Mocht het communicatiesetje van Lidl toch niks zijn, ik heb nog een tweedehands setje Interphone F4 liggen. Werkt perfect, zitten nog allerlei reserveonderdelen bij voor bevestiging e.d. en ik gebruik 'm niet meer omdat ik op de Goldwing een bedrade intercom-headset gebruik.
Dat zou gewoon moeten werken, of je hem nog goed hoort bij hogere snelheden is iets dat je zelf moet ondervinden.
Geluidskwaliteit is ook erg belangrijk en evt snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Ik heb een Cardo setje, kost wel wat maar heb er niets dan plezier van, waterdicht, goede radio ontvangst en mensen kunnen je verstaan als je belt, een beetje alsof je op kantoor zit.
Alle waar naar zijn geld.....
Inderdaad. Ik ben in die zin het met Koen en Ben eens. Op snelheid heb je best kans dat het een bende ruis wordt. Persoonlijk haal ik alleen bij de Lidl die motorsokken. Morgen als de nachtdienst klaar is maar eens even winkelen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Even bij de Lidl langs geweest na de eerste nacht. Toch wel lekker om in alle rust te kunnen winkelen. Daarom ben ik ook niet voor winkelen op de motorbeurs, maar da's een terzijde.
Voor mijzelf 6 paar motorsokken en voor Ellen ook twee paar.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
O-RING-assoritement 225 Stuks, Griptang, Voelermaatje, bougieborstel, bandenprofiel meter
ROTHEWALD SYNCHRONTESTER 2-UHREN, € 49,95 BIS -1 BAR (Dat is niet duur)
TANKPAD-CARBONLOOK HONDA
leuk motormuis polshorloge voor € 6,99 (Dat is om bij te houden hoe lang ik erover doe om van Deauvilleke af te komen.)
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Net ff de lidl in Ede van 1 maat motorsokken afgeholpen.
Lagen nog maar 8 paar in mijn maat, en die zijn nu weg.
Tevens een boevenmuts en een zonnebril mee genomen.
Eind december 2 nieuwe banden er op. Ze waren eigenlijk al te glad! Eind januari een grote schroef in achterband, dus weer een nieuwe aangeschaft. Eind februari......... je raadt het al! Nu een spijker. Dus 3 achterbanden in 2 maanden. Motorrijden is duurder dan ik dacht!!
Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Deauvilleke brengt mij geen geluk. Van die motor krijg ik alleen maar een natte rug van het duwen.
Vanavond ga ik op een Pan ST1100 proefrijden. Met 67.000 km, volledig bekende onderhoudshistorie en allelei toeters en bellen zoals handvatverwarming, cruisecontrol en ABS zou dit wel eens mijn motor kunnen zijn. Alleen de kleur, goudkleurig. Die kleur echter vind ik niet zo boeiend. Als hij maar goed is.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Ingrid, uit je berichten op het forum begrijp ik dat je veel rijdt. Ook veel op de snelweg. Dan is een pan een goede keuze. Zelf heb ik ruim een jaar op een Deauville gereden. Echt een heerlijke motor. Ik heb h M ook ingeruild voor een pan en heb daar geen spijt.van. Hij verbruikt wel meer brandstof maar rijdt veel comfortabeler. Ik heb destijds een vergelijking gemaakt tussen die twee motoren in de rubriek: een andere motor dan een Deauville oid. Daarin staan mijn bevindingen na een dag kritisch rijden op een huurpan. Succes met je beslissing.
Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Ben,
Met Deauvilleke ben ik klaar. Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat ergens in het elektrisch circuit een hardnekkige storing zit. Ik kan ervoor beuren wat ik ervoor heb betaald. Weg ermee. De Pan is inderdaad een jubileumuitvoering.
Hennie,
Inderdaad, ik rij veel op de snelweg. Omdat Deauvilleke om de haverklap wat heeft, ongeveer 1.000 km per week met een auto. Over 1 nacht ijs gaan doe ik nu niet. Ik ga ermee proefrijden en daar hoort ook bij ermee aan de hand achteruit parkeren, op de bok zetten, met een felle lamp in gaten en kieren gluren, banden, olie, water, vering controleren op lekkages en of de voorvork mooi glad is. Kortom wat er allemaal mis kan zijn aan een motor.'
Als Deauvilleke even geen storing had, was het wel een lekker gooi en smijt ding. Die rubriek zal ik eens opsnorren.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Niet op Marktplaats en ik hou de spanning er nog effe in, want het zou ook zomaar eens een FJR 1300 of een ST 1300 kunnen worden.
Jammer dat het geen BMW K1200 RS wordt. Mooie motor, maar volgens onze clubleden geen aanrader.
Nu zit ik in de oriëntatiefase.
1 ding is zeker: Deauvilleke gaat eruit en er komt een vette motor voor in de plaats.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
dat klopt inderdaad,maar er stond er 1 bij snoek voor onderhoud met 320.000 km op de teller
volgens de eigenaar was er gewoon onderhoud gepleegd,maar het blok was nog nooit uit elkaar geweest,en hij had verder geen schokkende dingen gehad.had hem trouwens vanaf nieuw 2002
en al de halve wereld met het apparaat rond gereden,wil toch wel wat zeggen denk ik
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten